Terug

Weigering retour

Closed Openbaar

Leselles Antwerpen

Start een klacht

Aard van probleem:

Herroeping

Klacht

C. S.

Naar: Leselles Antwerpen

09/07/2025

Geachte mevrouw, Op 01/07/2025 heb ik in uw online winkel een blouse gekocht, waarbij ik het bedrag van €139,90 heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 02/07/2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 02/07/2025 een mededeling in die zin gestuurd per e-mail. Op 04/07/2025 antwoordde u dat mijn verzoek niet kon worden ingewilligd omdat in de algemene voorwaarden staat dat solden niet kunnen geretourneerd worden. Ik betwist het bovenstaande omdat dit niet in lijn is met de wetgeving. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van €139,90. Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 10 juli 2025

Leselles Antwerpen

Naar: C. S.

11/07/2025

Geachte mevrouw Celie, Hartelijk dank voor uw bericht. We begrijpen dat u teleurgesteld bent dat u het artikel niet kunt retourneren. We wensen echter graag enkele belangrijke punten te verduidelijken, zodat er geen misverstanden blijven bestaan. Uw bestelling werd geplaatst op 30 juni 2025 en ook op diezelfde dag verzonden. Zoals wettelijk bepaald, start de herroepingstermijn vanaf de dag na levering. In uw geval werd het pakket op 1 juli geleverd, wat betekent dat de herroepingstermijn eindigt op 15 juli 2025. U heeft ons op 2 juli gecontacteerd met de melding dat u het artikel wenste te retourneren – dus binnen de wettelijke termijn, waarvoor dank. Hoewel het herroepingsrecht in principe van toepassing is bij online aankopen, staat in onze algemene voorwaarden – waarmee u bij bestelling akkoord bent gegaan – uirukkelijk vermeld dat soldenartikelen niet geretourneerd kunnen worden. Deze informatie is bovendien vooraf gecommuniceerd via onze nieuwsbrief. Ondanks dit hebben wij u verschillende klantgerichte oplossingen voorgesteld, waaronder een omruiling voor een andere maat of een tegoedbon. Uw e-mails werden telkens vriendelijk en snel beantwoord, in totaal zelfs twaalf keer, telkens binnen zeer korte termijn. Wat betreft uw verwijzing naar Testaankoop: wij begrijpen dat u via hun platform een klacht heeft ingediend. Zoals u wellicht weet, treedt Testaankoop in dit geval op als communicatiemiddel, maar zij geven geen juridisch advies en doen geen bindende uitspraken in dergelijke dossiers. Wij blijven bereid tot een redelijke oplossing binnen de wettelijke retourtermijn en herhalen ons eerdere voorstel: indien het artikel zich in ongedragen en onbeschadigde staat bevindt, kunnen wij – zolang de termijn loopt – nog steeds overgaan tot een omruiling of het aanbieden van een tegoedbon. Wij hopen hiermee voldoende duidelijkheid te hebben geboden en danken u voor de genomen tijd om uw bezorgdheid met ons te delen. Met vriendelijke groet, Op 9 jul 2025 om 20:00 heeft klachten@test-aankoop.be het volgende geschreven: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform