Op dinsdag 05.12 had ik een afspraak met Kringwinkel Antwerpen om de huisraad (salon, eetkamer, slaapkamer) van mijn pas overleden vader op te halen in Dienstencentrum De Veldekens in Berchem. Het 'tijdsslot' dat ik kreeg was tussen 9 u en 12u30. Ik bestelde voor diezelfde dag een ladderlift om ervoor te zorgen dat - zoals vereist - de spullen op tijd beneden zouden staan. Alles stond dus (netjes gedemonteerd) klaar voor ophaling. Omdat het die ochtend wat druilerig was, waren de meubels - bij het neerlaten op de ladderlift - heel even in de buitenlucht en vingen dus wat vocht op. Beneden stonden ze meteen opnieuw beschut onder een groot betonnen afdak. Rond 10 u kwamen de mensen van de Kringwinkel toe. Toen ik beneden kwam, snauwde de transporteur me toe dat hij de meubels niet meenam omdat ze nat waren. Ik legde beleefd uit dat ze helemaal niet nat waren, maar gewoon even op de ladderlift hadden gestaan in de druiligere buitenlucht en dat dus het een kwestie was om er even met een doek over te gaan. De man bleef me grof toeblaffen dat hij ze niet meenam. Ik geraakte helemaal overstuur en barstte in tranen uit. Daar stond ik immers, met het vers verdriet na het overlijden van mijn vader, toegesnauwd door een bullebak die mij zonder scrupules en compleet onterecht op straat liet staan met de meubels van mijn ouders Ik heb dan contact opgenomen met het logistiek centrum van de Kringwinkel, waar ik echter op evenveel onbegrip stuitte. Na 24 uur heb ik uiteindelijk een oplossing gevonden en zijn de meubels opgepikt door een transporteur die ik zelf inhuurde. We hebben de hele set aangeboden in de Kringwinkel van Deurne, waar alles is gekeurd en in uitstekende staat bevonden. Van ‘nat’ was er plots absoluut geen sprake meer. U kunt zich wellicht voorstellen hoe ik me daar bij voelde: 30 uur nadat een vertegenwoordiger van de Kringwinkel de meubels afschreef en mij er mee op staat liet staan, werden ze door een andere vertegenwoordiger van de Kringwinkel met open armen verwelkomd. Kan het nog cynischer? Ik heb klacht ingediend bij de Kringwinkel zelf en wacht op hun reactie. Maar sowieso vind ik het belangrijk dat Test Aankoop ook op de hoogte is. Herwin, de organisatie achter de Kringwinkels, is een waardegedreven business, waar ik volledig achtersta. Vandaar ook dat ik de spulletjes van mijn ouders graag aan hen toevertrouwde. Het is sowieso hun plicht om ervoor te zorgen dat wie hen bij de klanten vertegenwoordigt hun waarden van respect voor mens en milieu ook uitdraagt. De persoon met wie ik te maken kreeg was een bullebak zonder respect en het ging hem puur om intimidatie. Zoiets kan echt niet. Wellicht kan Test Aankoop helpen door ook eens bij Herwin aan de bel te trekken en hen erop te wijzen dat ze tekort schieten in het meegeven van hun waarden aan hun personeel.