Weigeren van annulatie en retour
First star parts
Start een klachtAard van probleem:
BestellingKlacht
S. A.
Naar: First star parts
Geachte mevrouw/heer, Op 23/10/2024 heb ik een bumper bij u gekocht voor 411,95 euro. Ik ontving het product op 25/10/2024, ook al had ik de aankoop onmiddellijk terug geannuleerd . Ik kreeg ook een fout product,rood ipv zwart en ik kreeg geen antwoord op mijn vragen over compatibiliteit. ik deel u hierbij mee dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van deze goederen herroep. Het product dat ik kocht ontvangt u als retour. Als u mij retourinstructies bezorgt. Het door mij betaalde bedrag verwacht ik uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van ontvangst van de goederen terugbetaald. U kunt dit bedrag betalen op mijn rekeningnummer. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Bevestiging bestelling • Betalingsbewijs . Annulatie en gesprek
Berichten (2)
First star parts
Naar: S. A.
Goedendag, Bedankt voor uw bericht. Graag geven wij informatie over deze kwestie. Om in te gaan op onderstaande melding he volgende; Wij zijn een Nederlands bedrijf gevestigd in Schiedam en zijn momenteel vanwege onze verhuizing naar een groter magazijn minder bereikbaar dan gebruikelijk en geven dit aan op meerdere media en in iedere correspondentie. Ook is het tijdens deze verhuizing niet mogelijk om toegang te krijgen tot ons magazijn. De consument welke de gebruikte bumper bij ons bestelde heeft ons benaderd via het platform tweedehands.be met de vraag hoe hij de betreffende bumper kon aanschaffen waarna deze door ons systeem automatisch een internet link ontving hiervoor. De consument vraagt specifiek om de bumper zoals aangeboden. Het systeem heeft deze link dan ook gestuurd waarna de betreffende gebruikte bumper is besteld door de consument. De consument dient akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden alvorens deze tot de bestelling kan overgaan. De consument neemt hier kennis van en plaats direct de order. De bestelling wordt vervolgens automatisch verwerkt en verzonden door de medewerkers in het magazijn. wat gaat er mis: 1. De consument leest de beschrijving niet De consument leest niet voor welke bouwjaren deze bumper geschikt is en vergist zich De consument leest niet dat deze gebruikte bumper in willekeurige kleur geleverd wordt (wit/zwart/grijs/rood) De informatie welke hij hierna automatisch mbt tot het retour recht ontvangt geldt voor bedrijven (consumenten zijn aitomatisch beschermd de EU om producten te retourneren binnen 14 dagen) 2: de consument bedenkt zich na aankoop De consument geeft aan dat hij een vergissing heeft gemaakt door de product informatie biet goed te lezen. De bestelling wordt dan al verwerkt in het systeem en er is reeds een verzendlabel aangemaakt. Het product wordt dus geleverd zoals besteld. 3: de consument schrijft hierna vele berichten in korte tijd De consument schrijft in 1 uur maar liefst 10 berichten met woorden zoals “kanker” etc wat het systeem herkend als SPAM of grof taalgebruik. Hierdoor wordt de conversatie geblokkeerd. 4: de consument geeft geen gehoor aan oproepen Aangezien de correspondentie geblokkeerd is probeerden de collegae van de klantenservice contact te leggen met de consument via de telefoon. Wij hebben de consument op diens telefoonnummer meerdere malen getracht te contacteren , echter wordt er niet opgenomen. Wat nu: De consument kan ten alle tijden gebruiken maken van zijn/haar retour recht zoals ook aangegeven wordt in onze algemene voorwaarden. In deze algemene voorwaarden wordt ook aangegeven hoe het product geretourneerd kan worden. De consument blijft echter ten alle tijden verantwoordelijk voor deze retourzending. De consument geeft aan de betreffende bumper te willen omruilen voor een andere bumper. Dit is mogelijk mits wij eerst de initiële bestelling retour ontvangen, hierna wordt de vervangende bumper verzonden. Wanneer de klant dit niet wilt en het aankoopbedrag retour wilt ontvangen zal dit volgens onze algemene voorwaarden gebeuren binnen 10 werkdagen nadat wij de retour zending ontvangen. Wij adviseren deze goed ingepakt en aangetekendverzekerd te verzenden om schade aan het product te voorkomen. Het retour adres welke in onze algemene voorwaarden staat aangegeven is: First Star Parts Postbus 515 3100 AM Schiedam Nederland Graag vragen wij u deze melding te verwijderen van uw website om zo ons imago niet te schaden. Mocht u hier geen gehoor aan geven zullen wij tevens onze rechtsbijstand inschakelen en kunnen wij overgaan tot eventuele juridische stappen , hopende dat dit uiteraard niet nodig is en u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd verblijven wij van uw reactie. Mvg FIRST STAR PARTS ® Wij zijn open! Echter zijn we druk aan het uitbreiden naar ons nieuwe magazijn, vandaar tijdelijk het volgende:Verkoop via telefoon of internetBetalingen alleen via internetBestellingen uitsluitend dmv levering via bezorgingGeen toegang in ons magazijn s:www.firststarparts.shop/nl www.fsparts.nl www.firststarparts.nl www.firststarparts.com www.myfirststar.eu s:www.youtube.com/@Firststarparts s:www.instagram.com/first_star_parts?igsh=MWZpdGtvYjVhZDB1cg== ---------------------------------------------------------------- De afzender sluit elke aansprakelijkheid uit in verband met het niet juist, onvolledig of niet tijdig overkomen van de informatie in deze e-mail, evenals voor de gevolgen hiervan. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. Inruil of retourneren van bestelde onderdelen is niet mogelijk. Dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Wilt u direct contact opnemen indien deze e-mail bij vergissing bij u terecht is gekomen? Ik verzoek u in dat geval de e-mail te vernietigen, de inhoud ervan niet te gebruiken en niet onder derden te verspreiden, omdat het bericht vertrouwelijke informatie kan bevatten. De foto’s van de producten dienen enkel ter oriëntatie. Vraag en vergelijk het artikelnummer, zodat gegarandeerd is dat deze ook geschikt is voor uw voertuig. Vanwege de nieuwe EU-wetgeving en de geplande wijzigingen in het wetboek van koophandel bent u bij aankoop van al onze gebruikte producten gebonden aan de volgende voorwaarden; stel uw vragen alstublieft alvorens u tot een aankoop overgaat. Het artikel wordt zoals het is door ons verkocht, dit betekent; door tot aankoop van het onderdeel over te gaan, stemt u er uirukkelijk mee in volledig af te zien van de wettelijke garantiegarantieretourregeling voor gebruikte goederen.Het (laten) verzenden van producten is geheel voor risico van de afnemer, bij schade of verlies dient men zelf contact op te nemen met de bezorgdienst. Koop niet als u het niet eens bent met deze bepalingen. Aan advertenties kunnen geen rechten worden ontleend. Door tot aankoop van onderdelen over te gaan, accepteert u automatisch de op de webpagina vermelde algemene voorwaarden van First Star Parts. ********************************************************************** This email and its attachments (email) contains confidential information intended solely for the recipient. Unless you are the recipient, this email cannot be used, copied, stored, printed or disclosed either partially or in its entirety. All copies should be deleted if you have received this email in error. Orders can not be returned, no parts excluded. No liability is accepted for damage due to the opening of this email. It is your responsibility to take appropriate precautions to safeguard your computer systems and networks. By purchasing parts, you automatically accept the terms and conditions of First Star Parts listed on the web site. ********************************************************************** Die foto von das produkt ist nur zwecks Orientierung, bitte Teilenummer fragen und vergleichen, damit Gewährleistet ist, dass es auch ganz sicher seit, das Ersatzteil zu Ihrem Auto passt. Auf Grund des neuen EU-Rechts und den geplanten Änderungen im das wetboek van koophandel sind alle unser produkten an folgende Bedingungen gebunden: Bitte stellen Sie ihre Fragen bevor Sie mit dem Kauf fortfahren. Der Artikel wird so wie er ist von uns verkauft, dies bedeutet: Mit der Abgabe eines Gebotes erklären Sie sich ausdrücklich damit einverstanden, auf die Ihnen gesetzlich zustehende Garantie/ GewährleistungRückgabe bei Gebrauchtwaren völlig zu verzichten. Kaufen Sie nicht, wenn Sie mit diesen Regeln nicht einverstanden sind. ********************************************************************** Op 5 nov 2024 om 17:46 heeft klachten@test-aankoop.be het volgende geschreven:
First star parts
Naar: S. A.
Klachtnummer11388608 STEVE AMANDELS Goedendag, Bedankt voor uw bericht. Graag geven wij informatie over deze kwestie. Om in te gaan op onderstaande melding het volgende; Wij zijn een Nederlands bedrijf gevestigd in Schiedam en zijn momenteel vanwege onze verhuizing naar een groter magazijn minder bereikbaar dan gebruikelijk en geven dit oa aan op meerdere media en in iedere correspondentie. Ook is het tijdens deze verhuizing niet mogelijk om toegang te krijgen tot ons magazijn. De consument welke de gebruikte bumper bij ons bestelde heeft ons benaderd via het platform tweedehands.bemet de vraag hoe hij de betreffende bumper kon aanschaffen waarna deze door ons systeem automatisch een internet link ontving hiervoor. De consument vraagt specifiek om de bumper zoals aangeboden. Het systeem heeft deze link dan ook gestuurd waarna de betreffende gebruikte bumper is besteld door de consument. De consument dient akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden alvorens deze tot de bestelling kan overgaan. De consument neemt hier kennis van en plaats direct de order. De bestelling wordt vervolgens automatisch verwerkt en verzonden door de medewerkers in het magazijn. wat gaat er mis: 1. De consument leest de beschrijving niet De consument leest niet voor welke bouwjaren deze bumper geschikt is en vergist zich De consument leest niet dat deze gebruikte bumper in willekeurige kleur geleverd wordt (wit/zwart/grijs/rood) De informatie welke hij hierna automatisch mbt tot het retour recht ontvangt geldt voor bedrijven (consumenten zijn automatisch beschermd in de EU om producten te retourneren binnen 14 dagen) 2: de consument bedenkt zich na aankoop De consument geeft aan dat hij een vergissing heeft gemaakt door de productinformatie niet goed te lezen. De bestelling wordt dan al verwerkt in het systeem en er is reeds een verzendlabel aangemaakt. Het product wordt dus geleverd zoals besteld. Het product is binnen 2 werkdagen door de vervoerder geleverd en geaccepteerd door de ontvanger 3: de consument schrijft hierna vele berichten in korte tijd De consument schrijft in 1 uur maar liefst 10 berichten met woorden zoals “kanker” etc wat het systeem herkend als SPAM of grof taalgebruik. Hierdoor wordt de conversatie geblokkeerd. 4: de consument geeft geen gehoor aan oproepen Aangezien de correspondentie geblokkeerd is probeerden de collegae van de klantenservice contact te leggen met de consument via de telefoon. Wij hebben de consument op diens telefoonnummer meerdere malen getracht te contacteren , echter werd er niet opgenomen. Wat nu: De consument kan ten alle tijden gebruiken maken van zijn/haar retour recht zoals ook aangegeven wordt in onze algemene voorwaarden. In deze algemene voorwaarden wordt ook aangegeven hoe het product geretourneerd kan worden. De consument blijft echter ten alle tijden verantwoordelijk voor deze retourzending. De consument geeft aan de betreffende bumper te willen omruilen voor een andere bumper. Dit is mogelijk mits wij eerst de initiële bestelling retour ontvangen, hierna wordt de vervangende bumper verzonden. Wanneer de klant dit niet wilt en het aankoopbedrag retour wilt ontvangen zal dit volgens onze algemene voorwaarden gebeuren binnen 10 werkdagen nadat wij de retour zending ontvangen. Wij adviseren deze goed ingepakt en aangetekendverzekerd te verzenden om schade aan het product te voorkomen. Het retour adres welke in onze algemene voorwaarden staat aangegeven is: First Star Parts Postbus 515 3100 AM Schiedam Nederland Graag vragen wij u deze melding te verwijderen van uw website om zo ons imago niet te schaden. Mocht u hier geen gehoor aan geven zullen wij tevens onze rechtsbijstand inschakelen en kunnen wij overgaan tot eventuele juridische stappen , hopende dat dit uiteraard niet nodig is en u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd verblijven wij van uw reactie. Mvg FIRST STAR PARTS ® Wij zijn open! Echter zijn we druk aan het uitbreiden naar ons nieuwe magazijn, vandaar tijdelijk het volgende:Verkoop via telefoon of internetBetalingen alleen via internetBestellingen uitsluitend dmv levering via bezorgingGeen toegang in ons magazijn s:www.firststarparts.shop/nl www.fsparts.nl www.firststarparts.nl www.firststarparts.com www.myfirststar.eu s:www.youtube.com/@Firststarparts s:www.instagram.com/first_star_parts?igsh=MWZpdGtvYjVhZDB1cg== ---------------------------------------------------------------- De afzender sluit elke aansprakelijkheid uit in verband met het niet juist, onvolledig of niet tijdig overkomen van de informatie in deze e-mail, evenals voor de gevolgen hiervan. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. Inruil of retourneren van bestelde onderdelen is niet mogelijk. Dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Wilt u direct contact opnemen indien deze e-mail bij vergissing bij u terecht is gekomen? Ik verzoek u in dat geval de e-mail te vernietigen, de inhoud ervan niet te gebruiken en niet onder derden te verspreiden, omdat het bericht vertrouwelijke informatie kan bevatten. De foto’s van de producten dienen enkel ter oriëntatie. Vraag en vergelijk het artikelnummer, zodat gegarandeerd is dat deze ook geschikt is voor uw voertuig. Vanwege de nieuwe EU-wetgeving en de geplande wijzigingen in het wetboek van koophandel bent u bij aankoop van al onze gebruikte producten gebonden aan de volgende voorwaarden; stel uw vragen alstublieft alvorens u tot een aankoop overgaat. Het artikel wordt zoals het is door ons verkocht, dit betekent; door tot aankoop van het onderdeel over te gaan, stemt u er uirukkelijk mee in volledig af te zien van de wettelijke garantiegarantieretourregeling voor gebruikte goederen.Het (laten) verzenden van producten is geheel voor risico van de afnemer, bij schade of verlies dient men zelf contact op te nemen met de bezorgdienst. Koop niet als u het niet eens bent met deze bepalingen. Aan advertenties kunnen geen rechten worden ontleend. Door tot aankoop van onderdelen over te gaan, accepteert u automatisch de op de webpagina vermelde algemene voorwaarden van First Star Parts. ********************************************************************** This email and its attachments (email) contains confidential information intended solely for the recipient. Unless you are the recipient, this email cannot be used, copied, stored, printed or disclosed either partially or in its entirety. All copies should be deleted if you have received this email in error. Orders can not be returned, no parts excluded. No liability is accepted for damage due to the opening of this email. It is your responsibility to take appropriate precautions to safeguard your computer systems and networks. By purchasing parts, you automatically accept the terms and conditions of First Star Parts listed on the web site. ********************************************************************** Die foto von das produkt ist nur zwecks Orientierung, bitte Teilenummer fragen und vergleichen, damit Gewährleistet ist, dass es auch ganz sicher seit, das Ersatzteil zu Ihrem Auto passt. Auf Grund des neuen EU-Rechts und den geplanten Änderungen im das wetboek van koophandel sind alle unser produkten an folgende Bedingungen gebunden: Bitte stellen Sie ihre Fragen bevor Sie mit dem Kauf fortfahren. Der Artikel wird so wie er ist von uns verkauft, dies bedeutet: Mit der Abgabe eines Gebotes erklären Sie sich ausdrücklich damit einverstanden, auf die Ihnen gesetzlich zustehende Garantie/ GewährleistungRückgabe bei Gebrauchtwaren völlig zu verzichten. Kaufen Sie nicht, wenn Sie mit diesen Regeln nicht einverstanden sind. ********************************************************************** Op 5 nov 2024 om 17:46 heeft klachten@test-aankoop.be het volgende geschreven: @@REF_ID@fdb08e689c1644bd77@REF_ID@@
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten