hier onder kopieer ik de mail die ik net stuurde aan de ombusdienst van AZ St Maarten:Geachte mevrouw,Namens mijn dochter, Alexa Casteels, richt ik deze brief tot u met betrekking tot de factuur van 'Ambulancecentrum Antwerpen', waarvan ik u een kopie als bijlage bezorg. Hoewel de factuur is gedateerd op 20/07, hebben wij deze pas op 18/09 ontvangen. Dit tijdsverloop is inmiddels met hen besproken en rechtgezet, en er is momenteel een afbetalingsregeling van kracht.Mijn dochter werd op 12/07 opgenomen in Az St Maarten en verbleef op de afdeling intensieve zorgen tot 19/07. Vanwege de ernst en complexiteit van haar aandoening besloten de behandelende artsen om Alexa over te brengen naar UZ Leuven. Daar verbleef zij opnieuw op de afdeling intensieve zorgen van 19/07 tot 31/07, gevolgd door twee ingrijpende operaties en een overplaatsing naar de afdeling interne geneeskunde, waar zij uiteindelijk werd ontslagen op 08/08.De overdracht van het ene ziekenhuis naar het andere vereiste een ambulance, aangezien er geen andere optie was. Tijdens het vervoer was mijn dochter verbonden aan verschillende monitoren en baxters, en naast de ambulancier was ook een verpleegkundige aanwezig.Mijn bezwaar heeft betrekking op de gebrekkige transparantie en communicatie met betrekking tot de financiële aspecten van deze dienstverlening. Het ziekenhuis heeft ons niet geïnformeerd over de potentiële financiële implicaties of de bijbehorende kosten bij het inschakelen van externe ziekenvervoerdiensten. Ik hoop dat in situaties waarin aanzienlijke kosten ontstaan, er een plicht is om patiënten op de hoogte te stellen van de financiële gevolgen.Mijn dochter is een alleenstaande moeder met een jong kind ten laste en geniet van de verhoogde tegemoetkoming van de mutualiteit vanwege haar bescheiden inkomen. De hoge kosten op de factuur hebben ons geschokt en wegen zwaar op haar financiële draagkracht.Ik verzoek u dringend deze kwestie te onderzoeken en vraag jullie een deel van deze kosten op jullie te nemen. De bijdrage van de mutualiteit bleef beperkt tot slechts 86€. Deze klacht wordt ook aan Test Aankoop bezorgd, helaas kan ik de niet toevoegen in CC, ze werken enkel via een contactformulier.Ik waardeer uw spoedige aandacht voor deze kwestie en verzoek om een reactie binnen 15 werkdagen op deze klacht.Dank u voor uw medewerking en begrip in deze zaak. Wij hopen op een snelle en bevredigende oplossing.Met vriendelijke groet,Anne Verschueren