Geachte heer,
Op 18-08-2025 heb ik in uw online winkel een Metropolitan ijsblokjesmachine gekocht waarbij ik het bedrag van € 188,99 heb betaald.
Na de levering van het product, welke plaatsvond op 19-08-2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 23-08-2025 een mededeling in die zin gestuurd per e-mail. Voorafgaand was er reeds geschreven communicatie tussen ons omtrent het feit dat het toestel niet werkte. U stelde voor om een ander toestel op te sturen op voorwaarde dat ik eerst een "leuke, enthousiaste recensie" zou schrijven (op uw site). Meermaals liet ik u weten hier geen gevolg aan te kunnen geven omdat het verkoopproces niet was voltooid. U blijft evenwel bij uw standpunt.
Op 25-08-2025 antwoordde u dat mijn verzoek niet kon worden ingewilligd om volgende reden "... het toestel is in gebruik genomen en daardoor valt dit niet onder het herroepingsrecht. IJsblokjesmachines zijn bovendien hygiëneproducten (artikel 6:230p sub d BW). Na gebruik of aansluiting kunnen deze uit veiligheid en hygiënische redenen niet retour worden genomen ...". Dit vind ik een zeer vreemde stelling aangezien het toestel reeds tweedehands door u werd verkocht.
Ik betwist dus het bovenstaande omdat uw antwoord niet strookt met de vigerende wetgeving ter zake. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van € 118,99 .
Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt tevens als ingebrekestelling.