Terug

Voorschot betaald maar geen werken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Uitvoering van werken

Klacht

P. V.

Naar: Aqua Protect (Group Protect)

03/03/2025

Geachte, Naar aanleiding van onderstaande contacteer ik U. Op 06/12/2024 hebben wij via e-mail ons akkoord gegeven aangaande de factuur met referentie GFA-24-12-00172 Op 09/12/2024 hebben wij de betaling van 449,50 euro uitgevoerd en kregen wij diezelfde dag van U een bevestiging via e-mail. (De referentie van deze betaling zoals vermeld op de factuur) Op 20/12/2024 hebben wij U de vraag gesteld waarom wij niet op de hoogte gehouden worden met betrekking tot de uitvoering van deze werken. Waarop wij diezelfde dag een antwoord kregen van U met als mededeling dat er gewerkt wordt aan planning voor februari. Op 05/01/2025 hebben wij U de vraag gesteld waarom wij nog steeds niets gehoord hebben. Dit zonder tegenbericht van uw kant. Op 02/02/2025 hebben wij U opnieuw de vraag gesteld waarom wij nog steeds niets gehoord hebben. Dit zonder tegenbericht van uw kant. Wij zijn er van overtuigd jullie voldoende gecontacteerd te hebben omtrent deze werken. Naar aanleiding van bovenstaande vraag hebben wij U op 15/02 gecontacteerd via e-mail om ons met spoed dit bedrag van 449,50 euro terug te bezorgen op ons rekening nummer. In deze e-mail hebben wij u gevraagd dit bedrag binnen een termijn van 7 dagen terug te storten. Ook hebben wij vermeld dat wij anders genoodzaakt zijn om verdere stappen te ondernemen. Tot op heden, 01/03/2025 hebben wij nog niets mogen ontvangen. Het vertrouwen dat wij gekregen hebben in jullie firma is helemaal weg. Wij wensen deze werken niet meer te laten uitvoeren door AquaProtect en zullen een andere firma contacteren. Onze contactpersoon : Vandevelde Wim

Berichten (2)

Aqua Protect (Group Protect)

Naar: P. V.

25/03/2025

Beste, Wij hebben uw schrijven goed ontvangen. Hier vindt u ons recht op antwoord en ons standpunt met betrekking tot uw verzoek. Als de klant zijn bestelling wil annuleren, moet hij dit per aangetekende schrijven doen, in overeenstemming met onze algemene voorwaarden. In dit geval wenst de klant te annuleren wegens te lange vertragingen, gelieve te noteren dat het contract werd ondertekend en in ons systeem opgenomen op 06/12. Dit contract is voor injecties tegen opstijgend vocht. Onze gebruikelijke en aangekondigde levertermijnen bedragen 6 tot 12 weken, in overeenstemming met punt 3.7 van onze algemene voorwaarden. Deze levertermijnen worden ter indicatie gegeven, aangezien verschillende factoren kunnen leiden tot schommelingen in de levertermijnen. Dit zijn onder andere het weer en vakanties van de bouw. Op 10 februari probeerde onze technieker contact op te nemen met de klant op het mobiele telefoonnummer dat in ons systeem staat. Hij liet een voicemail achter zonder antwoord van de klant. Op 12/02 was er opnieuw telefonisch contact zonder verder succes. Op 03/03 stuurden we een e-mail met een interventiedatum van 13 maart 2025. Deze e-mail bleef onbeantwoord en als antwoord ontvingen we deze klacht en aanvraag tot terugbetaling. In overeenstemming met punt 5.1 van onze algemene voorwaarden brengen wij, als de klant zijn contractuele overeenkomst verbreekt, een schadevergoeding in rekening zullen brengen dat gelijk is aan 30% van het totale bedrag van het contract. Wij gaan er dus van uit dat de betaalde aanbetaling de volledige schadevergoeding voor contractbreuk dekt. Als de klant echter het werk wil uitvoeren, verbinden we ons ertoe onmiddellijk contact met hem op te nemen om een snelle interventie te regelen. Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze e-mail. Hoogachtend, Jacky LesterquyChief Operational Officer+32 493 79 48 74 Jacky.Lesterquy@groupprotect.bewww.aquaprotect.be www.energyprotect.be www.isoprotect.be www.mosprotect.beGroup Protect BV Esserstraat 3 8550 Zwevegem BE0478 977 882 T: 0800 97 467 @: info@groupprotect.be Vind ons ook inRetrouvez-nous à Gent, Genk, Mechelen, Gosselies Braine l’Alleud De: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: lundi 3 mars 2025 16:46 À: info Groupprotect info@groupprotect.be Objet: Voorschot betaald maar geen werken Caution: This is an external email. Please take care when clicking links or opening attachments. ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌

P. V.

Naar: Aqua Protect (Group Protect)

26/03/2025

Geachte, Hartelijk dank om ons feedback te geven. Graag geef ik jullie ons antwoord hierop. Wij merken dat jullie als firma bepaalde zaken achterwege laten om jullie in te dekken en de schuld in de schoenen van de klant willen schuiven. In jullie antwoord spreken jullie over het volgende: " Onze gebruikelijke en aangekondigde levertermijnen bedragen 6 tot 12 weken, in overeenstemming met punt 3.7 van onze algemene voorwaarden. Deze levertermijnen worden ter indicatie gegeven, aangezien verschillende factoren kunnen leiden tot schommelingen in de levertermijnen. Dit zijn onder andere het weer en vakanties van de bouw. Op 10 februari probeerde onze technieker contact op te nemen met de klant op het mobiele telefoonnummer dat in ons systeem staat. Hij liet een voicemail achter zonder antwoord van de klant. Op 12/02 was er opnieuw telefonisch contact zonder verder succes. Op 03/03 stuurden we een e-mail met een interventiedatum van 13 maart 2025. " Wij begrijpen dat de termijn bestaat voor het uitvoeren van de werken. Echter spreekt U over bepaalde datums wanneer er contact gelegd werd met ons, zonder dat wij hier gevolg aan gegeven hebben. In bijlage stuur ik U dezelfde informatie mee aan de hand van enkele screenshots. Deze informatie werd U persoonlijk bezorgd. Eveneens kreeg de planning alsook de heer Putmans Eddy deze informatie mee. Blijkbaar acht U dit nodig om deze informatie al dan niet bewust achter te houden om jullie beslissing te staven. Bijlage: overzicht.jpg + aqua.jpg verzonden naar uw persoonlijk mail adres op 25/02/2025. Zoals U kan zien hebben wij een aanpassing van een gsm nummer doorgevoerd op 02/02. Op 24/02 krijgen wij de mededeling van jullie medewerker dat deze nummer intern niet correct werd doorgevoerd. Exact 22 dagen nadat wij het gsm-nummer correct meegedeeld hadden. Bijlage: 24feb + 24feb(sms) - verzonden door uw medewerker op 24/02/2025 Wij begrijpen dat U in naam van de firma het imago hoog wil houden. Maar U vergeet dat U onterechte informatie deelt en de schuld in onze schoenen wil schuiven. Wat totaal onterecht. Wij hebben op een correcte manier de wijziging van dit gsm nummer doorgevoerd. Echter liet één van U medewerkers, waarover ik mij niet ga uitspreken welke medewerker dit kan geweest zijn, het na om dit intern correct aan te passen. Bijlage: 2feb - verzonden naar wim.vandevelde@groupprotect.be op 02/02/2025 Wij betwisten niet dat jullie firma ons heeft trachten te contacteren. Wel zijn wij er als klant van overtuigd dat de fout bij jullie ligt en indien jullie onze gegevens correct hadden verwerkt waren jullie op de hoogte van dit foutieve nummer op de datums waarover sprake is in jou tegenbericht (10/02 + 12/02 + 03/03) Tijdens dit proces kregen wij meermaals te horen dat er een foutief nummer in jullie systeem stond, wat ook bevestigd staat in bijgevoegde bijlages. Wij zijn er van overtuigd dat U ons op een correcte manier zal behandelden en ons het voorschot zal terugstorten. In afwachting van deze terugbetaling, alsook een bevestiging hiervan langs jullie kant. Uiteraard op het inmiddels correct gsm nummer zoals meegedeeld in jullie dossier.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform