Terug

weigeren uitbetalen kosten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. S.

Naar: SantéVet

18/02/2020

Verzekering genomen voor onze kat (omdat hij een zeer actieve buitenkat is en de kosten voor de dierenarts de pan uitrezen). Duidelijkheid gevraagd ivm hun interpretatie van ongeval en ziekte. Op basis van de verkregen antwoorden verzekering genomen die in voege is gegaan op 09/01/2020.Op 10/02/20 terug bezoek bij dierenarts, Felix kon niet meer op achterpoot steunen. Verdict, gescheurde kruisbanden en indien wij willen dat Felix zijn actieve buitenleven kan verderzetten is een operatie nodig. Kostprijs : 1.500€.Contact opgenomen met SantéVet : voor hen is dit geen ongeval, maar een lichamelijke afwijking en dit wordt niet vergoed zoals opgenomen in hun algemene voorwaarden, pagina 5 (samen met een volledige rits aan andere aandoeningen - waarvoor vertaling nodig is...)Contact opgenomen met onze dierenarts die zeer verwonderd was, want voor hem is dit duidelijk ten gevolge van een trauma...Actie naar Santévet : rapport van de dierenarts met zijn bevindingen doorgestuurd + de vraag om mij de paragraaf van hun algemene voorwaarden door te sturen waarin zij vermelden dat gescheurde kruisbanden een aangeboren afwijking is (zoals mij verteld aan de telefoon). Wacht nog op antwoord....Kunnen jullie ons hierbij helpen? Wij vinden dat zij misleidende informatie geven aan de mensen en hun contractuele beloften niet nakomen.Ik, persoonlijk, denk dat hun wijgering voortvloeit uit het feit dat dit contract zeer recent is ....In afwachting van uw antwoord.

Berichten (1)

SantéVet

Naar: N. S.

24/02/2020

Geachte,Naar aanleiding van uw bericht hebben wij de klacht van mevrouwNaelens conform onze voorwaarden behandeld. U kan hieronder het antwoordvinden dat wij aan onze klante hebben gestuurd.Met vriendelijke groet,JohanKlantenservice SantéVet.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Klantenservice 17:01 (il y a 0 minute)À NeleEigenaarscode 2592RJBeste Nele Saelens,Bedankt dat u de SantéVet Klantenservice heeft gecontacteerd met uwterugbetalingsaanvraag voor Felix.Felix geniet sinds 09/01/2020 van een Premium formule. In het contractgelden de volgende wachttijden:- 15 dagen voor een ongeval,- 60 dagen voor een ziekte en- 6 maanden voor een operatie naar aanleiding van een ziekte.Wij herinneren u eraan dat de chirurgie van een gescheurde kruisbandonderworpen is aan een specifieke wachttijd zoals is omschreven in deAlgemene Voorwaarden (Hoofstuk 2, paragraaf B 'WACHTTIJDEN'):*'De waarborg is van toepassing (.) bij een chirurgische ingreep tengevolgde van gescheurde kruisbanden, ongeacht de oorzaak, na een termijnvan 6 maanden en op voorwaarde dat de eerste symptomen van deze aandoeningzich pas manifesteren na een termijn van 6 maanden vanaf het in voegetreden van de verzekering.'*Naar aanleiding van ons gesprek op 14/02/2020 hebben wij uw aanvullendestukken kunnen behandelen. Wij leiden uit uw aanvraag af dat uw dierenartsop 10/02/2020 bij Felix een kruisbandruptuur links heeft vastgesteldnaar aanleiding van een trauma - een ongeval.De eerste symptomen zijn op 05/02/2020 opgemerkt. Dit is na afloop van dewachttijd van 15 dagen voor een ongeval maar nog voor de wachttijd voor eenchirurgie van een gescheurde kruisband. De wachttijd voor een chirurgienaar aanleiding van een kruisbandscheuring loopt tot en met 08/07/2020.Wij hebben daarom de kosten van de raadpleging en de extra ra¶ntgenfoto's vandit bezoek uitzonderlijk voor onze rekening genomen. Dit betreft eenterugbetaling van 122.76Eur.De aankomende chirurgie ten aanzien van deze gescheurde kruisband links vanFelix kan helaas niet vergoed worden.Vanzelfsprekend staan wij voor u klaar om u te begeleiden met anderegezondheidskosten voor Felix volgens de voorwaarden van uw contract.Wij danken u voor uw vertrouwen en wij blijven tot uw beschikking voorverdere informatie. Samen zorgen wij voor uw huisdier.Johan,Klantenservice SantévetDeze e-mail geeft ons definitief antwoord weer. Uw reclamatie zal door onzekwaliteitsafdeling bestudeerd worden en zal aan de verbetering van onzeproducten en diensten bijdragen.Indien u niet tevreden bent met de aard van het gegeven antwoord, kan u aanAXA Belgium tussenkomst vragen: Customer Protection van deverzekeringsondernemer - Troonplein 1, 1000 Brussel.*Heeft u een vraag?* Kijk bij onze veelgestelde vragen • FAQKijk op onze website www.santevet.be*SantéVet* Louizalaan 523 1050 BRUSSELTél. +32(0)2.613.16.48Fax +32(0)2.669.77.19Le mar. 18 févr. 2020 à 10:58, a écrit


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform