Geachte heer,
Op 29/08/2024 kocht ik een Opel Corsa in uw garage en betaalde ik er 2750 euro voor.
Na twee dagen vanaf het ophalen van de wagen, op 18/09/2024, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft.
Meer specifiek is de wagen in panne gevallen met een melding op het dashboard die een defect aan de batterij of alternator kon betekenen.
Op 23/09/2024 werd de auto getakeld naar uw mecanicien om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen.
Mijn verzoek is afgewezen omdat volgens u de wagen geen defecte alternator noch batterij heeft, maar dat er een groot olielek is waardoor de hele motor zou moeten vervangen worden.
U stelde dat volgens de door u aangeboden garantie de kosten voor de herstelling moeten verdeeld worden tussen de verkoper en de klant. Wij weigerden hierop in te gaan omdat dit niet legaal is en eisten dat de wagen zou hersteld worden onder de wettelijke garantievoorwaarden.
Toen veranderde u uw verhaal en claimde dat ik verantwoordelijk ben voor de schade, terwijl u zelf in een e-mail toegaf 800 kilometer met de wagen gereden te hebben.
Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 48 uren na ontvangst om schriftelijk akkoord te gaan met de herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs.
Met vriendelijke groet,
Nicholas Geeraerts