Terug

waterlek + slecht geplaatste zonnepaneelregelaar

Opgelost Openbaar

Alpha Motorhomes

Dit bedrijf is inactief.

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. B.

Naar: Alpha Motorhomes

31/08/2020

Beste mijnheer Verbraeken,Onze nieuwe Chausson mobilhome is precies gemaakt op een maandagochtend. Er waren al verschillende problemen, maar die werden grotendeels opgelost. Fabricagefouten van de fabrikant neem ik jullie ook niet ten laste. Maar de service na verkoop is wel degelijk jullie verantwoordelijkheid. Op jullie website lees ik thans dat jullie die ter harte willen nemen : “We hechten belang aan een goede en efficiënte service.“. Helaas leert mijn ervaring het tegenovergestelde. Jullie service is een regelrechte ramp!Op 23/07 meld ik een waterlek achter de wand in de badkamer en vraag ik om een afspraak. Ik krijg een afspraak voor 4 weken later op 21/8. Omdat er ondertussen andere problemen bijkomen, wordt mij gevraagd om het voertuig al op 18/08 binnen te brengen, wat ik ook doe. Ik vraag of ik op 21/08 terug over het voertuig kan beschikken, en dat wordt mij bevestigd. Wanneer ik op 21/08 in de namiddag telefonisch contact opneem om te checken vanaf hoe laat ik het voertuig kan ophalen wordt mij gezegd dat ik het voertuig eigenlijk pas die dag moest binnenbrengen en dat het voertuig dus helemaal niet klaar is. Men doet alsof ik het voertuig uit eigen initiatief vroeger heb binnengebracht en dat er nooit beloofd is dat het de 21ste klaar zou zijn. Omdat het zwart op wit op mail staat wordt dit achteraf ook toegegeven. Excuses volgen er niet.Bij nazicht bleek dat de kraan kapot was. Er werd een andere kraan geplaatst, maar dat blijkt geen oplossing. Het water spuit alle kanten uit. Er wordt daarom een nieuwe kraan besteld bij Chausson. De verwachte leveringstijd bedraagt 4 tot 6 weken!??? (moeilijk te begrijpen anno 2020). Maar wat ik erger (en onbegrijpelijk) vind, is dat een tijdelijke oplossing onmogelijk is. Dit betekent dus dat ik mijn mobilhome niet kan gebruiken gedurende 2 maanden en half in het hoogseizoen, en dit voor een kapotte kraan die onder garantie valt! Erger nog, een tijdelijke oplossing is onmogelijk. Toen ik bericht kreeg dat mijn mobilhome opgehaald mocht worden stelde ik de vraag of de kraan gerepareerd was. Ik kreeg hier geen antwoord op en ging ervanuit dat dit gebeurd was. Helaas bleek bij afhaling dat dit niet zo was. Ik had de mobilhome dus beter niet gaan afhalen.Verder was er vanaf het begin een probleem met de stroom en de frigo. De frigo is een compressortoestel dat enkel op stroom werkt. Het zonnepaneel kon echter onvoldoende stroom produceren voor de frigo. De frigo trok daarbij ook de 2 leefbatterijen leeg. Grotendeels omdat die zijn warmte niet kwijt kon dacht ik. Het tablet boven de frigo werd altijd erg warm. We moesten hierdoor tijdens onze vakantie altijd camperplaatsen met elektriciteit nemen. Ik heb bij de laatste afspraak laten uitzoeken hoe dit kon omdat het verbruik van de frigo op papier erg klein is. Nazicht toonde aan dat de zonnepaneelregelaar verbrand was, en dat dit de batterijen had stukgemaakt. De 2 batterijen zouden niet onder de garantie vallen en moest ik betalen. De mevrouw achter de balie vertelde me dat er erg veel werk aan de mobilhome is geweest. Zelf heeft ze te weinig technische kennis en toont me daarom de werkbon. Op de werkbon schrijft de technieker het volgende : “De montage zonnepaneelregelaar en stringbak is niet volgens de regels van de kunst. In de badkamer hoort deze niet. Schande!!!. (=> zie foto als bijlage) Ik leg aan de mevrouw uit dat ik de mobilhome nieuw bij jullie gekocht heb, en dat Alpha Motorhomes al die zaken in mijn mobilhome heeft geplaatst. Er is dus een duidelijk oorzakelijk verband. De batterijen zijn stuk door de verbrande regulator van het zonnepaneel omdat die niet volgende de regels van de kunst is geplaatst en niet thuishoort in een vochtige badkamer. Ik kan niet begrijpen waarom ik hier dan toch zelf moet voor opdraaien. Het is daarenboven niet leuk om te lezen hoe de ene technieker de andere zijn werk volledig afkraakt dat in jouw nieuwe mobilhome is gebeurd! Met de montage van de satellietschotel was er destijds ook al een probleem. Ik krijg al schrik wat het volgende zal zijn. Ik heb thans een splinternieuwe mobilhome gekocht omdat ik dacht dat ik dan de eerste jaren toch zorgeloos op vakantie zou kunnen gaan. Helaas.En dan een laatste opmerking. Ik las op de reviews op Google dat ik ook daar blijkbaar niet de enige ben. Er zit een kras in de voorste bumper. Ik heb het voertuig gekuist en met wax ingewreven voor ik hem binnenbracht en weet dus dat die er niet opzat. Ik spendeer altijd extra veel aandacht aan de voorste bumper zodat insecten er nadien makkelijk afgaan. Ik heb het niet gezien bij afhaling. Het is ook geen drama. Wel een jammere vaststelling.Wat verwacht ik? Een oplossing voor mijn waterlek binnen een aanvaardbare tijd, en een terugbetaling van de 2 nieuwe batterijen. Ik wil ook dat als ik de rit naar Temse opnieuw moet maken voor de installatie van de nieuwe kraan dat er nog eens een check-up gebeurt zodat ik met een gerust hart op vakantie kan vertrekken.Met beleefde groeten,Kris Baerts

Berichten (1)

Alpha Motorhomes

Naar: K. B.

02/09/2020

Beste,Heden werd de som van 338,84 Eur teruggestort naar de klant...Voor verdere zaken zal de klant gecontacteerd worden.Groeten,Marc Cootmans


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform