Terug

Weigering van schadevergoeding door DVV

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: DVV Verzekeringen

18/04/2022

Beste, ik leed schade door een verkeerde handeling van de poetsvrouw. Zij zette een strijkijzer waaruit ze het water niet had verwijderd horizontaal op een plank vlak boven de elektriciteitskast. Uiteraard lekt water uit een horizontaal geplaatst strijkijzer wanneer het water niet verwijderd werd.De gevolgen kan u raden: kortsluiting. De vakman die uiteindelijk kon komen, kon het probleem oplossen door het steken van een nieuwe module in de elektriciteitskast. Kosten 266,20 €. De verzekering DVV weigert schadevergoeding met de lakonieke melding dat er geen fout gemaakt werd. Volgens hen moet het water niet verwijderd worden én moet een strijkijzer niet verticaal weggezet worden en dus poneert men dat het strijkijzer zelf defect is.Een simpele opzoeking op de website van Calor spreekt dat radicaal tegen. Hierbij de link: https://www.calor.be/nl/instructions-for-use/Producten/Textielverzorging/Stoomstrijkijzer/EASYGLISS/csp/1830006868Nee. Laat het strijkijzer afkoelen voordat u het wegzet en volg deze 4 tips: leeg het water dat in het waterreservoir zit, stel de thermostaat in op de laagste stand, sluit de stoomknop en zet het strijkijzer rechtop of plaats het op zijn voet (afhankelijk van het model).Ook op websites van andere fabrikanten staat hetzelfde.De praktijk leert ook dat je enkel kan beginnen met strijken wanneer het toetsel voldoende opgewarmd is, anders lekt er ook water uit wanneer je het horizontaal houdt.Ik verwacht dan ook dat DVV deze compleet onterechte beslissing herziet.Leo Vonk

Berichten (1)

DVV Verzekeringen

Naar: L. V.

21/04/2022

BesteOnderstaand bericht genoot onze volle aandacht.Wij bekijken deze zaak verder en zullen onze bevindingen overmaken aan de heer Vonck.Met vriendelijke groeten,Veerle PeumansKlachtendienst DVV Verzekeringen02/286.72.57 =======================================================This message has been analyzed by Deep Discovery Email Inspector.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform