Terug

Weigert papieren facturen te sturen, enkel eerste herinnering e.d. op papier facturen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. M.

Naar: Zoolyx

04/07/2025

We worden zoals velen overrompeld door spam (phishing). Wij waren jarenlang steeds trouwe betalers van de vroegere papieren facturen. Na onze mail op 11/4/2025 om verder papieren facturen te sturen zoals wettelijk moet en ondanks hun belofte per mail van 14/4/25 dat te doen, blijven ze hardnekkig elektronische facturen sturen. Ze reageren wél met allerlei betalingsverwittigingen... op papier (!) wegens zgn. niet-betaling. Uiteindelijk stel ik hen zelfs in gebreke omdat we niet als slechte betalers willen gekenmerkt worden. Ik zal zo nodig officieel klacht indienen en de toepassing bekomen van de Europese Richtlijn 2006/112/EG (btw-richtlijn) en het Belgische Artikel 232 van het Btw-Wetboek, Artikel 53, §2, derde lid (zoals gewijzigd in uitvoering van Europese richtlijnen). Kopie van de correspondentie in het bezit van alle partijen en/of op eenvoudig verzoek.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform