Terug

Weigering correcte naleving garantieperiodess

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

K. E.

Naar: Cuisines Dovy

24/09/2025

Geachte mevrouw/heer, medio 2022 kochten wij 2 keukens in uw winkel en betaalden wij hiervoor ca. 70.000€ inclusief BTW. Kort na de ingebruikname vanaf de aankoop, vertoont een frontpaneel onder de spoelbak, gebreken in de vorm van verkleuring waardoor dit paneel afwijkt van het geheel. Nochtans is hier geen enkele sprake van misbruik door wij als bewoners noch komt dit in aanraking met vocht zoals uw diensten beweren. Een offerte daartegenover stellen is dan ook volledig uit den boze. Verwijzend naar de garantievoorwaarden, dewelke door uw diensten vermeld worden op de factuur, is hier een garantieperiode van toepassing gedurende 10jaar op het meubilair vanaf de datum dat alles werd geleverd en geplaatst, zijnde tot ca. 2032. Het is enkel op de aangekochte toestellen dat een garantie rust voor 2 jaar en mits registratie van de producten, nog een verlenging voor 3 extra jaren. Echter, onder de algemene voorwaarden spreekt u uw eigen garanties over de volledige lijn tegen waardoor de klant weinig tot geen enkele reden meer kan inbrengen om beschadigingen en dergelijke meer, te kunnen verhalen op uw diensten. Zoiets noemt men "de klant gijzelen". Uw diensten weigeren dit op correcte wijze na te leven en bijgevolg zien wij ons dan ook genoodzaakt uw diensten hiervoor in gebreke stellen. Heden stellen wij tevens vast dat ook de deurtrekkers op diverse plaatsen in onze keuken beginnen af te bladderen. Wat gaat Dovy hierop vinden om dit af te wimpelen? Voorafgaand deze feiten stelden zich ook nog andere problemen: - foutieve adviezen en opmeting voor wat betreft de eettafel naast het eiland met als resultaat dat de doorgang rondom rond te beperkt was om ook nog eens in de diverse kasten te geraken - de eettafel diende lost te staan van het eiland en hebben we net kunnen voorkomen of de tafel was in het eiland bevestigd geweest - foutieve adviezen op gebied van aangekochte cadeau ouders in de vorm van een microgolfoven waarbij de verkeerde binnenmaten werden afgeleverd werden en wij genoodzaakt werden deze terug te verkopen. Dient wel gezegd te worden dat Dovy hier WEL correct handelde door hier als compensatie zelf een microgolfoven tegenover te stellen - de kwaliteit van de diverse toestellen is zeer ondermaats en ook daar hebben zich al diverse gebreken vertoond, een opsomming: - in de diepvriezer gaan de schuiven om de haverklap stuk, je mag er nog niet eens naar zien of ze scheuren stuk. Echt heel fragiel materiaal - de verlichting in de ijskast ook om de haverklap stuk - vaatwasser meer in panne dan wat anders, gelukkig kunnen we dergelijke zaken wel enigszins oplossen - ...... Dit schrijven betreft een eerste ingebrekestelling zonder juridische tussenkomst. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal door onze advocaat alles verder in gang gezet worden om jullie malafide praktijken een halt toe te roepen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • gebreken aan paneel en handgrepen (ik voeg hierbij de gebreken aan de diepvriezer, de eerder gevoerde communicaties omtrent de foutieve adviezen, het toegeven van de gemaakte fouten door de adviseur van Dovy en het niet ondertekende PV van oplevering zelfs nog niet toe om nog maar te spreken omtrent de dreigende taal van Dovy's jurist inzake een negatieve review die werd geplaatst omtrent hun diensten) • tegensprekende garantievoorwaarden waardoor menig mens wordt gegijzeld om ook maar iets te kunnen verhalen op hun gebreken


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform