Weigering van restitutie
Silvasoft
Start een klachtAard van probleem:
AndereKlacht
A. V.
Naar: Silvasoft
Beste,In 2021 startte ik met zelfstandigheid in bijberoep en sloot ik me aan bij Silvasoft. Na twee jaar gebruik gemaakt te hebben van hun online boekhoudkundige diensten, beëindigde ik mijn subscriptie vanwege stopzetting werkzaamheden.Een jaar na deze stopzetting deed ik aanvraag tot de verschaffing van een eenmalige toegang tot mijn boekhouding, wegens een doorlichting van de FOD. Dit werd toen duidelijk gecommuniceerd aan de support dienst van Silvasoft. Hierbij werd me medegedeeld dat de licentieovereenkomst opnieuw zou worden geactiveerd, maar dat ik deze zelf via het platform zou moeten beëindigen.Zo gezegd zo gedaan. In november ging mijn subscriptie terug van start. Na het raadplegen en downloaden van mijn boekhouding, gaf ik logischerwijs meteen aan via de website de overeenkomst opnieuw te willen beëindigen. Dat was dat, klaar is kees. Dacht ik. Maar niks bleek minder waar. Januari gaat in, en ik krijg opnieuw een factuur in de mailbox van Silvasoft. Mijn licentie was nog steeds actief, en diende opnieuw betaald te worden. Ik zal me waarschijnlijk gewoon vergist hebben, dacht ik. Dus liet de betaling doorgaan, en gaf opnieuw aan via het platform mijn overeenkomst te willen beëindigen. Helaas. De maand daaropvolgend word ik weer gefactureerd. Gefrustreerd door de hele zaak, neem ik meteen contact op met de support dienst van dit bedrijf, en leg klaar en duidelijk mijn situatie uit. Zij erkennen mijn zaak, maar benadrukken dat zij in geenszins bereid zijn mij tegemoet te komen. Dit desondanks het aantonen van mijn initiële aanvraag, tot een afdruk van mijn web geschiedenis die duidelijk indiceert dat ik herhaaldelijk heb geprobeerd de overeenkomst te willen beëindigen. Omdat ik maar op weinig begrip of goede wil kon rekenen, heb ik ook telefonisch contact opgenomen om nogmaals mijn verhaal te doen. Ook hier werd ik vaag en onbeduidend te woord gestaan. Wel werd ik uiteindelijk geassisteerd om de overeenkomst alsnog succesvol te beëindigen. Deze hele zaak bracht heel wat frustratie en ongenoegen teweeg. Ik voel bestolen en uitgelachen. Het gebrek aan begrip, goede wil en behulpzaamheid stoot me dan ook zwaar tegen de borst. Het lijkt me dan ook niet kunnen dat, wanneer een bedrijf er niet in slaagt om een klaar en duidelijke infrastructuur te voorzien voor de consument, deze dan toch moet opdraaien voor de gebrekkigheid van de aangeboden diensten.Ik ben een jongeman die al heel zijn leven navigeert met de computer en het internet, en dit dus ook ervaart als een tweede natuur. Als ik er zelf al niet in slaag om aan een website uit te geraken, stel ik mij toch vragen bij de hele ethiek van deze zaak. Zeker als het aankomst om het eenvoudig en evident stopzetting van geld gemoeide zaken.Er nadert alvast nog een factuur voor het zogezegde gebruik van licentie voor de maand februari, maar deze weiger ik te betalen. Ik verwacht op zijn minst een kwijtschelding van deze laatste factuur (€15,67), met een maximum tegemoetkoming de alle overbodig aangerekende facturen (3 x € 15,67).
Berichten (3)
Silvasoft
Naar: A. V.
Uw aanvraag (423455) is ontvangen en wordt zo snel mogelijk in behandeling genomen. U kunt reageren op deze e-mail om aanvullende informatie toe te voegen aan uw aanvraag. Mogelijke oplossingenHieronder enkele artikelen die mogelijk uw vraag al kunnen beantwoorden. Heeft u uw antwoord gevonden in deze artikelen? Klik dan op: "Ja, mijn aanvraag sluiten". Uw aanvraag wordt dan gesloten en er zal geen contact meer met u opgenomen worden door een support medewerker. Staat uw antwoord er niet tussen, dan hoeft u niets te doen. U ontvangt automatisch antwoord van een support medewerker. Heeft een van deze artikelen uw vraag beantwoord?----------------------------------------------Voorraadtellings:silvasoft.zendesk.com/requests/automatic-answers/ticket/article/4405115922577?auth_token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJhY2NvdW50X2lkIjoxMDY5MjQzNCwidXNlcl9pZCI6bnVsbCwidGlja2V0X2lkIjo0MjM0NTUsImRlZmxlY3Rpb25faWQiOjIyODQ5MTUzMjgzNzI5LCJhcnRpY2xlcyI6WzQ0MDUxMTU5MjI1NzcsNDQwNTgyNzMwNjI1NywzNjAwMTg0MDUxNzhdLCJ0b2tlbiI6bnVsbCwiZXhwIjoxNzExNDAxNjc5fQ.gu3RuuPbFF7tCyVNh7PR7sr85n4tqB-O0g5SZYv_iIYJa, mijn aanvraag sluitens:support.silvasoft.nl/requests/automatic-answers/ticket/solve/article/4405115922577?auth_token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJhY2NvdW50X2lkIjoxMDY5MjQzNCwidXNlcl9pZCI6bnVsbCwidGlja2V0X2lkIjo0MjM0NTUsImRlZmxlY3Rpb25faWQiOjIyODQ5MTUzMjgzNzI5LCJhcnRpY2xlcyI6WzQ0MDUxMTU5MjI1NzcsNDQwNTgyNzMwNjI1NywzNjAwMTg0MDUxNzhdLCJ0b2tlbiI6bnVsbCwiZXhwIjoxNzExNDAxNjc5fQ.gu3RuuPbFF7tCyVNh7PR7sr85n4tqB-O0g5SZYv_iIY----------------------------------------------Ik heb een probleem met de WooCommerce koppeling, hoe los ik dit op?s:silvasoft.zendesk.com/requests/automatic-answers/ticket/article/4405827306257?auth_token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJhY2NvdW50X2lkIjoxMDY5MjQzNCwidXNlcl9pZCI6bnVsbCwidGlja2V0X2lkIjo0MjM0NTUsImRlZmxlY3Rpb25faWQiOjIyODQ5MTUzMjgzNzI5LCJhcnRpY2xlcyI6WzQ0MDUxMTU5MjI1NzcsNDQwNTgyNzMwNjI1NywzNjAwMTg0MDUxNzhdLCJ0b2tlbiI6bnVsbCwiZXhwIjoxNzExNDAxNjc5fQ.gu3RuuPbFF7tCyVNh7PR7sr85n4tqB-O0g5SZYv_iIYJa, mijn aanvraag sluitens:support.silvasoft.nl/requests/automatic-answers/ticket/solve/article/4405827306257?auth_token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJhY2NvdW50X2lkIjoxMDY5MjQzNCwidXNlcl9pZCI6bnVsbCwidGlja2V0X2lkIjo0MjM0NTUsImRlZmxlY3Rpb25faWQiOjIyODQ5MTUzMjgzNzI5LCJhcnRpY2xlcyI6WzQ0MDUxMTU5MjI1NzcsNDQwNTgyNzMwNjI1NywzNjAwMTg0MDUxNzhdLCJ0b2tlbiI6bnVsbCwiZXhwIjoxNzExNDAxNjc5fQ.gu3RuuPbFF7tCyVNh7PR7sr85n4tqB-O0g5SZYv_iIY----------------------------------------------Gedeeltelijk aftrekbare btw (BE)s:silvasoft.zendesk.com/requests/automatic-answers/ticket/article/360018405178?auth_token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJhY2NvdW50X2lkIjoxMDY5MjQzNCwidXNlcl9pZCI6bnVsbCwidGlja2V0X2lkIjo0MjM0NTUsImRlZmxlY3Rpb25faWQiOjIyODQ5MTUzMjgzNzI5LCJhcnRpY2xlcyI6WzQ0MDUxMTU5MjI1NzcsNDQwNTgyNzMwNjI1NywzNjAwMTg0MDUxNzhdLCJ0b2tlbiI6bnVsbCwiZXhwIjoxNzExNDAxNjc5fQ.gu3RuuPbFF7tCyVNh7PR7sr85n4tqB-O0g5SZYv_iIYJa, mijn aanvraag sluitens:support.silvasoft.nl/requests/automatic-answers/ticket/solve/article/360018405178?auth_token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJhY2NvdW50X2lkIjoxMDY5MjQzNCwidXNlcl9pZCI6bnVsbCwidGlja2V0X2lkIjo0MjM0NTUsImRlZmxlY3Rpb25faWQiOjIyODQ5MTUzMjgzNzI5LCJhcnRpY2xlcyI6WzQ0MDUxMTU5MjI1NzcsNDQwNTgyNzMwNjI1NywzNjAwMTg0MDUxNzhdLCJ0b2tlbiI6bnVsbCwiZXhwIjoxNzExNDAxNjc5fQ.gu3RuuPbFF7tCyVNh7PR7sr85n4tqB-O0g5SZYv_iIY----------------------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Silvasoft.
Silvasoft
Naar: A. V.
Er is een nieuwe reactie op uw support aanvraag (423455). Hieronder ziet u de reactie. Reageer op deze e-mail als u een aanvullende reactie wilt geven. ----------------------------------------------Dennis Plug, 26 feb 2024 08:55 CETGoedemorgen,Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen. Deze wordt doorgezet aan de desbetreffende afdeling.Met vriendelijke groet,**Dennis Plug** silvasoft.nl silvasoft.beNL: +31 (0)85 - 225 07 63BE: +32 (0)78 - 250 302  ----------------------------------------------Klachtenbox, 24 feb 2024 22:21 CET --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Silvasoft.[W5DR9N-EDLY2]   --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Silvasoft.[W5DR9N-EDLY2]
Silvasoft
Naar: A. V.
U heeft een nieuw bericht ontvangen van een Silvasoft support medewerker in opvolging van een eerdere aanvraag. Er is een nieuwe conversatie aangemaakt met nummer: 424075. Hieronder ziet u onze reactie. Reageer op deze e-mail als u een aanvullende reactie wilt geven. ----------------------------------------------Dennis Plug, 11 mrt 2024 09:53 CETGoedemorgen,Bij deze sturen wij de terugkoppeling door n.a.v. uw informatie navraag (schuingedrukt):_Beste Aswin, __Ontzettend jammer dat u zo'n oneerlijke klacht plaatst. __Ik heb teruggezocht in ons ticketsysteem wat er aan de hand is en zie dat u een creditering wenst voor de maanden december 23 - maart 24 omdat u in deze periode de software niet gebruikt heeft. __U heeft zelf ervoor gekozen om de software niet op te zeggen. Ik zie zelfs dat u nog enkele keren bent ingelogd in deze periode. Zoals door onze helpdesk en overal in onze documentatie is aangegeven kunt u zelf het abonnement (op ieder gewenst moment) stopzetten. Dit is heel laagdrempelig en ook totaal niet ingewikkeld. __Toch heeft u dit niet gedaan. Misschien wilde u uw data nog even bewaren, of was u nog niet zeker van het overstappen. Maar om dan achteraf te komen klagen over de kosten en ons daarop af te branden op internet is ontzettend kinderachtig. __Als u een huis huurt en u heeft er 3 maanden naar eigen zeggen niet in geleefd, gaat u dan ook geld terugvragen bij de huurbaas? Zo werkt het helaas niet in deze wereld. __We denken graag mee met de onze klanten, alleen het stukje abonnement beheer is altijd 100% vanuit de klant zelf geregeld. Zowel het aansluiten, wijzigen als opzeggen. __Helaas kan je het als bedrijf nooit voor 100% van de klanten goed doen. Gelukkig wel voor 99%. __Ps. aanvullend heb ik begrepen dat u het abonnement al had opgezegd (zelf) en daarna (zelf) weer tijdelijk toegang heeft gevraagd. We hebben die toegang gegeven met de volgende melding: "Bij deze! Let er wel op dat u tijdig het account weer uitzet zodra u klaar bent (via Beheer Abonnement en kosten) als u deze licentie weer wilt stopzetten." En toch zijn wij de misdadiger.._Hopende u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,**Dennis Plug** silvasoft.nl silvasoft.beNL: +31 (0)85 - 225 07 63BE: +32 (0)78 - 250 302  --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Silvasoft.[9X19XP-Z9R1L]
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten