Beste, Begin juni gingen wij een overeenkomst aan met Groothandelramen voor het vervangen/vernieuwen van onze ramen en deuren. (bestelling/plaatsing/buitenafwerking van nieuwe ramen en deuren)hun uithangbord is 'omdat prijs en kwaliteit belangrijk zijn' zij garanderen een 100% correcte plaatsing, spijtig genoeg moeten wij het tegendeel meemaken. Op 22/07 kregen wij een mailbevestiging dat alles was toegekomen in het magazijn dus de plaatsing ingepland kon worden, hierbij hebben we onderling besproken dat de werken gingen plaatvinden op 22/8 en 23/08. (de werken zouden 2dagen duren) Op 12/08 kregen we een mail met de mededeling dat de uitvoering van de werken verplaats moesten worden door omstandigheden naar 26/08 en 27/08.Op 19/08 kregen we telefonisch de mededeling dat de uitvoering van de werken weer verplaatst moesten worden naar 2/09 en 3/09.op 2/09 zijn ze dan ook begonnen aan de werken en dan begon de misserie pas echt. op zaterdag 3/09 hebben ze ons laten zitten met volgende situatie: een grote raampartij (4m breed) hadden ze de ramen geplaatst, deze onvoldoende verankerd (ramen bewogen voor het minste zuchtje wind, de elektrische rolluik hadden ze nog niet geplaatst want 'dit lukte niet direct' . De voordeur kon niet gebruikt worden want ze konden de klink niet instaleren vermits ze de vijzen kwijt waren en de achterdeur hadden ze de klink bevestigd maar het slot was niet vast gemaakt vermits ze daar de bevestigingspin kwijt waren. dus gevolg: wij hebben 4dagen met een onstabiele raampartij gezeten met een groot open gat vanboven vermits de rolluik nog niet bevestigd was, beide deuren die niet op slot konden of gebruikt kon worden, waardoor je de woning dus niet veilig kon verlaten. (ze konden pas woensdag 7/09 terug komen)op 5/9 heb ik mailbevestiging gestuurd na telefonisch contact betreffende opmerkingen/mankementen die we ontdekt hadden. - voordeur ontbreekt een afstandsbediening van de elektrische rolluik + deurklink moet nog geïnstalleerd worden.- raampartij in de keuken is geplaatst terwijl er nog een dorpel (bijprofiel) ontbreekt, dus de spouwmuur is deels open(dit zorgt voor vochtproblemen!!). - grote raampartij in leefruimte dient correct geplaatst te worden alsook de rolluik + afstellen van de rolluik voor correcte werking.- raam slaapkamer 2 rolluik deed niets- achterdeur schade aan kader bovenkant (vijs scheef geboord) + deurslot is niet vastgezet + rolluikkast dient nog afgebroken te worden. - raam slaapkamer 3 ontbreekt de afstandsbediening van de elektrische rolluik. - er dient nog verder dicht gespoten te worden langs binnen, alle spies moet nog verwijderd worden alsook moeten alle ramen en deuren nog afgekit worden. Op 7/09 zijn zij dan ook terug gekomen hierbij is de rolluik op de grote raampartij geplaatst nadat mijn vader heeft helpen omhoog houden (anders hadden ze deze weer niet naar omhoog gekregen) deze is enkel vastgezet met pu schuim, er is toen vastgesteld dat er een probleem was betreffende de rolluik (verkeerde afstandsbediening/ontbrekende bediening) hier is verder niets aan gedaan. de geleiders van de rolluiken werden bevestigd waarbij wij opmerkten dat 1 geleider beschadigd was (ze hebben geprobeerd dit te verbergen met silicone) alle rolluiken die zijn geplaatst zijn werken niet zoals het hoort (zijn niet afgesteld zoals het zou moeten zijn waardoor zij telkens blokkeren)er werd ons toen duidelijk gezegd dat alle ontbrekende onderdelen nabesteld gingen worden, dit is ook nog eens per mail bevestigd door groothandelramen zelf. na enige tijd af te wachten hebben wij op 27/09 gemaild met de vraag of er al enige datum voor verdere rechtzetting van huidige problemen is voorzien, antwoord op 29/09 was nog geen datum maar ik hou u op de hoogte.Op 16/10 heb ik nogmaals gemaild met de vraag of er al enige vooruitgang was gezien een datum? Geen respons mogen ontvangen. Op 24/10 heb ik groothandelramen gemaild met de huidige toestand + de nodige foto's in bijlage. (ondertussen word het weer er niet beter op en dit heeft wel degelijk effect op de ramen en rolluiken die geplaatst zijn, hierdoor kan men vaststellen dat de ramen niet voldoende zijn verankerd zijn)spleten tussen de raampartijen, geleider is volledige los, rolluik blokkeerd, enzovoort. uiteindelijk heb ik respons mogen ontvangen telefonisch en zijn ze 2 dagen later eventjes komen kijken naar de schade en hebben ze ons wat gevoed met de woorden dat ze dit zsm in orde gingen brengen. Hierbij is het echter dan ook gebleven, op 30/10 heb ik nogmaals een mail gestuurd met de vraag of er al een verdere evolutie is + datum voor verdere rechtzetting. Hier heb ik nog geen antwoord mogen op ontvangen. Zoals u in deze korte samenstelling van de situatie kan zien is er na een periode van 2 maanden nog steeds niets positief geëvolueerd, integendeel zelfs. echter krijgen wij meer en meer het gevoel dat het een straatje zonder einde is en er alleen maar aan de baart word getrokken. Wij zijn altijd correct geweest wat betalingen betreft, enkel de overige 5% van het totaalbedrag dient nog betaald te worden zoals beschreven NA de volledige afhandeling van de werkzaamheden. vermits wij hier GEEN goed gevoel bij hebben hoe alles verloopt en na bevraging van advies door een erkend vakman hebben wij toch onze bedenkingen betreffende de correcte plaatsing van de ramen en deuren, hierbij hebben wij dan ook al een afspraak met onze architect voor een vaststellingsexpertise van al deze uitgevoerde werken, zodat we ze in gebreken kunnen stellen.