Terug

Weigeren om te helpen bij overduidelijke fraude

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. M.

Naar: VINTED

23/07/2023

Beste, via Vinted verkocht ik een originele Ralph Lauren pullover voor €70 aan een klant uit Weert (NL) Pieter578. De trui was in perfecte staat, enkele keren gedragen, zoals op foto’s duidelijk te zien was. Bij het ontvangen van de trui liet deze persoon weten dat de trui bij de oksel beschadigd is en dat hij deze terug wilt sturen. Ik ging hiermee akkoord. Echter na enkel dagen krijg ik de melding dat ik het pakket in ontvangst heb genomen (wat niet was) en dat ik 2 dagen de tijd krijg om aan te geven of er problemen zijn. Ik heb pas na het verstrijken van deze tijd de trui in mijn bezit gekregen. Om dan te merken dat ik een andere, versleten, geretoucheerde trui terug heb teruggekregen. Ik heb meteen contact opgenomen met Vinted, alsook met de koper om de fraude te melden. Vinted liet me weten dat ze de situatie begrijpen, meer zelfs ‘dat ze zich in mijn situatie hetzelfde zouden voelen’ (ik heb het op mail!) maar aangezien ik niet binnen die 2 dagen (maar enkel een dag nadien) een probleem heb gemeld, kunnen zij niks voor mij doen. Ze kunnen mij niet compenseren, ze kunnen de frauduleuse koper niet aanpakken, niets. Had de klacht een dag eerder toegekomen, dan zouden ze wel kunnen helpen. Begrip voor het feit dat ik het pakket helemaal niet in mijn bezit had voor deze 2 dagen, hadden ze niet. Ik wil een compensatie voor mijn merktrui die nu door een oplichter gedragen wordt en ik wil dat Vinted zijn verantwoordelijkheid neemt en meer doet om dit soort van praktijken tegen te gaan.

Berichten (19)

VINTED

Naar: A. M.

23/07/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: A. M.

23/07/2023

Hey!Bedankt voor je berichtje.Het lijkt erop dat we dit probleem al hebben ontvangen. We zijn ermee bezig en komen zo snel mogelijk bij je terug met een antwoord.Het is niet nodig om dit probleem opnieuw te melden - wacht zo geduldig mogelijk op ons antwoord, zodat wij ondertussen het probleem zo snel mogelijk kunnen oplossen.Bedankt voor je geduld!Het Vinted-team

A. M.

Naar: VINTED

23/07/2023

Ik heb van jullie al een antwoord gekregen, 3 mails waarin staat dat jullie me niet verder kunnen helpen. Dat jullie mijn situatie begrijpen, en dat jullie je in mijn plaats ook opgelicht zouden voelen, maar dat jullie me niet kunnen helpen. De mail eindigd met ‘hopelijk maak je dit in de toekomst niet meer mee’. Fraude is fraude, ongeacht wanneer het gemeld wordt. En als een klant een oplichting meldt, dan horen jullie als bedrijf daar iets mee te doen en mij niet gewoon succes te wensen met mijn volgende verkoop.

VINTED

Naar: A. M.

23/07/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: A. M.

23/07/2023

Hi there,Thank you for contacting us.Could you please provide us with the username of your account? Please get back to us within 24 hours.Thanks in advance,Žemyna Team Vinted

A. M.

Naar: VINTED

23/07/2023

Mijn username op Vinted is mujkano.

VINTED

Naar: A. M.

23/07/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: A. M.

23/07/2023

Bonjour,Merci de nous avoir contactés.Il semblerait que vous nous ayez déjà informé de ce problème. Nous sommes en train de traiter votre demande, et nous répondrons à votre message initial le plus rapidement possible.Pour le moment, sachez que vous n'avez pas besoin de nous signaler le meme problème une nouvelle fois. Attendez simplement notre réponse cela nous permettra de résoudre le problème beaucoup plus rapidement. Nous vous remercions pour votre patience !Bien à vous,L'équipe Vinted

A. M.

Naar: VINTED

23/07/2023

Ik heb van jullie al een antwoord gekregen, 3 mails waarin staat dat jullie me niet verder kunnen helpen. Dat jullie mijn situatie begrijpen, en dat jullie je in mijn plaats ook opgelicht zouden voelen, maar dat jullie me niet kunnen helpen. De mail eindigd met ‘hopelijk maak je dit in de toekomst niet meer mee’. Fraude is fraude, ongeacht wanneer het gemeld wordt. En als een klant een oplichting meldt, dan horen jullie als bedrijf daar iets mee te doen en mij niet gewoon succes te wensen met mijn volgende verkoop.

VINTED

Naar: A. M.

23/07/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: A. M.

23/07/2023

Hey!Bedankt voor je berichtje.Het lijkt erop dat we dit probleem al hebben ontvangen. We zijn ermee bezig en komen zo snel mogelijk bij je terug met een antwoord.Het is niet nodig om dit probleem opnieuw te melden - wacht zo geduldig mogelijk op ons antwoord, zodat wij ondertussen het probleem zo snel mogelijk kunnen oplossen.Bedankt voor je geduld!Het Vinted-team

VINTED

Naar: A. M.

24/07/2023

Hello there,Hope you are doing well!Would you be so kind and provide us with your username and email address linked to your account.Please come back to me within 24 hours with the required information.I appreciate your cooperation and kindness!Maksym Team Vinted

A. M.

Naar: VINTED

24/07/2023

mujkanoAdisa.mujkanovic@outlook.com

VINTED

Naar: A. M.

24/07/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: A. M.

24/07/2023

Hi,This message confirms that we received your email.The answer to your request will be sent to your email address.Yours sincerely,Kate Team Vinted

A. M.

Naar: VINTED

26/07/2023

Ik heb nog altijd geen e-mail met een antwoord gekregen??? Gaat er nog iets gedaan worden?

VINTED

Naar: A. M.

26/07/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: A. M.

26/07/2023

Bonjour,Merci de nous avoir contactés.Il semblerait que vous nous ayez déjà informé de ce problème. Nous sommes en train de traiter votre demande, et nous répondrons à votre message initial le plus rapidement possible.Pour le moment, sachez que vous n'avez pas besoin de nous signaler le meme problème une nouvelle fois. Attendez simplement notre réponse cela nous permettra de résoudre le problème beaucoup plus rapidement. Nous vous remercions pour votre patience !Bien à vous,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: A. M.

27/07/2023

Hi, Je hebt recentelijk contact opgenomen met het Vinted Community Support team.Beoordeel de prestaties van ons team: s:www.vinted.nl/hcf/52703960/1690913197/5f02190d27b66cf7072c2f4ea96fdb95Het ontvangen van jouw feedback is voor ons de enige manier om te verbeteren, dus wees alsjeblieft eerlijk.Het Vinted Team


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform