Beste, op 8 december bestelde ik online van de site van GetYourGuide een chocolade workshop die zou doorgaan op zaterdag 14/01/2023 van 14u30 t.e.m. 17u te Brugge. Eenmaal ik Brugge naderde, bleek er net een accident te zijn gebeurd in Oostkamp waardoor we 10 min te laat zouden zijn. Ik nam onmiddellijk met de organisatie contact op via telefoon en die had daar geen enkel probleem mee. Eenmaal toegekomen om 14u40 nam de gids ons onmiddellijk apart en stuurde hij ons naar huis met het excuus dat er een fout was geslopen in het aantal boekingen en dat er dus veel meer wensen waren komen opdagen dan voorzien. Aangezien wij als laatste waren toegekomen, zei hij dan we dan ook onmiddellijk terug naar huis moesten gaan en dat wij onze boekingskosten zouden terugbetaald krijgen. De boekingskosten, ten belope van een bedrag van om en bij de 190.00 EUR kregen we onmiddellijk terugbetaald. We willen natuurlijk ook wel onze verplaatsingskosten (parkeerkosten en benzine) terugbetaald zien! Ik nam hier onmiddellijk contact voor op met de klantenservice, maar zij weigeren deze terug te betalen. Desondanks maakte de Wetswinkel er ons op attent dat er in hun algemene voorwaarden staat dat Je bent verplicht ons volledig schadeloos te stellen voor alle schade, kosten en uitgaven (inclusief redelijke kosten voor juridische verdediging) die wij oplopen als gevolg van ons plichtsverzuim. Bijvolg vind ik dat ik niet alleen recht heb op de terugbetaling van mijn verplaatsingskosten (9.00 EUR parkeerkosten en 30.00 EUR benzine, maar ook de terugbetaling van de 25.00 EUR die ik voor het advies betaalde aan de Wetswinkel). GetYourGuide weigert deze som van 64.00 EUR te vergoeden. Hier ben ik het absoluut niet meer eens!