Terug

Voorschot aanpassing

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. J.

Naar: Bolt

17/10/2022

Beste, Ik woon als alleenstaande op een erg bescheiden appartement in een nieuwbouw uit 2022. Ik betaalde tot voor kort 117 EUR voorschot (dit obv een berekening in februari 2022, datum waarop ik verhuisde). Bolt Energie (mijn leverancier) stelt nu voor om het voorschot aan te passen naar 1.180 EUR per maand. Dit is gewoon exuberant veel. Je kan het bedrag aanpassen, maar het minimum blijft 500 EUR. Dit is nog steeds belachelijk veel! Dit is niet eens gebaseerd op een tussentijdse afrekening of op mijn reëel energieverbruik. Het lijkt me dat er hier misbruik wordt gemaakt van de situatie. Het moet toch mogelijk zijn om ook privé geld opzij te zetten voor de afrekening zonder dit te moeten overmaken aan de energieleverancier. Bij faillissement ben ik mijn te veel betaalde centen gewoon kwijt. Ik houd het liever aan op eigen rekening tot op de datum van afrekening. Met vriendelijke groet, Liesbeth Jansens

Berichten (2)

L. J.

Naar: Bolt

16/11/2022

Goeiedag, U contacteerde mij op 25 oktober (referentie Klacht - Voorschot aanpassing - (CPTBE01631721-84) - Case 00094815 - [ ref:_00D2XU3zz._5007U9m9w7:ref ]) en ik heb onmiddellijk daarna hierop geantwoord, nog diezelfde dag. Ik vroeg om het voorschot aan te passen naar 300 EUR (wat ik zelf niet kan op uw website die 500 EUR als minimum "dicteert". U heeft niet meer gereageerd en nu krijg ik een nieuwe voorschotfactuur voor 500 EUR? Sorry, maar het is niet redelijk voor mijn nieuwbouwappartement van 90m2 waar ik alleen woon. Kan iemand mij aub contacteren of helpen? Mvg Liesbeth

Bolt

Naar: L. J.

25/11/2022

Dag Liesbeth,Onze excuses voor de late reactie. Wegens drukte heb ik nu pas je vraag opnieuw kunnen bekijken.Ik heb je voorschot aangepast naar 300 euro. Je ontvangt een creditnota voor je huidige factuur met het oude voorschotbedrag van 500 euro. Hier hoef je verder niets voor te ondernemen. Daarnaast stuur ik je de nieuwe factuur met het aangepaste voorschotbedrag, dat je binnen de 18 dagen moet overmaken naar Bolt.Prettige dag,Vriendelijke groet,DaanCustomer Care Hero+32 2 899 33 00Lees de veelgestelde vragen over de energiecrisisBeheer jouw aansluiting bij Bolt via jouw online portaal my.boltenergie.be--------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform