Beste,Op 08 Maart 2023 heb ik een wagen ( VOLVO V40 D2 2019) gekocht van Deal Drivers Motors voor een bedrag van 19.500 EUR. Na eigen marktonderzoek vond ik op moment van aankoop dat dit de gemiddelde marktprijs, 19000 EUR was voor deze wagen. Deze prijs marktconform zonder gebreken. Ik vroeg hem of alles in orde was met de wagen, en de verkoper en eigenaar, Abdelhakim Allali garandeerde dat de wagen in orde was zonder problemen. Op het moment van de koop heeft de verkoper mij niet gecommuniceerd over de eventuele gebreken die de wagen heeft noch mondeling noch schriftelijk. Van zodra ik de wagen in ontvangst nam gaf zijn collega mij maar 1 sleutel in plaats van 2 sleutels. De verkoper ging mij dat in orde brengen. Dit heeft 3 maanden geduurd na de ene excuus en leugens na de andere. Uiteindelijk is dit in orde gebrachtHet sleutel probleem is opgelost maar er is een veel groter probleem.Een paar dagen na het ontvangst nemen van de wagen reed ik in de regen terug van mijn werk naar huis.Door de regen begon mijn voorruit te dampen. Ik schakelde de ontwaseming/ondamper in merkte meteen op dat de damp niet verdween. Er kwam helemaal geen lucht uit de ontwaseming. Het was regenachtig, donker en mijn voorruit was gedampt waardoor ik helemaal niets meer zag. Ik raakte in paniek en zette mij meteen op zij. Dit was levengevaarlijk. Niet alleen voor mij maar ook voor andere weggebruikers. Ik bracht de verkoper meteen op de hoogte en hij vertelde mij dat ik met de wagen moest langskomen. Op 23 Juni 2023 ging bij langs zijn garage zodat meneer Allali Abdelhakim het probleem kon waarnemen en oplossen. Hij heeft met zijn toestel de klimaatregeling proberen te Kaliberen. Hij vertelde mij dat als het probleem nog eens voorkwam, moest ik met de wagen naar een erkende Volvo garage voor herstelling. Niet veel later ( exact een uur later) trad het probleem weer op en heb ik de verkoper op de hoogte gebracht dat het probleem is terug gekeerd en niet is opgelost. In tussentijd ben ik op vakantie geweest, is de verkoper ook op vakantie geweest dus was er 2 maanden verstreken vooraleer ik hem weer contacteerde over het probleem. Hij stelde mij voor om een Diagnostiek te laten voeren bij een erkende Volvo Garage om het probleem te ontdekken en inzicht te krijgen wat er aan de hand is. Tegelijkertijd moest ik een offerte op vragen hoeveel de reparatie zou kosten bij de erkende Volvo garage zou kosten. Ik vertelde hem wel dat dit 80 euro zou kosten voor een diagnostiek alleen al. De verkoper en eigenaar, Abdelhakim Allali antwoorde agressief en schreeuwde aan de telefoon '' Geld is geen probleem wil je 80 euro je krijgt 80 euro met nog eens 30 euro naft erbij''. Dus ging ik op zijn aanraden naar een erkende Volvo garage en voerde een technicus onder toezicht van zijn supervisor de diagnostiek uit. De technicus en zijn supervisor hebben wel degelijk het probleem ontdekt met de klimaatregeling. Zij bezorgden mij later via mail een offerte met de reparatiekosten van 2.301,66 EUR. Ik heb op vrijdag 17 November 2023 via email de diagnostiek en offerte opgestuurd naar Meneer Allali Abdelhakim maar kreeg geen antwoord. Ik belde hem meerdere malen op, ik stuurde hem meerdere berichten maar kreeg geen antwoord. Al mijn oproepen en berichten werden door de verkoper/eigenaar genegeerd zoals hij dit ook al heeft gedaan een paar maanden terug met de tweede sleutel. Ik wil graag nog eens herhalen dat ik op moment van de koop van de wagen niets wist van het probleem met de klimaatregeling, anders had ik de wagen nooit gekocht. Bij wet heeft de verkoper een mededelingsplicht maar die werd noch mondeling noch schriftelijk gecommuniceerd. Ik ben een particulier en heb de wagen gekocht met 1 jaar wettelijke garantie. De consument (ik) is onder deze beschermd. Ik heb daar een zeer eerlijke en marktconforme prijs voor de wagen betaald. Ik meen slachtoffer te zijn van verkoop onder verborgen gebreken. Aangezien het binnen de garantietermijn valt wil ik graag dat hij de klimaatregeling hersteld en voor de veiligheid laat herstellen bij een erkende Volvo Garage om verdere problemen in de toekomst te vermijden. Hij heeft het al eens proberen te herstellen maar dit was niet gelukt. Dit is voor beiden partijen de beste oplossing. Ik heb de verkoper, Allali Abdelhakim, drie werkdagen gegeven om te antwoorden op mijn mail met een oplossing. Als hij niet antwoord schakel ik mijn advocaat in en start ik een gerechtelijke procedure tegen hem en de verkoopsovereenkomst op grond van Art. 1641. van het burgerlijk wetboek. De verkoper is gehouden tot vrijwaring voor de verborgen gebreken van de verkochte zaak, die deze ongeschikt maken tot het gebruik waartoe men ze bestemt, of die dit gebruik zodanig verminderen dat de koper, indien hij de gebreken gekend had, de zaak niet of slechts voor een mindere prijs zou hebben gekocht. Dit is niet alleen inbreuk op de wet maar ook een probleem voor de verkeersveiligheid.