Terug

vervangwagen rent-a-car bij panne met BMW

Opgelost Openbaar

Rent a car

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. B.

Naar: Rent a car

18/08/2019

Beste,ik probeer de situatie zo goed mogelijk te omschrijven nl : - BMW X5 aangekocht dd 28/6/19 bij garage bmw Van den Broeck - Dilbeek (auto nog geen jaar oud)- panne met de auto dd 5/8/19, 12,45 uur- 12,45 uur BMW Servicecenter gebeld- 13 uur was depannage-dienst reeds ter plaatse- geen vervangwagen in de buurt beschikbaar- samen met de man van de takeldienst moeten wachten op antwoord van service-center mbt vervangwagen (tot 15 uur!)- taxi mij komen ophalen en mij naar BMW Verstraeten gebracht (Lochristi) waar ik vervangwagen kreeg- acteraf blijkt dit een wagen van rent-a-car te zijn zeer bizar dat BMW-garages geen eigen vervangwagens ter beschikking hebben- deze panne kostte mij 4 uur! - het werk niet meer kunnen aanvatten in de namiddag - 4 u verlof genomen- lijst meegekregen met 15(!) aanwezige beschadigingen aan de wagen- donderdag 8/8/19 auto moeten binnenbrengen bij BMW Van den Broek en andere vervangwagen van Van den Broek zelf gekregen aangezien onze wagen nog niet volledig hersteld was- garage Van den Broek constateert bijkomende schade : deuk boven tank en maakt onmiddellijk verkoopofferte op van 1178,28 €!!! met als omschrijving : verkoopofferte wisselstukken allerlei !!- het is onze zoon die de wagen binnenbrengt aangezien wij aan het werk zijn ikzelf reed met de wagen tijdens de voorbije dagen, enkel woon-werkverkeer- ik ben mij geenszins bewust schade aan de wagen veroorzaakt te hebben de plaats is ook zeer bizar in de garage vermoedt men vandalisme- ze zien dat onze zoon aangedaan is van de offerte die hem binnen de 5 minuten opgemaakt en voorgeschoteld wordt en geloven ons wel dat we zelf geen schade veroorzaakt hebben- ik weet perfect waar ik de wagen geparkeerd heb (ik denk altijd na waar de wagen te parkeren!) en het is onmogelijk dat de wagen op die plaats aangereden is geweest- was de schade toch reeds aanwezig en is niet genoteerd geweest bij het laatste gebruik?? Ik stel me veel vragen- ik kan mij dan ook niet akkoord verklaren voor deze bijkomende bluts en een bedrag van 1178,28 € te moeten betalen- beide garages, zowel BMW Van den Broek (waar we onze wagen aankochten), als BMW Verstraeten (waar ik de vervangwagen ophaalde) zeggen hier niets te kunnen aan doen en sturen me door naar Rent a car Rent a car stuurt me door naar de BMW garages!- wij kochten een wagen bij BMW Van den Broek en blijken nu plots een contract te hebben met Rent a Car- wij zijn ontzettend teleurgesteld dat we plots geen BMW-klant zijn maar een Rent-a-car-klant! BMW zegt ons niets te kunnen doen aan de tarieven van schade die ze moeten doorrekenen van Rent-a-car! - de reeds aanwezige schades aan de vervangwagen zullen allemaal al meerdere keren betaald zijn, gezien veel op dezelfde plaatsen, ook de schade nu kan ineens met oude schade hersteld worden! - deze vervangwagens worden dus blijkbaar nooit hersteld schades worden meermaals aangerekend!!- heb zowel aan BMW Van den Broek als aan Rent a car allé foto's van allé schades opgevraagd ik ontvang niets!!!Enkel kreeg ik een contractnummer bij rent-a-car : 141-000348 telefonisch door.- heb onze verzekeringsmakelaar om advies gevraagd deze wanpraktijken zullen doorgelicht wordenWij voelen ons volledig in de kou gelaten door BMW!Zij vinden het blijkbaar normaal ons een verkoopofferte voor een bluts van €1178,28 voor te leggen.Zij kunnen er zogezegd niets aan doen, dat is iets tussen ons en Rent-a-car!Wij hebben nooit gekozen voor Rent-a-car! Wij kozen voor BMW én hun service die oa inhoudt een vervangwagen ter beschikking te stellen bij panne.Ik wil alle foto's van de reeds aanwezige schade en de zogezegde bijkomende schade ontvangen!Ik zal mij nooit akkoord verklaren het schadebedrag van €1178,28 te betalen.Graag spoedig reactie!Wij zijn super-teleurgesteld!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform