Terug

Weigering Garantie Gebrekkige kwaliteit

Closed Openbaar

Top Interieur Izegem

Start een klacht

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

A. Q.

Naar: Top Interieur Izegem

06/08/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 16/08/22 kocht ik een Revor Zetel Bigli Stof in uw winkel en betaalde ik er 3560€ voor. Na [22 maanden (13/6/24 ] vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de stof is volledig gepluist en vertoont haperingen op de volledige zetel. Op 13/6 mail, 6/8 ging ik naar uw winkel om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat de schade niet onder garantie valt, want ontstaan door gebruik van buitenaf. (een zetel wordt gebruikt van buitenaf door te zitten, en is niet verondersteld zo snel er erbarmelijk uit te zien. Een niet gebruikte zetel zal uiteraard niet spontaan gaan pluizen) Er is ons een voorstel gedaan om de zetel te laten behandelen met een pillingtoestel door een externe firma, op onze kosten. Na contactname bij de collega's van Gaverzicht is ons medegedeeld dat dit voor deze zetel, van dat merk in die stof, niet normaal is en zou moeten onder garantie vallen van de leverancier. Met vermelding dat de leverancier/fabrikant daar zeer inschikkelijk in is. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 30 dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Aankoop factuur · Foto's reeds naar Top Interieur via mail verstuurd (after-sale)

Berichten (2)

Top Interieur Izegem

Naar: A. Q.

10/08/2024

Beste Mevrouw,Betreft uw schrijven test aankoop @@REF_ID@98135d38a8896f21f7@REF_ID@@Met grote verbazing lezen wij uw mail, een gedurfde uiteenzetting zonder tot de echte reden van de schade te komen, namelijk lussen ontstaan door de nagels van uw hond (en)Geen enkele stof is hondvriendelijk om het met uw woorden te zeggen, wij gaan de stof ook niet verkopen met de belofte, kan tegen nagels/krassen van huisdieren.Wanneer een huisdier krast in de stoffen zetel en er schade ontstaat is dit geen slechte stof, is dit geen gegronde klacht en inderdaad door 'abnormaal' gebruik van buitenaf kan er schade ontstaan. Daar stelt de firma zich niet verantwoordelijk voor.Recor is zeker een firma die haar verantwoordelijkheid opneemt ingeval van een klacht.In uw eerste mail - klacht van 13 juni was de oorzaak duidelijk, ook door u zelf aangegeven, zie bijlage mail + foto's.Wij betreuren dat u een andere winkel, zijnde Gaverzicht, aanspreekt om uw klachtmelding kracht bij te zetten zonder te spreken over de daadwerkelijke reden waarom deze stof dergelijke slijtage nu vertoont .Wij hebben uit goodwill uw dossier doorgemaild naar POS, een oplossing was eventueel scheren van de stof, daar er veel losse lussen waren kon POS ook niet garanderen dat dit zou lukken. Een afspraak thuis was nodig, uiteraard tegen betaling.VK 1370018Met vriendelijke groeten,Devlies CarinePlanning - Dienst na VerkoopT +32 5 131 14 11________topinterieur.beVan:klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be namens klachten@test-aankoop.be klachten@test-aankoop.beVerzonden:dinsdag, augustus 6, 2024 8:30 PMAan:Info Izegem Top Interieur info.izegem@topinterieur.beOnderwerp:Weigering Garantie Gebrekkige kwaliteit

A. Q.

Naar: Top Interieur Izegem

12/08/2024

Beste mevrouw, Nog maar eens een bewijs van jullie totaal gebrek aan dienst na verkoop. In de voorbije maanden heeft er niemand uit jullie bedrijf de moeite gedaan om naar de klacht te kijken. U wimpelt deze makkelijk af. Ik heb zelf al meer dan 20 jaar een zaak. Waar naar doelgerichte probleem oplossing wordt gezocht indien nodig. Klant tevredenheid staat bij mij voorop. Waar ik als tussenpersoon fungeer als er een klacht van een firma is t’s firma en klant. Jullie hebben nog niet eens de moeite genomen om de firma te laten komen kijken of te contacteren. Niets, gewoon niets doen jullie. Ik zal even schetsten dat de meeste zetels wel degelijk bestand zijn tegen huisdieren. Ik heb een 25 jaar geleden een lederen zetel gekocht bij jullie, die bestand was tegen 4 honden. Een 12 jaar geleden heb ik bij een klante van mij een andere lederen zetel aangekocht. Opnieuw in een zeer mooie staat na 10 jaar, ik heb deze nog aan een zeer mooie prijs verkocht. Deze was na 10 jaar mooier dan die die ik nu heb na minder dan 2 jaar. Met 4 huisdieren!! 2 jaar geleden zocht ik een veel grotere zetel voor een grote living. De idee opnieuw leder. Tot uw verkoopster zo overtuigd was van de degelijke stof van de firma Recor. Zeker bestand voor huisdieren. Ik heb het 3/4 x uitdrukkelijk gevraagd. Anders had ik nooit veranderd naar stof. Mijn, als klant, treft geen enkele schuld van buitensporig gebruik zoals u het noemt. Woord tegen woord natuurlijk het staat niet op papier. Als u zo overtuigd bent dat niets bestand is tegen huisdieren, nodig ik u graag uit om naar mijn 2 zetels , 7 jaar en de favoriete zitplaats van mijn huisdier, van Leolux te komen kijken. Deze zijn, nog steeds, in een perfecte staat! Nu ik merk dat er van jullie kant geen enkele verantwoordelijkheid wordt opgenomen dus ik zal gerechtelijke stappen ondernemen. Als u met elke klacht zo omgaat zou elke klant dat moeten doen. Zeker binnen de 2 jaar wettelijke garantie, al beweerd u natuurlijk dat het door een buitensporig gebruik is. Tot hoors en een prettige dag.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform