Terug

Vinted bestelling niet ontvangen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

A. P.

Naar: VINTED

05/10/2025

Via deze weg wil ik graag een klacht indienen over een bestelling die mijn vriendin & ik via Vinted platform hebben geplaatst. Wij hebben een krabpaal besteld van een verkoper uit Italië. Na het plaatsen van de bestelling heb ik lange tijd moeten wachten op de levering. Gedurende deze periode was de informatie in het trackingsysteem verwarrend en inconsistent: op sommige momenten leek het alsof het pakket onderweg was, terwijl later weer werd aangegeven dat dit niet het geval was. Tot mijn grote verbazing zag ik vervolgens dat de status van de bestelling in het Vinted-account plotseling was veranderd naar "Ontvangen" terwijl ik het pakket nooit heb ontvangen. Kort daarna werd ook de betaling aan de verkoper doorgevoerd. Wij hebben nooit een melding gekregen dat we de ontvangst moesten bevestigen. Er werd geen enkele actie van onze kant gevraagd, en we hebben de statusverandering pas achteraf opgemerkt. Daardoor is de zogenaamd "automatische" bevestiging volledig buiten ons weten om gebeurd. Het resultaat is dat wij nu geen krabpaal hebben én ons geld kwijt zijn, zonder dat wij enige mogelijkheid hebben gehad om dit te voorkomen. Als koper heb je nauwelijks bescherming als het systeem zulke fouten maakt zonder mogelijkheid tot bezwaar.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform