Terug

Weigering van terugbetaling (ruim) voorschot na niet nakomen levering.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. D.

Naar: KEY MUSIC

26/02/2022

Key Music, Outlet Store, Frankrijklei 2000 Antwerpen.01. Microfoon Sennheiser MK4 gekocht 'Toonzaal model, Zo goed als nieuw' (215,-).02. Na aankoop bleek de beschermkap deftig ingedeukt. (staat nu onder dezelfde condities 'Toonzaal model, Zo goed als nieuw' op de website).03. Nieuwe besteld (met aankoopbedrag Toonzaal model als voorschot).04. Ging, zonder fout, in de loop van de daaropvolgende week geleverd worden. Ik zou een bericht ontvangen.05. Geen bericht ontvangen naar winkel gegaan. Bestelling niet binnen. Verkoper stuurt mail naar 'XXL store, 2000 Antwerpen' (waar deze voorradig was) voor dringende levering. Ik zou de microfoon zeker de volgende week in mijn bezit hebben.06. Die week: weer geen microfoon!07. 03 februari 2022, Geld gaan terugvragen bij Key Music.08. Cash geld kon de verkoper mij niet teruggeven terugstorten op de bankrekening was de enigste mogelijkheid om MIJN geld terug te krijgen.09. 07 februari 2022, na opvragen, via mail, inlichting betreffende terugbetaling: Terugbetalingen kunnen tot 14 dagen duren eer behandeld zijn.10. 18 februari 2022, na opvragen, via mail, inlichting betreffende terugbetaling: Onze boekhouding probeert de terugbetaling zo snel mogelijk uit te voeren. ...zo snel mogelijk ... is natuurlijk een zéér ruime interpretatie van tijd (en, dat blijkt dan ook, achteraf gezien).11. 25 februari 2022, nog altijd geen geld op mijn rekening gestort. Op mijn (herinnerings)mails wordt zelfs al niet meer gereageerd.

Berichten (17)

KEY MUSIC

Naar: P. D.

26/02/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste Klachtenbox,Bedankt voor uw bericht. We hebben uw aanvraag ontvangen en streven ernaar om u zo snel mogelijk een terugkoppeling te geven. Om extra commentaar toe te voegen, kunt u antwoorden op deze e-mail.Met vriendelijke groet,Het KEYMUSIC teamKEYMUSIChelpdesk.be@keymusic.comTel. 078-487 000------------------------------------KLANTENSERVICEwww.keymusic.com/be/klantenserviceONTDEK ONZE WINKELSwww.keymusic.com/be/muziekwinkelsMAAK EEN VIRTUELE RONDLEIDINGwww.keymusic.com/be/over-ons/virtuele-tourKEYMUSIC MAGAZINEwww.keymusic.com/be/magazineEVENEMENTEN, CLINICS and WORKSHOPSwww.keymusic.com/be/evenementen------------------------------------[93LXPE-7KQX]

KEY MUSIC

Naar: P. D.

26/02/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -Er is nieuwe informatie aan jouw aanvraag toegevoegd.----------------------------------------------Wim Vaes, 26 feb. 2022 16:19 CETBeste,Graag wens ik toch enige duidelijkheid te scheppens:economie.fgov.be/nl/themas/verkoop/reglementering/herroepingstermijnens:www.keymusic.com/be/klantvoordelen/14-dagen-bedenktijd/----------------------------------------------Klachtenbox, 26 feb. 2022 11:47 CET[93LXPE-7KQX] (:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)[93LXPE-7KQX]

KEY MUSIC

Naar: P. D.

28/02/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -Jouw aanvraag is opgelost en afgesloten. Om te heropenen, antwoord op deze e-mail.----------------------------------------------Wim Vaes, 28 feb. 2022 14:38 CETBeste Paul,Graag kom ik nog even terug op jouw klacht die we hebben mogen ontvangen via Test-aankoop.Daar je een aankoop het gedaan in één van onze winkels is de verkoopsovereenkomst sluitend en kan je niet meer op je beslissing terugkomen. Je hebt besloten een product aan te kopen in de staat dat het zich op dat moment bevond. Je bent hiermee daags nadien terug gekomen omdat deze beschadigd is. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat hij aan een verminderde prijs werd aangeboden. Zoals op onze website beschreven staat, mogen we dit artikel niet terugnemen omwille van de hygiene. Ook staat er vermeld dat we B-stock items niet terug nemen. maar desondanks dit alles heeft mijn collega dit toch gedaan voor u. U heeft besloten om met de verkregen waardebon een nieuwe micro aan te schaffen. Jammer genoeg is er hier een kleine miscommunicatie opgetreden en bleef de levering hiervan uit, waarvoor onze excuses.Hoe kunnen we dit nu verder voor je afhandelen?Ik hoor graag van jouw welk van de onderstaande opties je verkiest.a) Je neemt de eerste aangekochte microfoonb) Je besteld een nieuwe en je legt Eur74 op om het verschil bij te passenc) Je krijgt Eur215 als waardebon waarmee je iets totaal anders kan aanschaffen.We horen graag wat je verkiest.Mocht je vragen of opmerking hebben, dan hoor ik dat graag.Met vriendelijke groeten,WimHierbij nogmaals de links:s:economie.fgov.be/nl/themas/verkoop/reglementering/herroepingstermijnens:www.keymusic.com/be/klantvoordelen/14-dagen-bedenktijd/----------------------------------------------Wim Vaes, 26 feb. 2022 16:19 CETBeste,Graag wens ik toch enige duidelijkheid te scheppens:economie.fgov.be/nl/themas/verkoop/reglementering/herroepingstermijnens:www.keymusic.com/be/klantvoordelen/14-dagen-bedenktijd/----------------------------------------------Klachtenbox, 26 feb. 2022 11:47 CET[93LXPE-7KQX] (:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)[93LXPE-7KQX]

P. D.

Naar: KEY MUSIC

14/03/2022

01.M.a.w. als de website vermeld “Zo goed als nieuw” en de verkoper vergewist de klant ervan dat de microfoon in prima staat is en alleen maar wat stof kan bevatten omdat het een toonzaalmodel is, dan nog dient de klant een grondige vivisectie uit te voeren alvorens te betalen. Ik dacht dat de website én de verkoper in de eerste plaats moet zorgen voor een eerlijke beschrijving van het artikel.Als mij beloofd wordt dat ik de nieuwe microfoon de daaropvolgende week in mijn bezit zal hebben (heb benadrukt dat ik hem binnen de 2 weken nodig had), deze na 3 weken tevergeefs wachten nog niet voorradig is, terwijl deze voorradig is in de XXL-store, eveneens in Antwerpen, dan hoef ik financieel niet gestraft te worden.Wat mis ik de vakkundigheid, de klantvriendelijkheid en vertrouwen-klant/verkoper ten tijde van Walter Mannaerts en zijn toenmalig team …02.‘… om hygiënische redenen kunt u dit niet terugnemen …’ …Dit artikel ligt al geruime tijd stof te vergaren in de nabijheid van de klantentoog, de verkoper steekt het artikel in mijn boodschappentas, ik wandel 100 meter verder naar huis en reinig de microfoon met een product dat microfoons reinigt en desinfecteert, zeer toevallig gekocht in een musicstore gelegen op 100 meter van mij thuis. Bij het reinigen zag ik de beschadiging en ben het artikel terug gaan brengen naar diezelfde zaak. M.a.w. jullie hebben dit artikel in hygiënischere staat terug gekregen dan ik.03.De tekst, te raadplegen via de link, spreekt jouw woorden eigenlijk tegen.04.Ongelofelijk schandelijk/verwerpelijk hoe ‘Key Music’ zijn (jarenlang, vaste) klanten behandeld …Een overzichtje van enkele van mijn aankopen …Voor 2014, te Keymusik, Sint-Niklaas1 Akoestisch gitaar ‘Washburn’1 akoestische gitaar ‘Tanglewood’1 Boss digital recording studio BR-160028/01/2016:1 Yamaha PSR-S970 (1.849,00 €)1 Gibson Thunderbird Bass (1.490,00 €)1 Fender Blues Junior III (639,00 €)1 Gibson LP 60s Tribute 2016 T Satin Honeyburst Dark Back (999,00 €)2 Hercules Stands GS-414B (36,00 €)1 TC Electronic Poly Tune Clip (49,00 €)2 Konnekt NC600 Black cable Neutrik Jacks (26,95 €)28/06/2016:1 Martin 0XK Soprano Uke (429,00 €)02/09/2017:1 Taylor BT2 (399,00 €)Door de jaren heen diverse shure-microfoons, microfoon-statieven, gitaar-en ukelele-snaren.

KEY MUSIC

Naar: P. D.

14/03/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste Klachtenbox,Bedankt voor uw bericht. We hebben uw aanvraag ontvangen en streven ernaar om u zo snel mogelijk een terugkoppeling te geven. Om extra commentaar toe te voegen, kunt u antwoorden op deze e-mail.Met vriendelijke groet,Het KEYMUSIC teamKEYMUSIChelpdesk.be@keymusic.comTel. 078-487 000------------------------------------KLANTENSERVICEwww.keymusic.com/be/klantenserviceONTDEK ONZE WINKELSwww.keymusic.com/be/muziekwinkelsMAAK EEN VIRTUELE RONDLEIDINGwww.keymusic.com/be/over-ons/virtuele-tourKEYMUSIC MAGAZINEwww.keymusic.com/be/magazineEVENEMENTEN, CLINICS and WORKSHOPSwww.keymusic.com/be/evenementen------------------------------------[09E6ZK-40WR]

KEY MUSIC

Naar: P. D.

17/03/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -Jouw aanvraag is opgelost en afgesloten. Om te heropenen, antwoord op deze e-mail.----------------------------------------------Wim Vaes, 17 mrt. 2022 13:27 CETDag Paul,Zoals eerder gecommuniceerd via dit kanaal kunen we jammer genoeg niet overgaan tot een terugbetaling.Ook zoals in de link, komende van FOD Economie, staat duidelijk **' Wanneer u een aankoop doet in een winkel, verbindt u zich definitief en kunt u niet op uw beslissing terugkomen.'** Ook dit is een regel die Keymusic wenst te volgen.Ik begrijp jouw ongenoegen hierin maar wij kunnen hier niet omheen.Graag hoor ik van je hoe we dit kunnen nu verder voor je afhandelen?Ik hoor graag van jouw welk van de onderstaande opties je verkiest.a) Je neemt de eerste aangekochte microfoonb) Je besteld een nieuwe en je legt Eur74 op om het verschil bij te passenc) Je krijgt Eur215 als waardebon waarmee je iets totaal anders kan aanschaffen. Dit is iets wat we in feite niet moten doen maar het toch gedaan hebben.We horen het graag.Met vriendelijke groeten,Wim----------------------------------------------Klachtenbox, 14 mrt. 2022 10:11 CET[09E6ZK-40WR] (:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)[09E6ZK-40WR]

P. D.

Naar: KEY MUSIC

31/03/2022

DATA NOT AVAILABLE

KEY MUSIC

Naar: P. D.

31/03/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste Klachtenbox,Bedankt voor uw bericht. We hebben uw aanvraag ontvangen en streven ernaar om u zo snel mogelijk een terugkoppeling te geven. Om extra commentaar toe te voegen, kunt u antwoorden op deze e-mail.Met vriendelijke groet,Het KEYMUSIC teamKEYMUSIChelpdesk.be@keymusic.comTel. 078-487 000------------------------------------KLANTENSERVICEwww.keymusic.com/be/klantenserviceONTDEK ONZE WINKELSwww.keymusic.com/be/muziekwinkelsMAAK EEN VIRTUELE RONDLEIDINGwww.keymusic.com/be/over-ons/virtuele-tourKEYMUSIC MAGAZINEwww.keymusic.com/be/magazineEVENEMENTEN, CLINICS and WORKSHOPSwww.keymusic.com/be/evenementen------------------------------------[L4X9DL-XP3P]

KEY MUSIC

Naar: P. D.

19/04/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -Jouw aanvraag is opgelost en afgesloten. Om te heropenen, antwoord op deze e-mail.----------------------------------------------Wim Vaes, 19 apr. 2022 14:25 CESTDag Paul,Graag geef ik je mee dat we uw micro zullen doorsturen naar ons XXL filliaal te Antwerpen.Daar kan je hem gaan ophalen.De Antwerpen City store is gelsoten en zal enkel nog openen voor een uitverkoop.Met vriendelijke groeten,Wim----------------------------------------------Klachtenbox, 31 mrt. 2022 11:39 CEST[L4X9DL-XP3P] (:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)[L4X9DL-XP3P]

P. D.

Naar: KEY MUSIC

09/05/2022

Beste,Ik werd misleid door de verkoper én via de website. Bij misleiding kloppen de beloftes van een bedrijf niet, of deze zijn erg onduidelijk. Of het bedrijf laat belangrijke informatie weg, of verbergt dit. Hierdoor koopt u iets dat u anders niet had gekocht." M.a.w. hetgeen mij is overkomen ... Daarom zou ik graag mijn geld terug gestort krijgen.Schrijnend hoe jullie klanten, die al behoorlijk wat aangekocht hebben, in de kou zetten.Wordt vervolgd...

KEY MUSIC

Naar: P. D.

09/05/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste Klachtenbox,Bedankt voor uw bericht. We hebben uw aanvraag ontvangen en streven ernaar om u zo snel mogelijk een terugkoppeling te geven. Om extra commentaar toe te voegen, kunt u antwoorden op deze e-mail.Met vriendelijke groet,Het KEYMUSIC teamKEYMUSIChelpdesk.be@keymusic.comTel. 078-487 000------------------------------------KLANTENSERVICEwww.keymusic.com/be/klantenserviceONTDEK ONZE WINKELSwww.keymusic.com/be/muziekwinkelsMAAK EEN VIRTUELE RONDLEIDINGwww.keymusic.com/be/over-ons/virtuele-tourKEYMUSIC MAGAZINEwww.keymusic.com/be/magazineEVENEMENTEN, CLINICS and WORKSHOPSwww.keymusic.com/be/evenementen------------------------------------[PYQK94-3XOQ]

P. D.

Naar: KEY MUSIC

09/05/2022

Beste,Vorig bericht is blijkbaar niet volledig doorgestuurd wegens onderbreking internetverbinding.Dus ...Wordt vervolgd... ( dit zijn acties die ik privé zal ondernemen om jullie praktijken aan het licht te brengen, waar jullie toch niet van wakker liggen, gezien de reactie op mijn case ).a. Hoe weet ik dat de microfoon klaar ligt?b. Zijn de verkopers op de hoogte van financiële afhandeling?Na het antwoord sluit ik deze klacht, aangezien de wil om (goede) klanten te helpen toch ontbreekt.( waar jullie eveneens niet wakker van zullen liggen ).

KEY MUSIC

Naar: P. D.

09/05/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste Klachtenbox,Bedankt voor uw bericht. We hebben uw aanvraag ontvangen en streven ernaar om u zo snel mogelijk een terugkoppeling te geven. Om extra commentaar toe te voegen, kunt u antwoorden op deze e-mail.Met vriendelijke groet,Het KEYMUSIC teamKEYMUSIChelpdesk.be@keymusic.comTel. 078-487 000------------------------------------KLANTENSERVICEwww.keymusic.com/be/klantenserviceONTDEK ONZE WINKELSwww.keymusic.com/be/muziekwinkelsMAAK EEN VIRTUELE RONDLEIDINGwww.keymusic.com/be/over-ons/virtuele-tourKEYMUSIC MAGAZINEwww.keymusic.com/be/magazineEVENEMENTEN, CLINICS and WORKSHOPSwww.keymusic.com/be/evenementen------------------------------------[ERVV2Z-9RP9]

KEY MUSIC

Naar: P. D.

10/05/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -Jouw aanvraag is opgelost en afgesloten. Om te heropenen, antwoord op deze e-mail.----------------------------------------------Wim Vaes, 10 mei 2022 12:56 CESTDag Paul,Jouw product ligt hier klaar om naar de XXL winkel te versturen.Eenmaal daar zullen je verwittigen eenmaal aanwezig.met vriendelijke groeten,Wim----------------------------------------------Klachtenbox, 9 mei 2022 13:02 CEST[ERVV2Z-9RP9] (:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)[ERVV2Z-9RP9]

P. D.

Naar: KEY MUSIC

08/06/2022

DATA NOT AVAILABLE

KEY MUSIC

Naar: P. D.

08/06/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste Klachtenbox,Bedankt voor uw bericht. We hebben uw aanvraag ontvangen en streven ernaar om u zo snel mogelijk een terugkoppeling te geven. Om extra commentaar toe te voegen, kunt u antwoorden op deze e-mail.Met vriendelijke groet,Het KEYMUSIC teamKEYMUSIChelpdesk.be@keymusic.comTel. 078-487 000------------------------------------KLANTENSERVICEwww.keymusic.com/be/klantenserviceONTDEK ONZE WINKELSwww.keymusic.com/be/muziekwinkelsMAAK EEN VIRTUELE RONDLEIDINGwww.keymusic.com/be/over-ons/virtuele-tourKEYMUSIC MAGAZINEwww.keymusic.com/be/magazineEVENEMENTEN, CLINICS and WORKSHOPSwww.keymusic.com/be/evenementen------------------------------------[R5XXZ7-PD9P]

KEY MUSIC

Naar: P. D.

08/06/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform