Terug

verwarrende kilomtersverzekering

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Contract

Klacht

C. M.

Naar: Belfius Banque/bank

12/06/2024

Beste, Na het doorgeven van mijn kilometerstand heb ik op 27.03 een factuur gekregen van Belfius met de vermelding "je premie in detail" (niet onbelangrijke vermelding)voor een bedrag van €293,95. Deze factuur werd netjes betaald op 08.04. Alles in orde dacht ik, nee dus! Op 22.05 krijg ik een eerste aanmaning om €17,83 te betalen. Ik weet niet waarover dit gaat. Ik bel naar Belfius om uitleg te vragen maar dat lukt niet (lange wachttijden, ik wordt doorgeschakeld naar een andere collega die het ook niet weet en me on-hold zet waarna de verbinding wordt verbroken, klantendienst noemt Belfius dat...!) Ik stuur dan maar een mail en krijg op 02.06 als antwoord een tweede aanmaningsbrief voor het betalen van hetzelfde bedrag en een bedreiging dat, bij niet betalen, mijn contract niet zou worden verlengd. Ik heb dit bedrag dan maar betaald om dit te vermijden. Het zou hier gaan om extra gereden kilometers maar ik snap dit niet. Als dat echter zo zou zijn stel ik mij de vraag waarom dit niet werd ingecalculeerd in de oorspronkelijke premie van €293,95! Waarom het niet simpel houden! Ik vraag dus de terugbetaling van €17,83! Met vriendelijke groeten, C.Maes

Berichten (8)

Belfius Banque/bank

Naar: C. M.

27/06/2024

Madame, Monsieur, Nous venons vers vous dans le cadre de la plainte ci-dessous.Pourriez-vous nous transmettre des informations qui nous permettront d’identifier notre client de manière plus précise (adresse, date de naissance, mail, numéro de contrat)?S’agit-il d’une plainte concernant l’assurance au kilomètre de Belfius Direct Assurances? Equipe administrativeGestion des plaintesBelfius Banque

C. M.

Naar: Belfius Banque/bank

27/06/2024

mevrouw, mijnheer, In mijn klacht heb ik mijn klantennummer vermeld. Ik denk dat U hiermee een antwoord kunt vinden op al Uw vragen. Ik hoop dat het niet Uw bedoeling is om met dergelijke vragen om meer inlichtingen Uw antwoord op de lange baan te schuiven. mvg C. Maes

Belfius Banque/bank

Naar: C. M.

08/07/2024

Monsieur Maes,Nous sommes au regret de ne pouvoir vous identifier dans la base de données de Belfius Banque, sur la base des numéros transmis.Pouvez-vous nous communiquer vos données d’identité ( date de naissance, adresse )?Cette demande n’a pour autre but que de vous répondre au mieux.Dans l’attente de vous lire, recevez, Monsieur Maes, nos salutations distinguées.Equipe administrativeGestion des Plaintes

C. M.

Naar: Belfius Banque/bank

08/07/2024

Mevrouw, Mijnheer, Zou ik een antwoord kunnen krijgen in het Nederlands AUB. Ik stuur mijn brieven in het Nederlands, waarom antwoord U mij in het Frans? Begrijp ik dit goed dat U mij niet kunt Identificeren op basis van mijn klantennummer ? Hoe kan dit nu? mvg C. Maes

Belfius Banque/bank

Naar: C. M.

11/07/2024

Beste ,Sommige klachten zijn openbaar en dus toegankelijk voor iedereen, daarom beantwoorden we nooit onze klanten via dit platform. We zouden informatie over u kunnen blootstellen en daarmee uw privacy schenden. Ons bericht was gewoon bedoeld om iemand bij Test-Aankoop te bereiken.Onze excuses dat u deze reactie in een andere taal dan het Nederlands heeft ontvangen. We kunnen u inderdaad niet identificeren op basis van de informatie die door dit platform is verstrekt.Zou u zo vriendelijk willen zijn om ons uw contactgegevens te sturen, ofwel een rekeningnummer ofwel een geboortedatum, zodat we u kunnen identificeren? Dit is immers een noodzakelijke voorwaarde om aan uw verwachtingen te kunnen voldoen. Stuur deze informatie naar complaints@belfius.be.Alvast bedankt en een fijn weekend gewenst.Klachtenbeheer

C. M.

Naar: Belfius Banque/bank

11/07/2024

Mevrouw, Mijnheer, Over mijn privacy hoeft U zich geen zorgen te maken. Test Aankoop zorgt er wel voor dat die veilig is. U antwoord niet op mijn vraag hoe het komt dat U mij niet kunt identificeren met mijn klantennummer, daar dient zo'n nummer juist voor. Mijn geboortedatum; 23.03.1945 Mijn eerste schrijven is morgen een maand oud en we zijn niet verder dan het identificatieproces! Ik hoop dat mijn vermoeden om deze zaak op de lange baan te schuiven niet bewaarheid wordt. mvg C. Maes

C. M.

Naar: Belfius Banque/bank

26/07/2024

Mevrouw, Mijnheer, Zou U mij een antwoord willen sturen via dit platform aub. mvg C. Maes

Belfius Banque/bank

Naar: C. M.

13/08/2024

Beste,We hebben de klacht behandeld en onze verzekerde de nodige info gegeven.Met vriendelijke groeten,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform