Geachte mevrouw/heer,
Op 29/04/2024 kocht ik jullie top-segment strijkijzer : Braun IS7286BK in via Electromania.be voor de prijs van 339 euro .
Na 1 maand gebruik (schat 3 tot 6X)
kwamen er bruine vlekken op mijn lakens bij gebruik van de stoomfunctie.
Na herlezing van de handleiding bleek ik geen fouten te hebben gemaakt.
Zonder dat het strijkijzer dit aangaf, voerde ik de ontkalkingsprocedure uit.
2 à 3 sessies later, waren er opnieuw bruine vlekken.
Dezelfde dag nog 17/06/2024 stuurde ik het strijkijzer terug.
Ik vroeg om een nieuw om volgende redenen :
- Mijn toestel leek reeds gebruikt bij ontvangst,
(kleine krasjes op de bruine plastic onder de
greep)
- defect binnen de zes maand dus een
rechtmatige eis
Mijn verzoek tot vervanging werd niet ingewilligd en mijn toestel werd tegen mijn verzoek in toch hersteld.
Het reparatieblad van de reparateur vermeldt : slecht onderhoud.
Aangezien ik hoogstens 6 l gestoomd hebt lijkt mijn vermoeden van een eerdere eigenaar dus bevestigd door de reparateur.
finaal wordt mijn vermoeden een 3de maal bestendigd doordat BRAUN effectief toelaat dat apparaten na 100 dagen bij niet tevredenheid kunnen worden teruggestuurd (mits de gehele verpakking aanwezig is ).
Om die redenen verzoek ik u overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, dan ook onverwijld om alsnog over te gaan tot de vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs.
Ik maak deze klacht tevens over aan
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
- Aankoopfactuur
- Brief met verzoek tot vervanging met 2 foto's van de vlekken
- reparatierapport