Klacht
A. C.
Naar: Mobile Vikings
Sinds kort heeft mobile vikings de regel ingevoerd dat belwaarde ouder dan 6 maand zou vervallen. Dit is een nieuwe regel die nooit werd meegedeeld en ook geen deel was van de oorspronkelijke overeenkomst.Zelf gebruik ik Mobile Vikings omdat ik heel vaak in het buitenland zit en dus enkel tijdens de periodes in België een Belgische SIM gebruik. Op 7/02 ontving ik van Mobile Vikings een mail waarin werd vermeld dat mijn resterend krediet (15€) zou vervallen op 21/02 en raden ze mij aan dit bedrag op te gebruiken. Ik heb hierop Mobile Vikings gecontacteerd met de vraag om deze belwaarde niet te laten vervallen gezien ik nog steeds in het buitenland zit waarop laconiek werd geantwoord dat dit jammer maar helaas niet mogelijk is.Bij verder onderzoek blijkt dat Mobile Vikings reeds op 21/12 18.96€ heeft afgetrokken waarvoor ik nooit bericht heb gehad.Ik vind dit niet kunnen dat Mobile Vikings zomaar eenzijdig het gestorte geld af kan nemen.
Berichten (6)
Mobile Vikings
Naar: A. C.
- Typ uw reactie boven deze regel -*Robby* (VikingCo General)9 feb. 10:12 CETBeste,Bedankt voor je mail.Voor belwaardeverval verwijs ik graag naar artikel 5.2 uit onze AlgemeneVoorwaarden (s:vikingco.com/nl/terms-of-use/terms-and-conditions/).Artikel 5.2.2 stelt namelijk het volgende: "*De geldigheid van eenVoorafbetaalde belwaarde is beperkt tot 6 maanden na aanschaf*". Het kloptdat deze regel hiervoor nooit actief werd toegepast. We zijn dan ook pas indecember 2016 begonnen met dit effectief toe te passen. Op 30 november 2016hebben we alle Vikings gecontacteerd waarvan de belwaarde dreigde tevervallen. Ook onze Viking Christopher Derycke werd via zijn geregistreerde-mailadres op de hoogte gebracht en kon éénmalig zijn te vervallenbelwaarde omzetten in Vikingpunten.Heb je nog vragen of opmerkingen? Aarzel dan niet om ons te contacteren.Kind regards,Viking RobbyMobile Vikings crew members:mobilevikings.comHours of operation: Monday to Friday from 8:30 to 12:00 and from 12:30 to17:00.Follow us on Twitter: www.twitter.com/mobilevikingsBEOr set sail to our Facebook page: www.facebook.com/mobilevikingsQuestions? You'll find your answer over here:s:support.vikingco.com/hc/en-us*Klachtenbox*8 feb. 10:22 CET (:www.test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:www.test-aankoop.be/nt/nc/institutioneelrivacy)Dit e-mailbericht is een service van VikingCo General.[17XWZ5-LZG1]
A. C.
Naar: Mobile Vikings
1. De algemene voorwaarden zijn niet (of heel moeilijk) te vinden op de site2. Er wordt niet naar deze algemene voorwaarden verwezen tijdens de aankoop van extra krediet3. Gezien dit in het verleden niet werd toegepast kan er al zeker sprake zijn van misleiding voor alle aankopen die gedaan werden voor December 20164. De email waar naar verwezen wordt werd niet ontvangen, anders was er vroeger reactie op gekomenKortom dit lijkt een nieuw ingevoerde regel die 100% in het voordeel van MV wordt toegepast Bij deze dus graag de terugbetaling van het afgehouden bedrag alsook de terugbetaling van hetgeen MV van plan is af te houden is deze maand
Mobile Vikings
Naar: A. C.
- Typ uw reactie boven deze regel -*Robby* (VikingCo General)10 feb. 10:44 CETHallo Christopher,Onderaan elke pagina van onze website is een rechtstreekse link naar onzeAlgemene Voorwaarden of "".Wanneer je een simkaart aanvraagt, verklaar je akkoord te zijn met deAlgemene Voorwaarden. Bij elke nieuwe herlading wordt deze verklaringvernieuwd. Het feit dat dit in het verleden nooit werd toegepast, toontgewoon aan dat we vroeger minder streng waren in het naleven van onze eigenregels. Dit wordt nu systematisch bijgeschaafd en daar onze AlgemeneVoorwaarden niet veranderd zijn, begaan wij hier ook geen fout. We hebbennet alle gea¯mpacteerde Vikings een unieke kans gegeven door hun belwaardeom te laten zetten in Vikingpunten.We betreuren het als blijkt dat deze mail niet is aangekomen, kan je onsbevestigen dat alle andere mails dan ook niet aankomen? Wij gebruikennamelijk het geregistreerd e-mailadres om de rechtstreekse communicatie metelke Viking te onderhouden. Als blijkt dat hier een foutief e-mailadreswerd opgegeven, kunnen wij hier helaas niets aan doen, maar willen je welvragen om dit aan te passen zodat je zeker op de hoogte blijft van alleacties, wijzigingen en dergelijke.Ik heb de oorspronkelijke mailconversatie even opgezocht, en mijn collegaheeft hier aangegeven dat we het bedrag, dat in december 2016 werdafgehouden, graag willen omzetten in Vikingpunten. Kan je dit nog evenbevestigen? Dan kunnen we dit voor je in orde brengen. Dit is een éénmaligerechtzetting langs onze kant en enkel voor de belwaarde die kwam tevervallen in december 2016.Heb je nog vragen of opmerkingen? Aarzel dan niet om ons te contacteren.Kind regards,Viking RobbyMobile Vikings crew members:mobilevikings.comHours of operation: Monday to Friday from 8:30 to 12:00 and from 12:30 to17:00.Follow us on Twitter: www.twitter.com/mobilevikingsBEOr set sail to our Facebook page: www.facebook.com/mobilevikingsQuestions? You'll find your answer over here:s:support.vikingco.com/hc/en-us*Klachtenbox*9 feb. 13:28 CETChristopher Derycke ".Wanneer je een simkaart aanvraagt, verklaar je akkoord te zijn met deAlgemene Voorwaarden. Bij elke nieuwe herlading wordt deze verklaringvernieuwd. Het feit dat dit in het verleden nooit werd toegepast, toontgewoon aan dat we vroeger minder streng waren in het naleven van onze eigenregels. Dit wordt nu systematisch bijgeschaafd en daar onze AlgemeneVoorwaarden niet veranderd zijn, begaan wij hier ook geen fout. We hebbennet alle gea¯mpacteerde Vikings een unieke kans gegeven door hun belwaardeom te laten zetten in Vikingpunten.We betreuren het als blijkt dat deze mail niet is aangekomen, kan je onsbevestigen dat alle andere mails dan ook niet aankomen? Wij gebruikennamelijk het geregistreerd e-mailadres om de rechtstreekse communicatie metelke Viking te onderhouden. Als blijkt dat hier een foutief e-mailadreswerd opgegeven, kunnen wij hier helaas niets aan doen, maar willen je welvragen om dit aan te passen zodat je zeker op de hoogte blijft van alleacties, wijzigingen en dergelijke.Ik heb de oorspronkelijke mailconversatie even opgezocht, en mijn collegaheeft hier aangegeven dat we het bedrag, dat in december 2016 werdafgehouden, graag willen omzetten in Vikingpunten. Kan je dit nog evenbevestigen? Dan kunnen we dit voor je in orde brengen. Dit is een éénmaligerechtzetting langs onze kant en enkel voor de belwaarde die kwam tevervallen in december 2016.Heb je nog vragen of opmerkingen? Aarzel dan niet om ons te contacteren.Kind regards,Viking RobbyMobile Vikings crew members:mobilevikings.comHours of operation: Monday to Friday from 8:30 to 12:00 and from 12:30 to17:00.Follow us on Twitter: www.twitter.com/mobilevikingsBEOr set sail to our Facebook page: www.facebook.com/mobilevikingsQuestions? You'll find your answer over here:s:support.vikingco.com/hc/en-us*Klachtenbox*9 feb. 13:28 CETChristopher Derycke heeft geantwoord op uw e-mail.Beheerd viaOver ons (:www.test-aankoop.be/klagen/)Vervallen van belwaarde Mobile VikingsDatum 9/02/2017 12:28:30Van Christopher DeryckeAan Mobile VikingsBericht 1. De algemene voorwaarden zijn niet (of heel moeilijk) te vindenop de site 2. Er wordt niet naar deze algemene voorwaarden verwezen tijdensde aankoop van extra krediet 3. Gezien dit in het verleden niet werdtoegepast kan er al zeker sprake zijn van misleiding voor alle aankopen diegedaan werden voor December 2016 4. De email waar naar verwezen wordt werdniet ontvangen, anders was er vroeger reactie op gekomen Kortom dit lijkteen nieuw ingevoerde regel die 100% in het voordeel van MV wordt toegepastBij deze dus graag de terugbetaling van het afgehouden bedrag alsook deterugbetaling van hetgeen MV van plan is af te houden is deze maandBewijsstukkenGeen documenten bijgevoegdNaam van de klant Christopher DeryckeReferentie klant Mobile Vikings 0497/216309Adres klant Phoenixstraat 61 9000, GENTBeschrijving van de klacht Sinds kort heeft mobile vikings de regelingevoerd dat belwaarde ouder dan 6 maand zou vervallen. Dit is een nieuweregel die nooit werd meegedeeld en ook geen deel was van de oorspronkelijkeovereenkomst. Zelf gebruik ik Mobile Vikings omdat ik heel vaak in hetbuitenland zit en dus enkel tijdens de periodes in Belgie een Belgische SIMgebruik. Op 7/02 ontving ik van Mobile Vikings een mail waarin werd vermelddat mijn resterend krediet (15Eur) zou vervallen op 21/02 en raden ze mij aandit bedrag op te gebruiken. Ik heb hierop Mobile Vikings gecontacteerd metde vraag om deze belwaarde niet te laten vervallen gezien ik nog steeds inhet buitenland zit waarop laconiek werd geantwoord dat dit jammer maarhelaas niet mogelijk is. Bij verder onderzoek blijkt dat Mobile Vikingsreeds op 21/12 18.96Eur heeft afgetrokken waarvoor ik nooit bericht hebgehad. Ik vind dit niet kunnen dat Mobile Vikings zomaar eenzijdig hetgestorte geld af kan nemen.Gewenste oplossing Volledige terugbetaling van het reeds vervallen en vanhet resterende krediet: 18.96+15 = 33.96EurBetwist bedrag Eur 33,96Aankoopkanaal OnlineBewijsstukkenMobile Vikings - Resterende Belwaarde 1.jpg (s:media2.test-aankoop.beimages/ECE3B8CD26A2C38CDF7E32D9F0EDE6932C679A4B/mobile-vikings-resterende-belwaarde-1.jpg)Mobile Vikings - Resterende Belwaarde 2.jpg (s:media3.test-aankoop.beimages/A6F55444488E4D070250C102C82C750A24F9D634/mobile-vikings-resterende-belwaarde-2.jpg)Opmerkingen:Deze klacht is niet gemodereerd door Test-Aankoop en er zijn geen advocatenbetrokken bij deze klacht.Deze klacht is publiekKlachten kunnen door de abonnee op elk moment publiek of privé gemaaktworden. Indien de klacht gemarkeerd is als privé, kan niemand de informatiebekijken op onze website. Bekijk de klacht (:www.test-aankoop.be/klagen/do-action?action=publicdetailandreferenceid=CPTBE00120243-60).Bekijk alle publieke klachten op ons Klachtenbord (:www.test-aankoop.be/klagenublieke-klachten) .Gelieve op de normale manier te antwoorden op deze e-mail.Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.CPTBE00120243-60Vriendelijke groeten,Test-Aankoop (:www.test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:www.test-aankoop.be/nt/nc/institutioneelrivacy)Dit e-mailbericht is een service van VikingCo General.[NKDL3L-5DP1]
A. C.
Naar: Mobile Vikings
1. "kunnen we helaas niets aan doen" Gezien u wel 18.96€ kunt omzetten in viking points lijkt het me een mysterie waarom de resterende 15€ plots niet zou kunnen. Kunt u me de fysieke / softwarematige beperking hieromtrent uitleggen? 2. U zegt dat de algemene voorwaarden steeds dezelfde waren, ik begreep van uw collega dat deze een tijdje geleden werd gewijzigd. Het zou ook vreemd zijn dat deze in de laatste 10j steeds dezelfde bleven. 3. U zegt dat de algemene voorwaarden telkens worden vernieuwd bij herladen. Ik vind dit mooi gezegd maar zelfs op het moment van schrijven is er nog steeds geen verwijzing naar enige voorwaarden anders dan het geldig zijn van de bundel voor 30 dagen tijdens de herlaad procedure. 4. Het feit dat deze nieuwe regel nooit toegepast geweest is, toont aan dan het tot dan toe als een verworven recht kan worden gezien. Ik veronderstel dat u toch ook niet langer tevreden bent met het loon dat in uw contract geschreven is indien u reeds enkele opslagen if indexaties achter de rug hebt? 5. Het email adres is correct gezien ik op de mail die ik nu kreeg heb gereageerd6. Ik begrijp niet dat MV het blijkbaar moet hebben van mensen hun krediet af te nemen
A. C.
Naar: Mobile Vikings
Mobile Vikings
Naar: A. C.
- Typ uw reactie boven deze regel -*Robby* (VikingCo General)14 feb. 11:07 CETHallo Christopher,In onze communicatie werd er duidelijk vooropgesteld dat wij éénmalig ditverloren belkrediet gingen omvormen in belwaarde. In dit geval is hetéénmalig Eur 18,96 die je terug krijgt. Alle belwaarde die later vervalt,krijg je niet terug.Eind vorig jaar is er inderdaad een wijziging gebeurd in onze AlgemeneVoorwaarden, dit omdat we toen abonnementen hebben toegevoegd aan onzeproducten. De Algemene Voorwaarden zijn niet gewijzigd rond het feit datbelwaarde vervalt of dat een bundel maar één maand geldig is. Hier nogmaalsde link naar de Algemene Voorwaarden:s:vikingco.com/nl/terms-of-use/terms-and-conditions/. Artikel 5handelt over voorafbetaalde belwaarde.Als eerste hebben we alle Vikings gecontacteerd waarvan er belwaarde op desimkaart aanwezig was die meer dan zes maanden oud is. Al deze Vikingshebben we de kans aangeboden om hun belwaarde éénmalig om te zetten naarVikingpunten. Zoals je zelf aanhaalt, kan dit over heel wat geld gaanaangezien we deze regel voorheen nooit hebben toegepast. Achteraf hebben wemoeten inzien dat de termijn, om hiervoor in te schrijven, redelijk kortwas. Dus hebben we besloten om dit retroactief alsnog toe te laten, maarenkel voor belwaarde dat in december 2016 is vervallen.Heb je nog vragen of opmerkingen? Aarzel dan niet om ons te contacteren.Kind regards,Viking RobbyMobile Vikings crew members:mobilevikings.comHours of operation: Monday to Friday from 8:30 to 12:00 and from 12:30 to17:00.Follow us on Twitter: www.twitter.com/mobilevikingsBEOr set sail to our Facebook page: www.facebook.com/mobilevikingsQuestions? You'll find your answer over here:s:support.vikingco.com/hc/en-us*Klachtenbox*10 feb. 14:33 CETChristopher Derycke (:www.test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:www.test-aankoop.be/nt/nc/institutioneelrivacy)Dit e-mailbericht is een service van VikingCo General.[JMXM82-ZREN]
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten