Terug

voorwaarden korting niet vermeld

Closed Openbaar

Vandenbalck

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. A.

Naar: Vandenbalck

21/08/2017

Ik ontving een gepersonaliseerde kortingskaart waarop een korting wordt beloofd van €50 bij een minimale besteding van €100 geldig t/m 12 oktober 2017. Wanneer ik de korting wil gebruiken bij de aankoop van lenzen, wordt dit geweigerd. Het opgegeven excuus is dat: lenzen verkocht worden via lensonline, niet via Vandenbalck. Nochtans kocht ik eerder al, zonder tussenkomst van lensonline, rechtstreeks bij Vandenbalck, lenzen. De etalage en website van Vandenbalck vermelden uitdrukkelijk de mogelijkheid om in de winkel lenzen te kopen. De kortingsbon vermeldt nergens dat het assortiment lenzen, noch het assortiment van Lensonline uitgesloten wordt van de aangeboden korting. De verkopers melden uitdrukkelijk dat er nog klanten hierover geklaagd hebben. Voor mij is dit misleidende reclame die klanten onvoldoende informeerd naar de normen die volgens de wetgever hierrond zijn opgesteld.

Berichten (3)

Vandenbalck

Naar: D. A.

21/08/2017

Op de verjaardagsbon staat duidelijk vermeld"voorwaarden te bevragen in de winkel".Op de verjaardagsbon staat achter de 50Eur duidelijk een asterix * vermeld om de voorwaarden te bevragen in de winkel!Deze verjaardagsbon is bedoeld om bij aankoop van een bril en of zonnebril met eventueel aangepaste glazen een vermindering te krijgen van 50Eur als verjaardagsgeschenk.Contactlensdragers genieten al zowiezo van extra kortingen door de internetprijzen die gehanteerd worden via het contactlensbedrijf LensOnline waarmee wij geassocieerd zijn.Kortingen zijn NIET cumuleerbaar en de strategie van LensOnline wordt niet door ons,zijnde Optiek Vandenbalck,bepaald noch gecommuniceerd naar de klanten toe!Hopend hiermee een ridicule discussie af te sluiten.Vandenbalck DominiqueZaakvoerderVerstuurd vanaf mijn iPhone Op 21 aug. 2017 om 16:23 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:

D. A.

Naar: Vandenbalck

22/08/2017

Geachte,Bij navraag in de winkel waren de voorwaarden onduidelijk: er waren vier (4!) personen nodig om duidelijkheid te scheppen. Het was niet mogelijk om een kopij van de voorwaarden te krijgen. Ik herhaal het punt: indien een relevant deel van de waren die in een winkel verkocht worden buiten een als algemeen aangeboden korting vallen, dient dit uitdrukkelijk vermeld te worden op de advertentie. Er staat bovendien nergens dat de korting niet cumuleerbaar is met andere kortingen. Ik blijf daarom bij mijn eis om de korting te kunnen genieten op lenzen. Bij het uitblijven van een postief antwoord binnen de week (28 september 2017), zal ik deze onderhandelingsprocedure stopzetten. Er wordt in voorkomend geval formeel klacht ingediend bij de FOD Economie.Met vriendelijke groet,

D. A.

Naar: Vandenbalck

04/09/2017

Geachte,Ik nam contact op met de Consumentenombudsdienst van de FOD economie voor een buitengerechtelijke regeling van een consumentengeschil. Er werd in het kader van deze aanvraag door Lensonline.be, contact opgenomen. Er werd afgesproken om een commerciële korting van €50 te voorzien voor aankoop van lenzen en in de toekomst de commerciële acties van Vandenbalck van duidelijke klanteninfo te voorzien. Dit resultaat maakt dat mijn klacht zonder voorwerp is en komt te vervallen. Met vriendelijke groet,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform