Terug

Weerkerend defect micro-omvormers

Closed Openbaar

Belgian Solar

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Belgian Solar

23/11/2022

Beste,Ik bestelde 15 zonnepanelen met individuele micro-omvormers (Enphase) en werden op 29 september 2020 door Belgian Solar geplaatst.Op 17 april 2022 ging er een micro-omvormer stuk. Die zou door Belgian Solar op 25 mei vervangen worden. Uiteindelijk kwam Belgian Solar die dag niet naar Lier. Gelukkig kon de vervanging van de micro-omvormer dan wel gebeuren op 30 mei 2022. Op diezelfde dag meldde de app dat er nu een andere micro-omvormer niet meer werkte. De gateway gaf ook 2 rode leds. Daarop werden op 21 juni en 30 augustus 2022 de toen niet-werkende micro-omvormers door Belgian Solar vervangen. Daarmee is het probleem echter niet opgelost. Sinds 17 april 2022 is er nog steeds een micro-omvormer die niet werkt, wat mij zeker al meer dan 100 euro aan gemiste energieopbrengsten heeft gekost . Ik heb intussen reeds herhaaldelijk de technische dienst van Belgian Solar gecontacteerd, maar tot op heden zonder tastbaar gevolg. Hoewel men mij telkens weer belooft het probleem op te lossen, is dat sinds april nog steeds niet concreet in orde gebracht. Op 27 oktober heb ik ook een brief en mail naar hen gestuurd, waarin de situatie nogmaals wordt uitgelegd met ook de vraag om voor half november contact met ons op te nemen en zo tot een oplossing te komen. Hopelijk kunnen jullie Belgian Solar ertoe aanzetten om de niet optimaal werkende installatie voorgoed te doen functioneren. Alvast bedankt


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform