beste,
gelieve hierbij een beknopte résumé te vinden van mijn aankoop van thuisbatterijen met plaatsing.
Ik wil graag nog eens terugkomen op het verloop van mijn aankoop bij jullie:
- Eerste afspraak in februari 25
- Bestelling maart 25
- Plaatsing 1 op 8 mei 25
- Reclamatie geluid 9 mei en verkeerde plaatsing van de batterijen
- Afnemen Victron omvormer op 27 mei
- Terugplaatsen na ‘herstelling’ op een door mijzelf geïsoleerde plaat op 29 juli met een dag werk om het systeem terug up en running te krijgen maar zonder connectie met internet.
- Na een tweetal weken geen laden of ontladen meer
- Nieuwe interventie op 9 september met ook verplaatsing van de batterijen, ook weer bijna een dag werk
o Alles werkt nu, ook de apps uiteindelijk want eerst niet.
o De Victron maakt niet meer het brommende geluid maar bij het laden en ontladen hoor ik nog steeds door het hele huis een zwaar gezoem als in een elektriciteitscabine.
o Een pluim weliswaar voor de technieker!
dit is de info die ik op 23 september 25 per mail naar Belivert team verstuurde, aangevuld met onderstaande:
"Jullie begrijpen hopelijk dat dit verhaal met Belivert voor ons geen succesverhaal meer is: niet tevreden van de installatie zelf, het lawaai en het verlies van opbrengst gedurende al de tijd dat de installatie niet actief was na aankoop.
Ik kijk dan ook uit naar jullie voorstel!"
Ik krijg uiteindelijk antwoord van Belivert als volgt:
"U vroeg onze collega Thomas of er een schadevergoeding is.
Ik kan u meedelen dat wij geen compensaties geven omdat er een toestel defect blijkt te zijn"
Ik antwoord daarop als volgt:
"Ik aanvaard deze uitleg niet! Ik heb 4 maanden geen opbrengsten gehad van mijn aankoop!
Gelieve mij de gegevens van uw zaakvoerder te bezorgen aub?
Zolang zullen de facturen niet betaald worden!"
ik kreeg de zaakvoerder niet aan de lijn maar kreeg volgend sec bericht:
"Beste Paul
Ik heb een antwoord ontvangen, wij geven geen compensaties.
De procedures werden gevolgd zoals het hoort en wij stonden klaar om u zo goed mogelijk te helpen."
Daarop heb ik geantwoord de facturen on hold te zetten en verdere stappen te ondernemen.
Nu richt ik mij tot jullie om te zien wat mijn rechten zijn?
mvg
Paul Cassiman