Terug

Weigering garantie polsbandje

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

J. V.

Naar: GARMIN BELUX

21/11/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 04/11/22 kocht ik een fenix 6 quickfit leather band in uw winkel en betaalde ik er 123.96 voor. Op 25/06/2024 vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de lijm tussen de 2 lagen leder geeft het op en komen van elkaar los. Op 31/06/2024 , gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek ik afgewezen dit door normale slijtage zou komen. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat een bandje van een horloge door zijn aard gebruik word op gedragen te worden en door uw medewerkers is vastgesteld als normale gebruikssporen. Dus er mag verwacht worden dat bij normaal gebruik een bandje meer dan 1,5 jaar mag meegaan voor deze spontaan uit elkaar valt. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Ordernummer 128044

Berichten (3)

GARMIN BELUX

Naar: J. V.

25/11/2024

Beste, Het spijt ons om te lezen dat u problemen ondervindt met uw armband. Wij zijn niet op de hoogte van een veel voorkomend probleem waarbij de lijm van de band met modelnummer 010-12863-05 loskomt. Op basis van de foto's die u heeft doorgestuurd is dit niet het gevolg van een gebrek aan de band, maar wel van de manier waarop deze gebruikt is. Wij raden u aan om de onderstaande tips te volgen om gelijkaardige problemen in de toekomst te vermijden. s:www.garmin.com/nl-BE/watch-fit-and-care/ Met vriendelijke groeten, Geoffrey De Pra, Aftersales Manager Garmin Belux :www.garmin.com Phone: +32 2 672 52 54 Garmin Belux Avenue des Olympiades 2, Olympiadelaan 2 1140 Brussels Belgium

J. V.

Naar: GARMIN BELUX

25/11/2024

https://www.reddit.com/r/GarminFenix/comments/toliqy/leather_band_garmin_poor_quality/ Hier zijn er op zijn minst toch een paar andere mensen die ook dezelfde probleem hebben ervaren met dit bandje en waarvan deze wel ik garantie zijn vervangen. Ook weet ik niet hoe je een bandje verkeerd kunt dragen. Deze is niet gebruikt voor sport of in douche (daarvoor heb ik andere bandjes), is steeds regelmatig afgekuist en onderhouden. En is ook niet gedroogd geweest op verwarming. Leder is nog steeds soepel en niet gekraakt dus deze is gewoon nog in orde.

J. V.

Naar: GARMIN BELUX

25/11/2024

Ook nog even 10 minuten zitten scrollen door de reviews van de artikkels jammer genoeg niet op Garmin.com aangezien jullie geen reviews laten posten op de site, wat ik nu wel snap. maar de forums wel. https://forums.garmin.com/outdoor-recreation/outdoor-recreation/f/epix-2/308848/leather-strap-on-epix-2-after-6-months https://forums.garmin.com/outdoor-recreation/outdoor-recreation-archive/f/fenix-5-series/275709/fenix-5s-disintegrating-leather-strap---replacement-options waar jullie deze wel vervangen over het algemeen heb ik de indruk of toch buiten de benelux. Met exact de zelfde gebreken. ook nog wat andere reviews om aan te duiden dat dit dus wel een voorkomend probleem is in de bijlages. ongeveer 5minuten werk.

Bemiddeling door Testaankoop 10 december 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform