Terug

Weigering terugbetaling ticket

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Vertraging trein

Klacht

J. V.

Naar: MIVB

21/09/2024

Beste, Op 5 september had in een vlucht naar Valencia om 8:30. Hiervoor nam ik de trein vanuit Gent St. Pieters om 4:41 richting Brussel Zuid en zou daar dan moeten overgestapt hebben. Ik had al ingerekend dat er misschien eventuele vertraging zou kunnen zijn en heb daardoor zeker de vroegste trein genomen. Bij vertrek uit Gent St. Pieters bleek er echter al direct 20 min vertraging te zijn waardoor ik zeker al mijn aansluiting zou missen, de volgende aansluiting kwam pas 30 min later ( +11 min ) waardoor ik 100% zeker mijn vlucht niet meer zou halen. Hierdoor heb ik op Brussel Zuid nog een taxi moeten nemen naar de luchthaven (50 Euro). NMBS weigert dit ticket terug te betalen omdat ik zo gezegd geen 60 min vertraging zou hebben opgelopen. Ik kan u garanderen, moest ik geen taxi hebben genomen, dat ik zeker weten meer dan 1 uur zou kwijtgespeeld zijn en mijn vlucht grandioos gemist zou hebben. De volgende aansluiting was al zeker 30 min later (+ 11 min vertraging op bord = 41 min ) dan diegene die ik zou moeten hebben gehad, + 20 min vertraging van eerste trein in Gent St. Pieters geraak ik zeker boven de 60 min. Nmbs ik vraag u vriendelijk om deze situatie te herbekijken aangezien ik denk dat jullie hier zeker een fout in hebben gemaakt en ik ook genoodzaakt was om een ander vervoersmiddel te gebruiken en jullie ticket mij dus vrijwel nutteloos was. Met vriendelijke groeten, Julien Vandenheede


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform