Terug

Weigering om abonnement vroegtijdig op te zeggen binnen de 3 maanden looptijd

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. C.

Naar: ON LINE FITNESS

28/03/2024

Beste, Op vrijdag 29 december 2023 ben ik een abonnement aangegaan bij On Line Fitness Liedekerke voor een looptijd van 2 jaar met als doel vet verliezen en conditie bijkrijgen. De werknemers hadden hierbij ook gezegd dat er een garantie is dat als er binnen de 3 maanden geen vordering hierin plaatsvindt, een volledige terugbetaling met directe stopzetting van het abonnement mogelijk was. Hierbij zeiden ze wel dat ik inzet moest tonen en minstens 2 keer per week moest komen sporten. Op hun website staat ook: “Gegarandeerd resultaat! Niet goed? Dan hebben we voor u een geld terug garantie bij de On line Fitness clubs Ninove, Brakel, Lennik en Liedekerke.”Op maandag 4 maart 2024 had ik mijn laatste follow-up met één van de werknemers voor deze 3 maanden verstreken waren en bleek dat er geen vordering zichtbaar was. Vetpercentage is exact hetzelfde gebleven en conditie is er niet op vooruit gegaan. Dit werd ook beaamd door de 2 werknemers die op dat moment aanwezig waren dat hier geen vordering te zien was. Tot op deze dag was ik wekelijk 3 tot 4 keer komen sporten op 1 week na waar ik met een verkoudheid thuisgebleven was. Deze week ben ik maar 1 keer aan het einde van de week langs geweest nadat de verkoudheid praktisch over was. Dit had ik ook aan 2 werknemers laten weten en deze zeiden dat dit geen enkel probleem was want de inzet was sowieso aanwezig bij mij doordat ik de voorbije weken 3-4 keer komen sporten ben. Na even nadenken ben ik op woensdag 13 maar 2024 bij On Line Fitness Liedekerke langs geweest om het abonnement dan stop te zetten aangezien ik geen resultaten geboekt had (die beaamd werken door 2 werknemers). Ze vonden het spijtig maar begrepen mijn standpunt ook wel en dat ik ook gebruik kon maken van deze garantie. Voor deze stopzetting die niet onmiddellijk was moest ik een papier invullen voor de boekhouding die binnen de 2-3 weken ging behandeld worden. 2 weken later op dinsdag 26 maart 2024 stuurt de boekhouding een mail terug dat ze het spijtig vinden van de stopzetting en dat ik moet doorbetalen tot 17 maart 2026 waarbij ze dus de garantie die ze beloven niet waarborgen. Dit wil zeggen dat ik de komende 2 kaar maandelijks 70 euro moet blijven betalen om te gaan sporten zonder dat ik resultaat zie. Ik heb ondertussen ook naar de uitbater van On Line Fitness Liedekerke gebeld en deze wou mij ook niet verder helpen. De boekhouding is nauwelijks bereikbaar en de uitbater beweert geen contact te hebben met de boekhouding die over alles beslist. Vrij onbeleefd gaf hij mee aan de telefoon dat hij niet kon helpen en dat ik alles met de boekhouding moet regelen. Ik heb ondertussen recent aan de boekhouding gevraagd om me op te bellen maar kreeg een automatische email die zei dat ze rond de 15 dagen kunnen nemen om een antwoord te geven.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform