Terug

Weigering garantie Raspberry Pi's

Closed Openbaar

Kiwi-electronics

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. L.

Naar: Kiwi-electronics

20/11/2023

Ik heb recent 2 Raspberry Pi's gekocht bij Kiwi Electronics. Na het aansluiten van de Raspberry Pi's bleken deze defect, mogelijk maar niet zeker door het aansluiten van een defecte maar wel officiële oplader van Raspberry Pi). Hierdoor werkt de Raspberry Pi nu niet meer.De situatie als gevolg dat ik twee Raspberry Pi's heb die niet langer werken. Kiwi Electronics beschikt momenteel nog steeds over beide defecte Raspberry Pi's. Ik heb al contact opgenomen met Kiwi Electronics om de situatie te bespreken en te vragen om garantie op de Raspberry Pi. Echter, zij weigeren garantie toe te passen. Dit heeft mij achtergelaten met een defect product zonder duidelijk pad naar een oplossing of compensatie. Ik heb een vergelijkbare ervaring gehad met een ander bedrijf, de 'Raspberry Pi Store'. In dat geval had ik ook een defecte Raspberry Pi die beschadigd was geraakt door een oplader. Echter, in tegenstelling tot mijn ervaring met Kiwi Electronics, reageerde de Raspberry Pi Store positief op mijn garantieclaim. Zij erkenden het probleem en hebben mij zonder verder gedoe nieuwe exemplaren opgestuurd.Deze ervaring benadrukt mijn frustratie met Kiwi Electronics. Zij weigeren garantie toe te passen op mijn defecte Raspberry Pi, ondanks dat een soortgelijke situatie door een ander bedrijf adequaat is afgehandeld. Dit lijkt in strijd te zijn met relevante consumentenwetgeving: https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/de-garantieDeze wetgeving suggereert dat Kiwi Electronics mij nieuwe producten zou moeten opsturen of een andere vorm van compensatie zou moeten bieden voor mijn defecte Raspberry Pi. Hun weigering om garantie toe te passen lijkt in strijd met deze wettelijke verplichtingen. Ik overweeg verdere stappen om mijn rechten als consument af te dwingen en een vergelijkbare oplossing te zoeken als die welke door de Raspberry Pi Store is geboden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform