Terug

weigering tot ontbinding D'hondt nv interieur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

M. H.

Naar: D'Hondt Interieur

20/10/2025

We hebben in april 2 maatwerk binnendeuren besteld, er werd een levertermijn van 12 weken gegeven. Intussen zijn we een half jaar verder en is de levertermijn al meerdere malen opgeschoven. Communicatie van hun kant is verschrikkelijk, enkel maar valse beloftes en de klanten aan het lijntje houden. Ook maken ze minnelijke ontbinding praktisch onmogelijk, alleen middels juridische stappen is er een oplossing mogelijk om een eind te maken aan deze praktijken! Kortom: ze lokken klanten met zogenaamd tijdelijke kortingen die aflopen maar daarna telkens opnieuw dezelfde kortingen online aanbieden dmv advertenties en reclame. Daarna geven ze valse levertermijnen en vragen de klanten 90% voorschot te betalen maar komen zelf geen beloftes na. Na confrontatie schuilen ze zich achter hun 'voorwaarden' en het feit dat de levertermijnen louter indicatief zijn en dus geen enkele wettelijke verplichting hebben. Maar levertermijnen die blijven uitgesteld worden en maanden overschrijden zijn niet meer louter indicatief, maar bewust voorliegen van de klanten! Ze hebben zich momenteel ingedekt tegen schuldeisers en zitten in WCO (gerechtelijke reorganisatie) maar ze blijven reclame maken via advertenties met kortingen om nieuwe klanten te lokken, alsook een nieuwe showroom geopend te Lochristi. Dit allemaal terwijl ze in slechte papieren zitten en zogezegd geen geld hebben en hun bestaande klanten links laten liggen en blijven voorliegen! Schandalige praktijken!

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 20 oktober 2025

D'Hondt Interieur

Naar: M. H.

27/10/2025

Beste, De gerechtelijke reorganisatie (zoals geregeld in Boek XX van het Wetboek van Economisch Recht) biedt ondernemingen in financiële moeilijkheden een wettelijk kader om hun activiteiten voort te zetten, schulden te herstructureren en een faillissement te vermijden. Het doel is net om het voortbestaan van de onderneming te verzekeren, wat enkel mogelijk is door verder te verkopen en inkomsten te genereren. Tijdens de reorganisatieperiode zijn wij gerechtigd om onze normale commerciële activiteiten uit te oefenen, inclusief het voeren van promoties of kortingsacties. Herstructurering is een essentieel onderdeel van de reorganisatie. Het sluiten van dure toonzalen en het openen van kleinere, energiezuinigere vestigingen is een legitieme herstructureringsmaatregel. Dergelijke aanpassingen zijn net bedoeld om de kosten te drukken en de levensvatbaarheid van de onderneming te verbeteren. Het feit dat levertermijnen langer zijn dan voorzien, is op zich geen grond voor ontbinding van de overeenkomst, al zeker niet daar D’Hondt nog steeds bereid is om alsnog correct te leveren. Volgens het Belgisch verbintenissenrecht is ontbinding enkel mogelijk bij een ernstige wanprestatie. Vertraging, zeker in het kader van een reorganisatie, moet in verhouding worden bekeken. Met vriendelijke groeten, Cordialement, Juridische Dienst Service Juridique www.dhondtinterieur.be keukens trappen deuren kasten cuisines escaliers portes armoires Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 20 oktober 2025 16:45 Aan: Klantendienst D'HONDT Klantendienst@dhondt-nv.be Onderwerp: weigering tot ontbinding D'hondt nv interieur ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform