weigeren herroepingsrecht
Cv-SanitairKorting
Start een klachtAard van probleem:
HerroepingKlacht
J. S.
Naar: Cv-SanitairKorting
Geachte, Naar aanleiding van uw bericht van 7 december wens ik te verduidelijken dat mijn retour volledig legitiem en wettelijk beschermd is. Er zijn twee afzonderlijke, dwingende wettelijke grondslagen die mij toelaten het product terug te sturen: Non-conformiteit (defect) De geleverde Salus-set functioneert niet zoals voorgeschreven: de thermostaat en ontvanger kunnen niet correct pairen. Een dergelijk functioneel defect kan niet worden vastgesteld zonder het toestel uit te pakken en aan te sluiten, wat door de Europese consumentenwetgeving uitdrukkelijk is toegestaan. Bij mijn eigen online opzoekwerk stoot ik bovendien op meerdere gebruikersreviews en forumberichten waarin identieke problemen met de pairing van dit type Salus-thermostaat worden gemeld. Dat bevestigt dat het hier gaat om een reëel technisch probleem, en niet om foutief gebruik. Volgens EU-richtlijn 2019/771 en art. 7:18 BW wordt een gebrek dat zich kort na levering manifesteert vermoed aanwezig te zijn bij levering. Uw retourvoorwaarden zijn op garantie niet van toepassing. Herroepingsrecht (14 dagen) Zelfs los van het defect heb ik als consument bij online aankoop het recht het product binnen 14 dagen te retourneren. Testen — inclusief uitpakken, aansluiten en beoordelen van de werking — is wettelijk toegestaan en kan nooit als “gebruiksschade” worden bestempeld. Gevraagde oplossing Gelet op bovenstaande verzoek ik u om: Volledige terugbetaling van € 163,95 Binnen 5 kalenderdagen na vandaag Via dezelfde betaalmethode (Bancontact) Ik wens geen vervanging. Ik ga ervan uit dat u dit conform de wet afhandelt. Indien geen correcte oplossing volgt, zal ik mij genoodzaakt zien dit dossier voor te leggen aan de ACM/ConsuWijzer, de Belgische Economische Inspectie en indien nodig via het Europees ODR-platform. Met vriendelijke groet,
Berichten (6)
Cv-SanitairKorting
Naar: J. S.
Goedemiddag Johan, Het klopt dat u het recht heeft om het product uit te pakken en te testen om de werking vast te stellen. Zodra daarbij echter blijvende schade is ontstaan, kunnen wij het product niet langer als nieuw retourneren en is volledige terugbetaling niet mogelijk. In dat geval is sprake van waardevermindering en worden de producten conform onze algemene voorwaarden als “tweede kans”-artikelen aangeboden. Aangezien wij voor de thermostaa geen onderbouwing, formulier of e-mail vooraf zijn geinformeerd hebben wij u daarom vorige e-mail gestuurd. Salus Smart Home SPE600 Smart Plug EU stekker keuren wij goed en krijgt u hiervoor volledige terugbetaling. Echter bij onze controle van de geretourneerde Salus-thermostaat blijkt dat het product geopend is met gereedschap, waardoor krassen en andere beschadigingen zichtbaar zijn. Dit gebruik gaat verder dan wat wettelijk is toegestaan onder het herroepingsrecht zoals vastgelegd in art. 7:18 en 7:20 BW, dat toestaat producten alleen te testen voor zover nodig om de aard, kenmerken en werking vast te stellen, zonder blijvende schade aan te richten. Conform onze algemene voorwaarden (artikel over herstelkosten en waardevermindering) wordt in dergelijke gevallen het terug te ontvangen bedrag verminderd. Voor deze set brengen wij een waardevermindering van 50% in rekening vanwege de zichtbare schade door oneigenlijk gebruik. Wij bieden u de volgende mogelijkheden: Terugbetaling van het aankoopbedrag minus 50% waardevermindering. Het product zal dan ook met deze waardevermindering te koop worden aangeboden. Aanschaf was € 89,40, restwaarde is nu dan nog € 44,70 Retourzending van het product naar u, nadat de verzendkosten door u zijn voldaan. Graag ontvangen wij uw keuze, zodat wij dit dossier kunnen afronden. Zie hier de foto's waarop dit duidelijk is te zien en absoluut niet als nieuw verkoopbaar is, zoals uw wens ook was als u terug kijkt naar u eigen e-mail naar ons op 2025-12-03 om 15:36 uur bij punt 2. Is het productnieuw, ongeopend en inoriginele verpakking? U wenst ook een nieuw product ongeopend en vooral niet beschadigd. Om die reden is dit artikel alleen nog geschikt tegen een forse waardevermindering als 2e kans. Met vriendelijke groet, Cv-SanitairKorting klachten@test-aankoop.be schreef op 2025-12-08 05:15:
J. S.
Naar: Cv-SanitairKorting
Onderwerp: Overmaking ingebrekestelling – order 146881 Geachte, Graag bezorg ik u hierbij de formeel gestelde ingebrekestelling betreffende order 146881. U vindt het document als PDF in bijlage. Kernpunten van de ingebrekestelling De geleverde thermostaatset is non-conform. Uw voorgestelde waardevermindering en opsplitsing van de bestelling zijn wettelijk ongeldig. Ik verzoek de volledige terugbetaling van € 163,95, aangevuld met de retourkost van de verzekerde zending (€ 19,90). Totale terugbetaling: € 183,85. Verzoek tot betaling Ik verzoek u dit bedrag binnen 5 kalenderdagen te vergoeden, via dezelfde betaalmethode (Bancontact). Vervolgstappen bij uitblijven van reactie Indien geen correcte afhandeling volgt binnen de gestelde termijn, zal ik het dossier overmaken aan: ACM / ConsuWijzer, de Belgische Economische Inspectie, het Europees ODR-platform, zonder verdere aankondiging. Met beleefde groet, Johan Schandevyl Driebek 11 1760 Roosdaal België johan.schandevyl@telenet.be INGEBREKESTELLING Datum: 09/12/2025 Betreft: Ingebrekestelling – non-conformiteit, onwettige waardevermindering, foutieve berekening en onjuiste behandeling van order 146881 Aan: Cv-SanitairKorting info@cv-sanitairkorting.nl 1. Non-conformiteit – verplichting tot volledige terugbetaling De thermostaatset functioneert niet zoals voorgeschreven (pairing-probleem), hetgeen een geval van non-conformiteit vormt conform art. 7:17 BW en EU-richtlijn 2019/771. Bij non-conformiteit heeft de consument recht op kosteloos herstel, vervanging of volledige terugbetaling (art. 7:21 BW). Een waardevermindering is wettelijk uitgesloten. 2. Foutieve berekening Uw voorstel beperkt zich ten onrechte tot één artikel, terwijl order 146881 uit twee artikelen bestaat die samen één overeenkomst vormen. Beide artikelen werden door mij geretourneerd. De totale factuurprijs bedraagt €163,95, zoals blijkt uit factuur 22-219817. Uw berekening stemt niet overeen met de realiteit en mist juridische grondslag. 3. Geen opsplitsing van bestelling mogelijk Het is juridisch niet toegestaan een bestelling kunstmatig op te splitsen om slechts één onderdeel van de wettelijke regeling te voorzien. Order 146881 vormt één contractuele transactie en dient integraal te worden beoordeeld en terugbetaald bij non-conformiteit. 4. Verwijderbaar installatieonderdeel Het door u aangehaalde element betreft het verwijderbare kabeldoorvoerlipje, dat tijdens installatie noodzakelijk moet worden verwijderd om bedrading correct te kunnen invoeren. Dit is geen schade en vormt geen basis voor enige waardevermindering. 5. Bewijslast rust op de verkoper Conform art. 7:18 lid 2 BW wordt een gebrek dat zich binnen 12 maanden manifesteert, vermoed aanwezig te zijn bij levering. U heeft geen bewijs geleverd dat het product conform was bij aflevering. 6. Uw keuzemogelijkheden missen wettelijke grondslag De enige geldige remedies bij non-conformiteit zijn herstel, vervanging of volledige terugbetaling (art. 7:21 BW). Uw alternatieve voorstellen hebben geen rechtsgeldige basis en kunnen niet worden aanvaard. 7. Retourkosten – verplicht door verkoper te vergoeden Aangezien de non-conformiteit vaststaat, dienen alle kosten van terugzending door u te worden vergoed, conform art. 13(4) EU-richtlijn 2019/771 en art. 7:21 lid 3 BW. De verzekerde retourzending van beide artikelen bedroeg €19,90 en dient integraal te worden terugbetaald. 8. Aanmaning Ik sommeer u hierbij tot betaling van: – €163,95 (volledige factuurprijs) – €19,90 (retourkost verzekerde zending) Totaal verschuldigd: €183,85. Ik verzoek u dit bedrag binnen 5 kalenderdagen te voldoen via Bancontact. Bij uitblijven van correcte naleving zal ik het dossier overmaken aan ACM/ConsuWijzer, de Belgische Economische Inspectie en het Europese ODR-platform, zonder verdere aankondiging. Alle bijkomende kosten en interesten blijven in dat geval voor uw rekening. Met uitdrukkelijke groet, Johan Schandevyl Driebek 11 1760 Roosdaal België johan.schandevyl@telenet.be
Cv-SanitairKorting
Naar: J. S.
Goedemiddag Johan, Om misverstanden te voorkomen willen wij graag duidelijk zijn: het is onduidelijk wat er precies met het product aan de hand is, aangezien wij geen retourformulier of defectomschrijving hebben ontvangen. Er zijn namelijk twee verschillende mogelijkheden voor uw retour: U maakt gebruik van uw zichttermijn, of Het artikel is mogelijk defect. Wij zetten hieronder alles chronologisch op een rij: Chronologie van uw bestelling en contact 25-11-2025: U plaatst een order bij ons voor: – Salus Smart Home SPE600 Smart Plug EU stekker – Salus RT510RF kamerthermostaat met RF programmeerbaar 115511 26-11-2025: Uw order wordt geleverd. 3-12-2025: U mailt ons met het volgende bericht: *Ik wens graag een bestelling te plaatsen en had vooraf enkele concrete vragen over het onderstaande product: Salus RT310RF – digitale draadloze kamerthermostaat met RF-ontvanger (16A) (Exact model dat ik zoek.) Kunt u onderstaande punten bevestigen: Gaat het om het exacte model Salus RT310RF, dus draadloze thermostaat + RF-ontvanger als set? Is het product nieuw, ongeopend en in originele verpakking? Is dit artikel op voorraad en onmiddellijk leverbaar? Wat is de totaalprijs inclusief BTW, en wat bedragen de verzendkosten naar België (1760 Roosdaal)?* Uit dit bericht blijkt dat u pas na uw aankoop mogelijk onektedat u eigenlijk het model RT310RF nodig had? En dat de door u bestelde producten voor u (RT510RF + SPE600) niet compatibel zijn ?Retour en schade U gaf aan dat u de producten wilde retourneren als zichttermijn, nadat wij contact met u hadden opgenomen. Bij ontvangst van de retourzending constateerden wij namelijk dat de producten zichtbaar beschadigd zijn, zoals op de foto’s te zien is (krassen, gebruikssporen en beschadigde verpakking). Er zat ook geen retourformulier of voorafgaande mededeling in de doos. Wij hebben u daarop geïnformeerd dat er een waardevermindering wordt toegepast, omdat deze artikelen niet meer als nieuw verkocht kunnen worden. Nieuwe claim van defect Na onze reactie gaf u aan: de thermostaat functioneert niet. Hieruit blijkt dat u nu stelt dat het artikel mogelijk defect is. Omdat wij geen formulier of duidelijke klacht omschrijving hebben ontvangen, vragen wij u duidelijk aan te geven: – Kan de thermostaat niet verbinden met de smart plugstekkerontvanger? (Let op: deze twee producten zijn mogelijk niet direct compatibel ) – Of kan de thermostaat niet verbinden met de bijgeleverde RF-ontvanger van de RT510RF? Indien dit het geval is, kunnen wij het artikel onderzoeken op defect. Als blijkt dat het defect is, ontvangt u kosteloos een nieuwe set.Samengevat: uw opties zijn; Herroepingsrechtzichttermijn: U kunt gebruikmaken van het zichttermijn, maar wij berekenen dan een waardevermindering vanwege de zichtbare schade. Defect onderzoek: Als de thermostaat niet kan verbinden met de RF-module en mogelijk defect is, laten wij het artikel onderzoeken. Bij bevestiging van defect ontvangt u een nieuwe set of het artikel hersteld retour. Als u voor deze optie kiest vernemen wij graag of u dan ook de Smart Plug EU stekker hierbij wilt ontvangen die u nu ook terug gestuurd heeft. Wij verzoeken u vriendelijk om duidelijk aan te geven welke situatie van toepassing is, zodat wij dit correct kunnen afhandelen. Met vriendelijke groet, Met vriendelijke groet, Cv-SanitairKorting klachten@test-aankoop.be schreef op 2025-12-09 02:30:
Cv-SanitairKorting
Naar: J. S.
Goedemorgen Johan, Tot op heden hebben wij nog geen bericht van u ontvangen waarin u aangeeft voor welke optie u kiest. Herroepingsrechtzichttermijn: U kunt gebruikmaken van het zichttermijn, maar wij berekenen dan een waardevermindering vanwege de zichtbare schade. Defect onderzoek: Als de thermostaat niet kan verbinden met de RF-module en mogelijk defect is, laten wij het artikel onderzoeken. Bij bevestiging van defect ontvangt u een nieuwe set of het artikel hersteld retour. Als u voor deze optie kiest vernemen wij graag of u dan ook de Smart Plug EU stekker hierbij wilt ontvangen die u nu ook terug gestuurd heeft. Met vriendelijke groet, Cv-SanitairKorting cv-sanitairkorting schreef op 2025-12-10 15:34: Goedemiddag Johan, Om misverstanden te voorkomen willen wij graag duidelijk zijn: het is onduidelijk wat er precies met het product aan de hand is, aangezien wij geen retourformulier of defectomschrijving hebben ontvangen. Er zijn namelijk twee verschillende mogelijkheden voor uw retour: U maakt gebruik van uw zichttermijn, of Het artikel is mogelijk defect. Wij zetten hieronder alles chronologisch op een rij: Chronologie van uw bestelling en contact 25-11-2025: U plaatst een order bij ons voor: – Salus Smart Home SPE600 Smart Plug EU stekker – Salus RT510RF kamerthermostaat met RF programmeerbaar 115511 26-11-2025: Uw order wordt geleverd. 3-12-2025: U mailt ons met het volgende bericht: *Ik wens graag een bestelling te plaatsen en had vooraf enkele concrete vragen over het onderstaande product: Salus RT310RF – digitale draadloze kamerthermostaat met RF-ontvanger (16A) (Exact model dat ik zoek.) Kunt u onderstaande punten bevestigen: Gaat het om het exacte model Salus RT310RF, dus draadloze thermostaat + RF-ontvanger als set? Is het product nieuw, ongeopend en in originele verpakking? Is dit artikel op voorraad en onmiddellijk leverbaar? Wat is de totaalprijs inclusief BTW, en wat bedragen de verzendkosten naar België (1760 Roosdaal)?* Uit dit bericht blijkt dat u pas na uw aankoop mogelijk onektedat u eigenlijk het model RT310RF nodig had? En dat de door u bestelde producten voor u (RT510RF + SPE600) niet compatibel zijn ?Retour en schade U gaf aan dat u de producten wilde retourneren als zichttermijn, nadat wij contact met u hadden opgenomen. Bij ontvangst van de retourzending constateerden wij namelijk dat de producten zichtbaar beschadigd zijn, zoals op de foto’s te zien is (krassen, gebruikssporen en beschadigde verpakking). Er zat ook geen retourformulier of voorafgaande mededeling in de doos. Wij hebben u daarop geïnformeerd dat er een waardevermindering wordt toegepast, omdat deze artikelen niet meer als nieuw verkocht kunnen worden. Nieuwe claim van defect Na onze reactie gaf u aan: de thermostaat functioneert niet. Hieruit blijkt dat u nu stelt dat het artikel mogelijk defect is. Omdat wij geen formulier of duidelijke klacht omschrijving hebben ontvangen, vragen wij u duidelijk aan te geven: – Kan de thermostaat niet verbinden met de smart plugstekkerontvanger? (Let op: deze twee producten zijn mogelijk niet direct compatibel ) – Of kan de thermostaat niet verbinden met de bijgeleverde RF-ontvanger van de RT510RF? Indien dit het geval is, kunnen wij het artikel onderzoeken op defect. Als blijkt dat het defect is, ontvangt u kosteloos een nieuwe set.Samengevat: uw opties zijn; Herroepingsrechtzichttermijn: U kunt gebruikmaken van het zichttermijn, maar wij berekenen dan een waardevermindering vanwege de zichtbare schade. Defect onderzoek: Als de thermostaat niet kan verbinden met de RF-module en mogelijk defect is, laten wij het artikel onderzoeken. Bij bevestiging van defect ontvangt u een nieuwe set of het artikel hersteld retour. Als u voor deze optie kiest vernemen wij graag of u dan ook de Smart Plug EU stekker hierbij wilt ontvangen die u nu ook terug gestuurd heeft. Wij verzoeken u vriendelijk om duidelijk aan te geven welke situatie van toepassing is, zodat wij dit correct kunnen afhandelen. Met vriendelijke groet, Met vriendelijke groet, Cv-SanitairKorting klachten@test-aankoop.be schreef op 2025-12-09 02:30:
Cv-SanitairKorting
Naar: J. S.
Goedemorgen Johan, Helaas nog steeds hebben wij geen reactie gehad en kunnen dan ook deze zaak nog niet voor u afronden. Graag voor aankomende woensdag reactie. Met vriendelijke groet, Cv-SanitairKorting -------- Oorspronkelijke bericht -------- Onderwerp:Re: Nieuw bericht van JOHAN-NELLY S Datum:2025-12-13 10:26Afzender:cv-sanitairkorting info@cv-sanitairkorting.nlOntvanger:klachten@test-aankoop.be Goedemorgen Johan, Tot op heden hebben wij nog geen bericht van u ontvangen waarin u aangeeft voor welke optie u kiest. Herroepingsrechtzichttermijn: U kunt gebruikmaken van het zichttermijn, maar wij berekenen dan een waardevermindering vanwege de zichtbare schade. Defect onderzoek: Als de thermostaat niet kan verbinden met de RF-module en mogelijk defect is, laten wij het artikel onderzoeken. Bij bevestiging van defect ontvangt u een nieuwe set of het artikel hersteld retour. Als u voor deze optie kiest vernemen wij graag of u dan ook de Smart Plug EU stekker hierbij wilt ontvangen die u nu ook terug gestuurd heeft. Met vriendelijke groet, Cv-SanitairKorting cv-sanitairkorting schreef op 2025-12-10 15:34: Goedemiddag Johan, Om misverstanden te voorkomen willen wij graag duidelijk zijn: het is onduidelijk wat er precies met het product aan de hand is, aangezien wij geen retourformulier of defectomschrijving hebben ontvangen. Er zijn namelijk twee verschillende mogelijkheden voor uw retour: U maakt gebruik van uw zichttermijn, of Het artikel is mogelijk defect. Wij zetten hieronder alles chronologisch op een rij: Chronologie van uw bestelling en contact 25-11-2025: U plaatst een order bij ons voor: – Salus Smart Home SPE600 Smart Plug EU stekker – Salus RT510RF kamerthermostaat met RF programmeerbaar 115511 26-11-2025: Uw order wordt geleverd. 3-12-2025: U mailt ons met het volgende bericht: *Ik wens graag een bestelling te plaatsen en had vooraf enkele concrete vragen over het onderstaande product: Salus RT310RF – digitale draadloze kamerthermostaat met RF-ontvanger (16A) (Exact model dat ik zoek.) Kunt u onderstaande punten bevestigen: Gaat het om het exacte model Salus RT310RF, dus draadloze thermostaat + RF-ontvanger als set? Is het product nieuw, ongeopend en in originele verpakking? Is dit artikel op voorraad en onmiddellijk leverbaar? Wat is de totaalprijs inclusief BTW, en wat bedragen de verzendkosten naar België (1760 Roosdaal)?* Uit dit bericht blijkt dat u pas na uw aankoop mogelijk onektedat u eigenlijk het model RT310RF nodig had? En dat de door u bestelde producten voor u (RT510RF + SPE600) niet compatibel zijn ?Retour en schade U gaf aan dat u de producten wilde retourneren als zichttermijn, nadat wij contact met u hadden opgenomen. Bij ontvangst van de retourzending constateerden wij namelijk dat de producten zichtbaar beschadigd zijn, zoals op de foto’s te zien is (krassen, gebruikssporen en beschadigde verpakking). Er zat ook geen retourformulier of voorafgaande mededeling in de doos. Wij hebben u daarop geïnformeerd dat er een waardevermindering wordt toegepast, omdat deze artikelen niet meer als nieuw verkocht kunnen worden. Nieuwe claim van defect Na onze reactie gaf u aan: de thermostaat functioneert niet. Hieruit blijkt dat u nu stelt dat het artikel mogelijk defect is. Omdat wij geen formulier of duidelijke klacht omschrijving hebben ontvangen, vragen wij u duidelijk aan te geven: – Kan de thermostaat niet verbinden met de smart plugstekkerontvanger? (Let op: deze twee producten zijn mogelijk niet direct compatibel ) – Of kan de thermostaat niet verbinden met de bijgeleverde RF-ontvanger van de RT510RF? Indien dit het geval is, kunnen wij het artikel onderzoeken op defect. Als blijkt dat het defect is, ontvangt u kosteloos een nieuwe set.Samengevat: uw opties zijn; Herroepingsrechtzichttermijn: U kunt gebruikmaken van het zichttermijn, maar wij berekenen dan een waardevermindering vanwege de zichtbare schade. Defect onderzoek: Als de thermostaat niet kan verbinden met de RF-module en mogelijk defect is, laten wij het artikel onderzoeken. Bij bevestiging van defect ontvangt u een nieuwe set of het artikel hersteld retour. Als u voor deze optie kiest vernemen wij graag of u dan ook de Smart Plug EU stekker hierbij wilt ontvangen die u nu ook terug gestuurd heeft. Wij verzoeken u vriendelijk om duidelijk aan te geven welke situatie van toepassing is, zodat wij dit correct kunnen afhandelen. Met vriendelijke groet, Met vriendelijke groet, Cv-SanitairKorting klachten@test-aankoop.be schreef op 2025-12-09 02:30:
Cv-SanitairKorting
Naar: J. S.
Goedemorgen Johan, Garantie en herroepingsrecht zijn twee verschillende rechten. U eist beide en u wilt het product al defect terugsturen en uw geld terug. Bij een defect kan geen geld terug worden geëist via garantie. Uitleg nogmaals in het kort: Garantie Bij een defect product mag herstel of vervanging worden aangeboden. Geld terug is alleen van toepassing als wij dit bepalen omdat bijvoorbeeld na beoordeling, herstel en vervanging niet kan. Dit kan niet door koper opgeist worden. Herroepingsrecht Dit geldt alleen bij een onbeschadigd product binnen de bedenktijd. Het product moet in originele staat zijn. Deze optie vervalt door de schade en u gaat ook niet akkoord met een waardevermindering; we hebben enkel nog de optie garantie. Conclusie Geld terug eisen kan niet. Alleen reparatie of een vervangend product is mogelijk, en alleen als de schade niet door u is veroorzaakt maar valt onder fabrieksgarantie. Indien er geen defect wordt geconstateerd omdat het artikel werkt, wordt het artikel weer naar u opgestuurd. Indien er wel een defect wordt geconstateerd, wordt het artikel voor u hersteld of ontvangt u een vervangend artikel. Geld terug ontvangt u echter niet tenzij wij het niet kunnen herstellen en niet kunnen vervangen. Graag vernemen wij van u uw akkoord zodat wij het als defect kunnen opsturen naar de leverancier, die het artikel op werking gaat beoordelen. Met vriendelijke groet, Cv-SanitairKorting Johan Schandevyl 1 schreef op 2025-12-14 17:40: Geachte, Uw bericht is ontvangen. Ik verwijs naar mijningebrekestelling van 09/12/2025en handhaaf mijn vordering totontbinding en volledige terugbetaling(incl. retourkost), zonder waardevermindering. Ik ga niet in op uw voorgestelde keuzeopties. Verdere correspondentie is overbodig. Met beleefde groet, Johan Schandevyl Op 14 dec 2025, om 14:16 heeft cv-sanitairkorting info@cv-sanitairkorting.nl het volgende geschreven: Goedemorgen Johan, Helaas nog steeds hebben wij geen reactie gehad en kunnen dan ook deze zaak nog niet voor u afronden. Graag voor aankomende woensdag reactie. Met vriendelijke groet, Cv-SanitairKorting -------- Oorspronkelijke bericht -------- Onderwerp:Re: Nieuw bericht van JOHAN-NELLY S Datum:2025-12-13 10:26Afzender:cv-sanitairkorting info@cv-sanitairkorting.nlOntvanger:klachten@test-aankoop.be Goedemorgen Johan, Tot op heden hebben wij nog geen bericht van u ontvangen waarin u aangeeft voor welke optie u kiest. Herroepingsrechtzichttermijn: U kunt gebruikmaken van het zichttermijn, maar wij berekenen dan een waardevermindering vanwege de zichtbare schade. Defect onderzoek: Als de thermostaat niet kan verbinden met de RF-module en mogelijk defect is, laten wij het artikel onderzoeken. Bij bevestiging van defect ontvangt u een nieuwe set of het artikel hersteld retour. Als u voor deze optie kiest vernemen wij graag of u dan ook de Smart Plug EU stekker hierbij wilt ontvangen die u nu ook terug gestuurd heeft. Met vriendelijke groet, Cv-SanitairKorting cv-sanitairkorting schreef op 2025-12-10 15:34: Goedemiddag Johan, Om misverstanden te voorkomen willen wij graag duidelijk zijn: het is onduidelijk wat er precies met het product aan de hand is, aangezien wij geen retourformulier of defectomschrijving hebben ontvangen. Er zijn namelijk twee verschillende mogelijkheden voor uw retour: U maakt gebruik van uw zichttermijn, of Het artikel is mogelijk defect. Wij zetten hieronder alles chronologisch op een rij: Chronologie van uw bestelling en contact 25-11-2025: U plaatst een order bij ons voor: –Salus Smart Home SPE600 Smart Plug EU stekker –Salus RT510RF kamerthermostaat met RF programmeerbaar 115511 26-11-2025: Uw order wordt geleverd. 3-12-2025: U mailt ons met het volgende bericht: *Ik wens graag een bestelling te plaatsen en had vooraf enkele concrete vragen over het onderstaande product: Salus RT310RF– digitale draadloze kamerthermostaat met RF-ontvanger (16A) (Exact model dat ik zoek.) Kunt u onderstaande punten bevestigen: Gaat het om het exacte model Salus RT310RF, dus draadloze thermostaat + RF-ontvanger als set? Is het product nieuw, ongeopend en in originele verpakking? Is dit artikel op voorraad en onmiddellijk leverbaar? Wat is de totaalprijs inclusief BTW, en wat bedragen de verzendkosten naar België (1760 Roosdaal)?* Uit dit bericht blijkt dat u pas na uw aankoopmogelijk onektedat u eigenlijk het modelRT310RFnodig had? En dat de door u bestelde producten voor u (RT510RF + SPE600) niet compatibel zijn ?Retour en schade U gaf aan dat u de producten wilde retourneren als zichttermijn, nadat wij contact met u hadden opgenomen. Bij ontvangst van de retourzending constateerden wij namelijk dat de producten zichtbaar beschadigd zijn, zoals op de foto's te zien is (krassen, gebruikssporen en beschadigde verpakking). Er zat ook geen retourformulier of voorafgaande mededeling in de doos. Wij hebben u daarop geïnformeerd dat er een waardevermindering wordt toegepast, omdat deze artikelen niet meer als nieuw verkocht kunnen worden. Nieuwe claim van defect Na onze reactie gaf u aan: de thermostaat functioneert niet. Hieruit blijkt dat u nu stelt dat het artikel mogelijk defect is. Omdat wij geen formulier of duidelijke klacht omschrijving hebben ontvangen, vragen wij u duidelijk aan te geven: – Kan de thermostaat niet verbinden met de smart plugstekkerontvanger? (Let op: deze twee producten zijn mogelijk niet direct compatibel ) – Of kan de thermostaat niet verbinden met de bijgeleverde RF-ontvanger van de RT510RF? Indien dit het geval is, kunnen wij het artikel onderzoeken op defect. Als blijkt dat het defect is, ontvangt u kosteloos een nieuwe set.Samengevat: uw opties zijn; Herroepingsrechtzichttermijn: U kunt gebruikmaken van het zichttermijn, maar wij berekenen dan een waardevermindering vanwege de zichtbare schade. Defect onderzoek: Als de thermostaat niet kan verbinden met de RF-module en mogelijk defect is, laten wij het artikel onderzoeken. Bij bevestiging van defect ontvangt u een nieuwe set of het artikel hersteld retour. Als u voor deze optie kiest vernemen wij graag of u dan ook de Smart Plug EU stekker hierbij wilt ontvangen die u nu ook terug gestuurd heeft. Wij verzoeken u vriendelijk om duidelijk aan te geven welke situatie van toepassing is, zodat wij dit correct kunnen afhandelen. Met vriendelijke groet, Met vriendelijke groet, Cv-SanitairKorting klachten@test-aankoop.beschreef op 2025-12-09 02:30:
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
