Terug

Weigering toepassen garantie in de garantieperiode

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

M. D.

Naar: PHILIPS

20/07/2024

Case number: 04439134 Bedankt voor het contact opnemen met Philips Technische Support. Om de gedraging op uw TV nader te onderzoeken en in staat te zijn u het juiste advises te geven, wil ik u vragen mij het volgende in een bijlage als antwoord op deze e-mail toe te sturen: - Stuur ons alstublieft de volledige originele factuur van de TV. Zonder het originele aankoopbewijs kunnen wij geen reparatie bestellen” Hierbij vragen we U de garantievoorwaarden toe te passen, wanneer het originele aankoopbewijs ontbreekt, zoals door Philips in verschillende publicaties verkondigd. 1) Garantievoorwaarden ‘De garantieperiode begint op de datum van aankoop zoals vermeld op uw bewijs van aankoop en loopt af aan het einde van de periode zoals vermeld in het gedeelte "garantieperiode" hieronder. Indien ondersteuning is vereist maar u uw bewijs van aankoop kwijt bent of de verkoper onbekend is bij Philips (bijvoorbeeld een verkoper op een online veilingsite), dan wordt de garantieperiode geacht te zijn begonnen drie maanden vanaf de fabricagedatum vermeld op het product of afgeleid van het serienummer. Indien ondersteuning is vereist voor een product zonder productiedatum en zonder serienummer op het product, dan is een geldig bewijs van aankoop vereist. Wanneer een reparatie niet mogelijk of rendabel is, kan Philips het product vervangen door een nieuw of gereviseerd product met vergelijkbare functionaliteit. Na een reparatie, firmware-upgrade of vervanging blijft de garantieperiode vanaf de datum van de oorspronkelijke aankoop van kracht.’ (Philips) “De normale garantieperiode op onze TV's is 2 jaar jaar, indien gekocht na 1 juli 2009. Als u uw bewijs van aankoop (ontvangstbewijs) hebt verloren, zal de garantieperiode op de productiedatum worden gebaseerd.10 sep 2019” (Philips) 2) Gegevens a) Datum of bewijs van aankoop: hebben we niet. Deze TV was immers het kerstgeschenk 2022 vanwege onze twee zonen. Blijkbaar registreerden ze de TV niet, en daarenboven hebben ze het betalingsbewijs van de winkel niet behouden. Om met de website te kunnen “spreken” heb ik nu een fictieve aankoopdatum in het registratieformulier aangevuld. b) De fabricagedatum was juni 2022 (staat op achterzijde TV). c) Het serienummer is: FZ4A2223003314; Het modelnummer is: 50PUS8546/12. Met vriendelijke groeten, Marc Despontin “Zodra ik deze gegevens heb ontvangen, kom ik weer bij u terug met de vervolgstappen. We willen u informeren dat zodra de case wordt afgesloten u een vragenlijst kan krijgen om uw algehele ervaring met ons te evalueren en er is ruimte voor eventuele feedback achter te laten. Het is snel en makkelijk in te vullen en uw opmerkingen kunnen een grote hulp zijn bij het verbeteren van onze service. Hierbij willen wij u graag laten weten dat alleen een 9 en 10 gezien worden als positief. Mocht u nog verdere vragen hebben, horen we het graag, zodat we dit verder kunnen oplossen. Met vriendelijke groeten, Thomasz Philips TV Klantenservice Telefoon NL: (+31) 205040578 Telefoon BE: (+32) 92984507 Maandag tot en met vrijdag: 09:00 – 18:00 uur Op zoek naar FAQ’s over TV’s, tips bij problemen, handleidingen of how-to-video’s? Bekijk onze TV ondersteuningspagina voor alle technische vragen. *Additionele kosten kunnen in rekening worden gebracht door uw (mobiele) netwerk provider De informatie in dit bericht kan confidentieel zijn en wettelijk beschermd onder geldend recht. Het bericht is enkel bestemd voor de geadresseerde(n). Indien u niet de beoogde ontvanger bent informeren ze u er hierbij van dat het gebruik, doorsturen, verspreiden of reproduceren van dit bericht strikt verboden is en mogelijk onwettelijk is. Als u niet de beoogde ontvanger bent, contacteer dan de zender door deze e-mail terug te sturen en alle kopieën van het originele bericht te verwijderen.”

Bemiddeling door Testaankoop 01 augustus 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform