Terug

Vroegtijdige slijtageprobleem van schuifraam (minder dan 2 jaar oud)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. B.

Naar: Welmac

31/08/2020

Beste,2 jaar geleden hebben wij door Welmac een vast raam en een groot schuifraam laten plaatsen in onze nieuwe achterbouw. Ondertussen is het steeds moeilijker om het raam dicht te schuiven. Reden is een aluminium profiel dat aan het vervormen is door de zwaarte van het venster. Deze vervorming en het constant terugvinden van aluminium braam hebben wij zowel aan de het schuifgedeelte als aan het vaste gedeelte van dit schuifraam.Wij hebben deze klacht doorgegeven aan het bedrijf, maar als zij moeten komen kijken dan vragen zij €175,45 omdat zij vinden dat dit geen productiefout of montagefout is. Een nieuwe rail kost € 230,45. Dit probleem is niet opgelost door het plaatsen van een nieuwe rail, want dat moeten we dit elke 2 jaar laten doen. Zij beweren dat deze vervorming komt omdat wij een zwaar object over deze rail hebben geschoven of dergelijke, maar hoe verklaren zij dan dat wij datzelfde probleem hebben aan het deel waar het raam niet opengaat?Toch blijven zij bij hun standpunt en weigeren zij om kostenloos naar dit probleem te komen kijken.Binnen een zeer korte termijn zal het onmogelijk zijn om dit raam te kunnen openen of sluiten. Dan zijn wij verplicht om alsnog reparaties te laten uitvoeren zonder dat deze onder garantie vallen.

Berichten (2)

Welmac

Naar: I. B.

25/09/2020

Beste,Een verantwoordelijke van onze firma heeft een bezoek gebracht aan de klant op 16.09.20.Het schuifraam loopt perfect, daar is niets mis mee. Bij het openen of sluiten maakt het ook geen ongewoon lawaai.de rail van het schuifraam is praktisch plat afgesleten over een lengte van 40 cm ongeveer in het midden van de schuiver.Onze verantwoordelijke vermoed dat er iets heeft vastgezeten tussen rail en schuiver schuifraam en men het schuifraam is blijven gebruiken.Dit is een fout gebruik van de klant en geen montage, doch productiefout.Een interventie is mogelijk tegen betaling.Met vriendelijke groeten,Myriam ColMontagedienst089-21.10.23myriam.col@welmac.bewww.welmac.be

I. B.

Naar: Welmac

13/10/2020

Geachte firma Welmac,uw berichtgeving is niet correct. Jullie nieuwe hypothese klopt helemaal niet. Dit dossier werd overhandigd aan de experten van Testaankoop. Zij zullen dit verder afhandelen.Mvg,Isa Beeckmans


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform