Terug

Vertraging van 6 uur op vlucht TWI 454

Closed Openbaar

tailwind airlines

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: tailwind airlines

01/08/2019

BesteOp 26/07/2019 hadden we een vlucht (TWI453) met Tailwind Airlines (Tailwind Havayollari) via Neckermann.Om 12u20 moest het vliegtuig vetrekken uit Izmir .Er was een vertraging van 40 minuten zonder uitleg . .Uurtje later vertelden ze ons ( moesten we vragen anders wisten we van niks ) dat het vliegtuig een technisch defect had en het 4 uur zou duren alvorens we op het vliegtuig konden .Er moest een stuk ..... in het vliegtuig vervangen worden .Samen met andere mensen gingen we iets kleins eten in de King Burger 13u41 of ergens anders.Net als wij ons eten hadden (+/- 25 min later ) en andere aan het eten of nog aan het bestellen waren riepen ze onze vlucht af dat we direct moesten inchecken .Mensen in een stormloop naar de gate met hun zakken vol eten ...... op het vliegtuig .Dus dat was al raar 30 minuten i.p.v. 4 uur wachten om een stuk te vervangen ....... maar geen uitleg .Iedereen zat op het vliegtuig en we vertrokken .Ik weet niet na hoeveel tijd ( gsm was ondertussen plat ) hoorden we een enorme knal en de knal was te voelen aan onze voeten . Bij die knal een hels lawaai waarbij je amper diegene naast jouw kon horen .Het was alsof je met de auto reed met de ramen open .Grote paniek op het vliegtuig . Stewardessen hebben goed hun job gedaan maar je kon toch aflezen op hun gezicht dat er iets niet normaal was ! Mensen moesten overgeven ... ' van de stres ???? ' op het vliegtuig .Na ........ minuten zeiden ze dat we een noodlanding moesten maken op Antalya . Nog ......minuten later zei de piloot dat hij cirkels en op en neer daalde om de kerosine te verwijderen om veilig te kunnen landen ( was nog meer paniek ) . De landing is vlot verlopen ( met dank aan de piloot ) en kregen de melding dat we meer uitleg zullen ontvangen in de transit zone .Het enige wat we hoorden bij het uitstappen van het vliegtuig naar de bus is dat de stewardessen zeiden van alles is verlopen zoals het boekje, maar een duidelijke verklaring voor dit alles kregen we niet.Binnen moesten we wachten in de transitzone met een vliegtuigticket waar niks opstond . We wisten dus niet welk vliegtuig we gingen nemen. Een uur wachten met kindjes van 5 en 10 jaar in de transit zone zonder enige uitleg .Poef deuren open iedereen moest op de bus en vroooeeem naar een ander vliegtuig die naast dat van ons stond. Terug Tailwind airlines maar ander vliegtuig. 1 maal terug aan boord kregen we enkel een verontschuldiging voor de opgelopen vertraging en kregen we een beker drank en een broodje. Maar geen uitleg over de oorzaak van deze noodlanding.Uiteindelijk waren we om +/- 23uur geland i.p.v. geschat op ongeveer 15u30. Gelukkig dat de taxi er nog stond om ons terug naar huis te brengen .Persoonlijk vind ik dat er met levens werd gespeeld. Als er een technisch defect is en ze moeten een stuk vervangen ( laten afkomen ) en na 30 minuten is het al opgelost i.p.v. de 4 uur vertraging die ze eerst aankondigden?!Wij verwachten een bevredigende tegemoetkoming voor het verlies dat we geleden hebben. In afwachting daarvan, groeten wij u.Met vriendelijke groeten,Maxime DuvalJasmina Dharmadi


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform