Terug

Weigering omruiling (REPARATIE)

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. R.

Naar: Siemens - Herstelling (BSH)

23/01/2021

Goedemiddag, heb op 3 oktober 2019 een Siemens vol automatisch koffietoestel gekocht ter waarde van 975,15 euro. Tot vandaag is dit toestel al 3 maal opgestuurd geweest voor herstelling omdat het melkschuim onderdeel stuk is (enkel stoom ipv melkschuim). Nu is deze voor een 4e maal stuk (telkens voor dezelfde reden). Heb met hen contact opgenomen dat het voor ons genoeg is geweest en vragen om een nieuw toestel aangezien het probleem niet opgelost geraakt. Volgens de laatste terugzending was er volgens hen geen probleem aan het toestel, nochtans gaat het degelijk om hetzelfde probleem (zijn toen zelfs beelden van gemaakt en mee opgestuurd geweest) en weigeren ze deze om te ruilen. Verschillende keren contact opgenomen met hen maar worden van het kastje naar de muur gestuurd. Ook bij de laatste terugzending kregen wij ons apparaat vuil, vol schimmel en restante van koffiebonen terug opgestuurd gekregen. Dit allemaal binnen de geldige garantietermijnen.

Berichten (10)

Siemens - Herstelling (BSH)

Naar: J. R.

25/01/2021

Dear,The Siemens calldesk have received the following message.In case this e-mail isnt meant for your department, please dont hesitate to inform us.Kind Regards,Sylvia De CosterCalldeskwww.facilicomfs.beliefdevoordeklantamourpourleclientExternal service provider at Siemens s.a/n.vRC-BE SREGuido Gezellestraat 1231654 Beersel, BelgiëTel.: +32 253 621 11mail: facilitycenter.be@siemens.comwww.siemens.beklachtenbox@test-aankoop.be Sent: Saturday, January 23, 2021 16:29To: G-BE INFO Siemens Belgium info.be@siemens.comSubject: Klacht - Weigering omruiling (REPARATIE) - (CPTBE01175873-39)

J. R.

Naar: Siemens - Herstelling (BSH)

26/01/2021

Dit is geen antwoord op onze vraag.

Siemens - Herstelling (BSH)

Naar: J. R.

26/01/2021

Dear,The Siemens calldesk have received the following message.In case this e-mail isnt meant for your department, please dont hesitate to inform us.Kind Regards,Annick VanbeginneCalldeskwww.facilicomfs.beliefdevoordeklantamourpourleclientExternal service provider at Siemens s.a/n.vRC-BE SREGuido Gezellestraat 1231654 Beersel, BelgiëTel.: +32 253 621 11mail: facilitycenter.be@siemens.comwww.siemens.be

Siemens - Herstelling (BSH)

Naar: J. R.

04/02/2021

En dan nog iets.. hoe kunnen jullie weten dat het melkreservoir niet correct geplaatst is? Op de beelden ziet u niet hoe ik het melkreservoir bevestig?! Enkel wanneer er enkel stoom uit komt en deze er dan uithaal en meteen terug op zijn plaats steek en dan wel melk tevoorschijn komt.Dus eigenlijk staan jullie te liegen? Misschien het filmpje nog eens bekijken alvorens zo’n opmerkingen te geven. Ik dank u!Met vriendelijke groeten,Raeymaekers Jens0478/46 70 41

Siemens - Herstelling (BSH)

Naar: J. R.

04/02/2021

Dus als ik het goed begrijp staan wij te liegen? Denk dat de beelden voor zich spreken? Je kan het melkreservoir maar op 1 manier bevestigen hoor en anders moeten jullie eens een filmpje sturen hoe je “correct” het melkreservoir bevestigd. Dus volgende keer als we terug hetzelfde probleem hebben ook al valt dit nog steeds onder garantie kunnen jullie kosten aanrekenen? Dit vind ik ronduit belachelijk!! Ik heb het toestel nu terug opgestuurd sinds dinsdag. Ik mag hopen voor jullie dat het deze keer opgelost is en zo niet en jullie kunnen mij niet verder helpen dat ik een klacht zal neerleggen. Gangsterpraktijken! Hier is het laatste zeker nog niet over gezegd geweest.Met vriendelijke groeten,Raeymaekers Jens0478/46 70 41

Siemens - Herstelling (BSH)

Naar: J. R.

04/02/2021

Beste heer Raeymaekers,We komen graag terug op uw bericht gepost op facebook en test-aankoop over uw koffietoestel en we betreuren de moeilijkheden die u heeft ondervonden.Het spijt ons te lezen dat het toestel stoomt bij het gebruik van het melkreservoir.In 2020 werden in juli (referentie 3270421810) en december (referentie 3270500197) verschillende elementen van uw toestel vervangen onder meer de pijp, de zetgroep en de docking. Tevens werd de slang vervangen omdat deze niet correct aansloot. Na deze herstellingen werkte het toestel volledig normaal.U stuurde het toestel in december opnieuw terug voor een 3e analyse (referentie 327058191) maar onze technici in ons atelier konden geen foutcode in het geheugen van het toestel vinden, noch een ander technisch defect. Het toestel werd meermaals getest en alles werkte volgens de normen van het toestel.Uw dossier werd voorgelegd aan onze technische specialist samen met het filmpje dat u stuurde en in het filmpje kunnen we zien dat het melkreservoir in het begin niet correct is geplaatst. Zo zuigt het systeem lucht in plaats van melk en komt er stoom uit het toestel: wanneer u het reservoir terug correct plaatst komt de melk er wel uit.We begrijpen dat u gebruik wilt maken van uw garantie om het toestel om te ruilen, maar de wettelijke garantie is een overeenkomst tussen consument en verkoper. Wij als fabrikant hanteren een commerciële garantie en hier zijn voorwaarden aan verbonden. Zo wordt een omruiling pas voorgesteld als het toestel technisch onherstelbaar wordt verklaard door één van onze technici of als de herstelkost te hoog is.Een nieuw dossier werd reeds opgemaakt voor de volgende afhaling van uw toestel (referentie 3270519800) en u kreeg een bon toegestuurd op 25 januari.We hebben besloten om, op commerciële basis en als uitzondering, de volgende analyse een laatste keer ten laste te nemen. Hierna kunnen wij kosten voor een analyse van een correct werkend helaas toestel niet meer door de vingers zien.We vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben en wensen u een fijne dag verder.Met vriendelijke groeten,Cindy DuflooCustomer InterestTel: 02/475.70.02Website: siemens-home.bsh-group.com/beSiemens Huishoudelektro Copyright © BSH Home Appliances NV Bescherming persoonsgegevens Contact BSH Home Appliances NV - De BSH groep is een handelsmerklicentiehouder van Siemens AGPicard straat 7 - Box 400 - 1000 Brussel Tel: 02/475.70.02 - E-mail: bru-bsh@bshg.comBE 0465.054.226 - RPR BrusselDe Europese Commissie heeft een ODR-platform ontwikkeld dat gebruikt kan worden voor de online beslechting van consumentengeschillen. Via deze link:ec.europa.eu/consumers/odr/ kan gebruikt gemaakt worden van het ODR-platform.This message is for the sole use of the intended recipient(s) and may contain trade secrets or other confidential and privileged information. Any unauthorized review, use, copy, disclosure or distribution is prohibited. If you are not the intended recipient, please inform us immediately by reply e-mail and delete this message including any attachment or copies thereof from your system.

Siemens - Herstelling (BSH)

Naar: J. R.

08/02/2021

Beste heer Raeymaekers,Wij hebben uw terugkoppeling goed ontvangen en we moeten u melden dat het klachtenmanagement binnen Siemens altijd via schriftelijk kanalen gebeurt om misverstanden en interpretaties uit te sluiten.Uw dossier werd voorgelegd aan onze technische assistentie en hun feedback was dat er lucht wordt opgezogen bij een slechte positionering van het melkreservoir.Om een definitieve antwoord en/of oplossing te kunnen bieden vragen wij u vriendelijk af te wachten tot de volgende analyse van onze technici in ons atelier.We vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben en wensen u een fijne dag verder.Met vriendelijke groeten,Cordialement,Cindy DuflooCustomer Interestnv BSH Home Appliances S.A., 7 Rue Picard Box 400, 1000 BruxellesPicard Straat 7 Box 400, 1000 BrusselRPRRPM: Brussels Enterprise-No.: 0.465.054.226This message is for the sole use of the intended recipient(s) and may contain trade secrets or other confidential and privileged information. Any unauthorized review, use, copy, disclosure or distribution is prohibited. If you are not the intended recipient, please inform us immediately by reply e-mail and delete this message including any attachment or copies thereof from your system.PPlease consider your environmental responsibility: Before printing this e-mail, ask yourself whether you need a hard copy!

Siemens - Herstelling (BSH)

Naar: J. R.

12/02/2021

Goedemiddag Cindy,Ik heb zonet bericht gekregen van de hersteldienst dat men nogmaals niets heeft gevonden aan het toestel. Ik vind dit persoonlijk heel vreemd dat wanneer het toestel bij jullie terecht komt dat deze vlekkeloos werkt en wanneer dit bij ons thuis staat niet zoals het hoort werkt. Kan u mij daar een logische verklaring aan geven aub? En kom aub niet af dat wij het melkreservoir verkeerd gebruiken want dit kan maar op 1 mogelijke manier bevestigd worden.Wat als het nogmaals voorvalt? Misschien een live videogesprek om u te tonen hoe wij het bevestigen en hoe het dan niet werkt? Mijn mening is dat jullie hier proberen zich uit te lullen om niet tot een definitieve oplossing te willen komen. Voor een merk als Siemens had ik meer verwacht en al zeker wanneer men voor een toestel 975 euro betaald heeft.Wij vragen zeker geen geld terug etc maar gewoon naar een oplossing waar dat we beide overeen in kunnen komen.Wij kijken uit naar uw reactie hierop.Met vriendelijke groeten,Raeymaekers JensVan: BRU-CustomerInterest (GIT-EUAB) BRU-CustomerInterest@BSHG.COMVerzonden: Monday, February 8, 2021 11:43:59 AMAan: jensraeymaekers@hotmail.com jensraeymaekers@hotmail.comCC: klachtenbox@test-aankoop.be klachtenbox@test-aankoop.beOnderwerp: RE: Siemens 4102101161 Test-Aankoop CPTBE01175873-39Beste heer Raeymaekers,Wij hebben uw terugkoppeling goed ontvangen en we moeten u melden dat het klachtenmanagement binnen Siemens altijd via schriftelijk kanalen gebeurt om misverstanden en interpretaties uit te sluiten.Uw dossier werd voorgelegd aan onze technische assistentie en hun feedback was dat er lucht wordt opgezogen bij een slechte positionering van het melkreservoir.Om een definitieve antwoord en/of oplossing te kunnen bieden vragen wij u vriendelijk af te wachten tot de volgende analyse van onze technici in ons atelier.We vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben en wensen u een fijne dag verder.Met vriendelijke groeten,Cordialement,Cindy DuflooCustomer Interestnv BSH Home Appliances S.A., 7 Rue Picard Box 400, 1000 BruxellesPicard Straat 7 Box 400, 1000 BrusselRPRRPM: Brussels Enterprise-No.: 0.465.054.226This message is for the sole use of the intended recipient(s) and may contain trade secrets or other confidential and privileged information. Any unauthorized review, use, copy, disclosure or distribution is prohibited. If you are not the intended recipient, please inform us immediately by reply e-mail and delete this message including any attachment or copies thereof from your system.PPlease consider your environmental responsibility: Before printing this e-mail, ask yourself whether you need a hard copy!

Siemens - Herstelling (BSH)

Naar: J. R.

16/02/2021

Met vriendelijke groeten,Raeymaekers JensVan: Jens Raeymaekers jensraeymaekers@hotmail.comVerzonden: Tuesday, February 16, 2021 11:43:18 AMAan: BRU-CustomerInterest (GIT-EUAB) BRU-CustomerInterest@BSHG.COMOnderwerp: Re: Siemens 4102101161 Test-Aankoop CPTBE01175873-39Cindy,Op mijn laatste vraag zie ik geen antwoord indien ons toestel terug mankementen vertoond?Deze wordt ons vandaag/morgen terug bezorgd en zullen dit nauwlettend in de gaten houden. U mag van mij zoveel dossiers afsluiten maar bij elk probleem dat ik ondervind aan mijn toestel open ik opnieuw een dossier. Zolang dit in de garantie periode valt heb ik hier recht op.Met vriendelijke groeten,Raeymaekers JensVan: BRU-CustomerInterest (GIT-EUAB) BRU-CustomerInterest@BSHG.COMVerzonden: dinsdag, februari 16, 2021 11:22 AMAan: jensraeymaekers@hotmail.comOnderwerp: RE: Siemens 4102101161 Test-Aankoop CPTBE01175873-39Beste,Graag beantwoorden wij uw terugkoppeling op ons voorgaand schrijven.Na analyse van uw antwoord kunnen wij geen nieuwe argumenten onekken die ons verplichten ons standpunt te herzien. De reeds door ons verstrekte informatie beantwoordt uw vragen.Uit de twee laatste analyses van onze technici in onze werkplaats alsook van onze interne technische dienst bevestigen wij dat het toestel technisch in orde is. Om deze reden sluiten wij dan ook dit dossier definitief af.Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,Cordialement,Cindy DuflooCustomer Interest* Het geformuleerde standpunt in deze brief is een definitief standpunt. Wij houden eraan u te melden dat wij geen antwoord meer zullen formuleren op bijkomende brieven of andere communicaties in dit dossier.nv BSH Home Appliances S.A., 7 Rue Picard Box 400, 1000 BruxellesPicard Straat 7 Box 400, 1000 BrusselRPRRPM: Brussels Enterprise-No.: 0.465.054.226This message is for the sole use of the intended recipient(s) and may contain trade secrets or other confidential and privileged information. Any unauthorized review, use, copy, disclosure or distribution is prohibited. If you are not the intended recipient, please inform us immediately by reply e-mail and delete this message including any attachment or copies thereof from your system.PPlease consider your environmental responsibility: Before printing this e-mail, ask yourself whether you need a hard copy!

Siemens - Herstelling (BSH)

Naar: J. R.

26/02/2021

Cindy,Nu ben ik het echt beu beu beu beu!!!Ons koffiemachine heeft nog geen enkele keer sinds het terug is van de eerste keer perfect melk geserveerd!Doen wij dit nu echt elke keer opnieuw verkeerd? Ik denk het niet. Of moet ik opnieuw een filmpje sturen, zal deze keer laten zien hoe ik het melkreservoir erin plaats kan je daar weer over klagen dat we dit verkeerd plaatsen (ook al gaat dit maar op 1 manier)!Ik wil een oplossing en nu meteen ipv ons telkens te verwijten dat dit niet klopt!!!!!!Ik ga echt opzoek om hier verdere stappen voor te zetten want dit vind ik GEEN service van jullie. Al gaat het via een advocaat van testaankoop!Anders zal ik het bij een externe firma laten onderzoeken en de rekening mooi doorsturen naar jullie? Jullie techniekers lijken mij niet betrouwbaar aangezien zij nooit het probleem hebben.Graag een antwoord deze keer, op mijn vorige mail hebben jullie ook al niet meer geantwoord!Met vriendelijke groeten,Raeymaekers JensVan: Jens Raeymaekers jensraeymaekers@hotmail.comVerzonden: dinsdag, februari 16, 2021 11:44 AMAan: klachtenbox@test-aankoop.beCC: BRU-CustomerInterest (GIT-EUAB)Onderwerp: Fwd: Siemens 4102101161 Test-Aankoop CPTBE01175873-39Met vriendelijke groeten,Raeymaekers JensVan: Jens Raeymaekers jensraeymaekers@hotmail.comVerzonden: Tuesday, February 16, 2021 11:43:18 AMAan: BRU-CustomerInterest (GIT-EUAB) BRU-CustomerInterest@BSHG.COMOnderwerp: Re: Siemens 4102101161 Test-Aankoop CPTBE01175873-39Cindy,Op mijn laatste vraag zie ik geen antwoord indien ons toestel terug mankementen vertoond?Deze wordt ons vandaag/morgen terug bezorgd en zullen dit nauwlettend in de gaten houden. U mag van mij zoveel dossiers afsluiten maar bij elk probleem dat ik ondervind aan mijn toestel open ik opnieuw een dossier. Zolang dit in de garantie periode valt heb ik hier recht op.Met vriendelijke groeten,Raeymaekers JensVan: BRU-CustomerInterest (GIT-EUAB) BRU-CustomerInterest@BSHG.COMVerzonden: dinsdag, februari 16, 2021 11:22 AMAan: jensraeymaekers@hotmail.comOnderwerp: RE: Siemens 4102101161 Test-Aankoop CPTBE01175873-39Beste,Graag beantwoorden wij uw terugkoppeling op ons voorgaand schrijven.Na analyse van uw antwoord kunnen wij geen nieuwe argumenten onekken die ons verplichten ons standpunt te herzien. De reeds door ons verstrekte informatie beantwoordt uw vragen.Uit de twee laatste analyses van onze technici in onze werkplaats alsook van onze interne technische dienst bevestigen wij dat het toestel technisch in orde is. Om deze reden sluiten wij dan ook dit dossier definitief af.Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,Cordialement,Cindy DuflooCustomer Interest* Het geformuleerde standpunt in deze brief is een definitief standpunt. Wij houden eraan u te melden dat wij geen antwoord meer zullen formuleren op bijkomende brieven of andere communicaties in dit dossier.nv BSH Home Appliances S.A., 7 Rue Picard Box 400, 1000 BruxellesPicard Straat 7 Box 400, 1000 BrusselRPRRPM: Brussels Enterprise-No.: 0.465.054.226This message is for the sole use of the intended recipient(s) and may contain trade secrets or other confidential and privileged information. Any unauthorized review, use, copy, disclosure or distribution is prohibited. If you are not the intended recipient, please inform us immediately by reply e-mail and delete this message including any attachment or copies thereof from your system.PPlease consider your environmental responsibility: Before printing this e-mail, ask yourself whether you need a hard copy!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform