Bij deze leggen wij klacht neer tegen het bouwbedrijf Hyboma om zijn weigering de verplichting tot het nakomen van de 10-jarige aansprakelijkhed inzake het herstel van gebarsten vloertegels in onze met sleutel-op-de-deur-gebouwde woning (met voorlopige oplevering op 18.02.2013).Onze vraag - sinds 18.12.2019 - om de gebarsten tegels in living en badkamer te vervangen wordt al langer dan 2 jaren afgewimpeld ook al was bij het vervangen van gebarsten tegels in de hal in 2018 al duidelijk dat te weinig uitzetvoegen met als gevolg teveel spanning op de tegels oorzaak van het barsten waren: om die reden werden in de hal op 07.12.2018gebarsten tegels vervangen door tegels die, op voorstel van de vloerders, eerst doormidden gezaagd werden. Opvallend is dat van de vervangen tegels geen enkele nadien nog gebarsten is...Dat het bedrijf ons én een door ons aangeduid experten-bureau in december 2021, via zijn verzekeringsmakelaar meedeelt dat alle te herstellen schade vervangen is, buiten een aantal resterende kleinigheden (sic!) getuigt niet van enige bereidheid om het probleem na al die jaren op te lossen: er werd immers helemaal NIETS hersteld. Alleen werd op 08.07.21 een tegel met afwijkende kleur die een jaar voordien op vraag van Hyboma voorlopig geplaatst werd - zgn. om die weer weg te halen voor latere inspectie, wat echter nooit gebeurde - weer vervangen door een tegel met originele kleur.Alles kunnen we staven met een gedetailleerde historiek, foto's en mails naar en van het bedrijf sedert 19.09.2018. Ook stelden we het bedrijf al op 15.06.2020 per aangetekend schrijven in gebreke.