Terug

Verkleuring bij vaatwasbestendig bestek

Opgelost Openbaar

Cooking life

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. B.

Naar: Cooking life

17/02/2021

Beste,Ik was enige tijd op zoek naar een koperkleurige bestekset die vaatwasserbestendig was. Ik was dan ook zeer blij dat ik dit vond op jullie website.Ik bestelde op 13 april 2020 volgende bestekset op jullie website:https://cookinglife.be/retro-bestekset-koper/Ondertussen zijn sommige delen van het bestek volledig verkleurd, andere deels.Ik verwachtte dit helemaal niet, gezien er duidelijk bij het product stond: “vaatwasserbestendig”.Gezien ik niets ben met een ondertussen half zilverkleurig/half koperkleurig bestek, vroeg ik om een terugbetaling.Ik heb dit aangekaart op de klantendienst op 10/01/2021. Toen vroeg men mij meer info over het gebruik en zou men het intern overleggen.Op 18 januari informeerde men mij dat er bij het product stond dat het niet vaatwasserbestendig was en wilde men mij dan ook niet vergoeden.Ik was hiervan enorm geschrokken, net omdat ik heel lang heb gezocht, gezien vaatwasbestendigheid mijn belangrijkste criterium was, op verschillende websites van diverse winkels, en omdat er dus duidelijk bij de beschrijving stond dat het product vaatwasserbestendig was. Anders had ik het niet gekocht en had ik verder gezocht. Echter, toen ik opnieuw naar de website surfte, was de beschrijving ondertussen inderdaad aangepast. Of dit gebeurd is na mijn klacht, of in de periode tussen mijn bestelling en mijn klacht, weet ik niet.Wel vond ik terug dat de aanpassing (nog?) niet gebeurd was op de Engelstalige website, wat alvast mijn case versterkt dat vaatwasserbestendigheid wel degelijk bij de productomschrijving stond.(Link: https://cookinglife.eu/retro-24-piece-copper-cutlery-set/?sqr=Cl.45106& )Bedankt alvast voor een correcte tegemoetkoming.Met vriendelijke groeten

Berichten (8)

Cooking life

Naar: I. B.

17/02/2021

Beste klant,Bedankt dat je ons gemaild hebt. Hier even een mailtje om te bevestigen dat je vraag binnen is gekomen bij ons.We doen er alles aan om binnen 1 werkdag te antwoorden.Om je e-mail zo snel mogelijk te beantwoorden vragen we je om niet binnen 1 werkdag nogmaals contact met ons op te nemen.Fijne dag,Met vriendelijke groet,Team Cookinglife--Dear customer,Thank you for your e-mail. We strive to e-mail back within 1 working day.To respond as quick as possible, please do not contact us again within 1 working day.Kind regards,Team Cookinglife

Cooking life

Naar: I. B.

18/02/2021

Goedemorgen,Bedankt voor uw bericht.Wij hebben teruggezocht in de wijzigingsgeschiedenis van dit artikel, en op onze Belgische en Nederlandse website heeft altijd bij dit artikel gestaan dat deze niet vaatwasserbestendig is. Hierom valt uw klacht niet binnen de garantie en kunnen wij dit artikel niet retour nemen.Hopende u voldoende gea¯nformeerd te hebben.Fijne dag!Meer antwoorden op veelgestelde vragen over het coronavirus vind je hier: s:cookinglife.nl/coronaNickOsloweg 1039723 BK GroningenKVK-nummer: 01140804Voorbehoud Cookinglife B.V.Aan de inhoud van deze e-mail kunnen geen rechten worden ontleend,tenzij dit expliciet in deze e-mail is gesteld.De informatie verzonden met dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde.Indien dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u verzocht deze te retourneren.------------------------------ *Conversation ID: rbn_cnv=aad00a07-b48b-4b06-b4a8-c2f47662a5be

I. B.

Naar: Cooking life

18/02/2021

Beste,Ik heb moeite om dit te geloven. Ik veronderstel dat u dit kan begrijpen gezien de beschrijving op de Engelstalige website.Ik blijf er dan ook bij dat ik een compensatie van uwentwege verwacht.Met vriendelijke groeten

Cooking life

Naar: I. B.

18/02/2021

Goedemiddag,Helaas is onderstaande bestek niet bestemd voor in de vaatwasser.s:cookinglife.be/retro-bestekset-koper/Ik hoop u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Meer antwoorden op veelgestelde vragen over het coronavirus vind je hier: s:cookinglife.nl/coronaFloorOsloweg 1039723 BK GroningenKVK-nummer: 01140804Voorbehoud Cookinglife B.V.Aan de inhoud van deze e-mail kunnen geen rechten worden ontleend,tenzij dit expliciet in deze e-mail is gesteld.De informatie verzonden met dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde.Indien dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u verzocht deze te retourneren.------------------------------ *Conversation ID: rbn_cnv=3b02ff7d-6d0e-4d3a-9de4-d547508c0431

I. B.

Naar: Cooking life

18/02/2021

Beste Floor,Heeft u überhaupt de klacht volledig gelezen?

Cooking life

Naar: I. B.

18/02/2021

Beste mevrouw Bonte, Bedankt voor uw bericht. Wij hebben dit inderdaad al eerder onderzocht, en u een compensatie aangeboden die naar ons inziens toereikend is. Dit hebben wij toen zo bepaald omdat u een foto van de eu website had gestuurd waar u niet besteld heeft, terwijl het op de .be website wel goed zou staan, verder staat het ook duidelijk op de verpakking. Het is altijd aan te raden om dit te lezen, en het is niet onze verantwoordelijkheid als u dat niet doet. Onze oprechte excuses voor deze situatie maar wij kunnen u helaas niet verder helpen. Meer antwoorden op veelgestelde vragen over het coronavirus vind je hier: s:cookinglife.nl/coronaNickOsloweg 1039723 BK GroningenKVK-nummer: 01140804Voorbehoud Cookinglife B.V.Aan de inhoud van deze e-mail kunnen geen rechten worden ontleend,tenzij dit expliciet in deze e-mail is gesteld.De informatie verzonden met dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde.Indien dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u verzocht deze te retourneren.------------------------------ *Conversation ID: rbn_cnv=b6b7eec6-8b0f-4ea8-9400-86897e4aae0a

I. B.

Naar: Cooking life

18/02/2021

Beste Nick,Ik heb helemaal geen voorstel tot compensatie gekregen. Een korting van 10% op een volgende bestelling zie ik niet als een compensatie. Tenzij ik een effectieve compensatie over het hoofd zie?Ik ben nog steeds zeker dat op de website waar ik bestelde bij de beschrijving stond dat deze vaatwasserbestendig was. Het is zeer leep om deze achteraf aan te passen en dit vervolgens te gebruiken als argument om de klant niet te vergoeden.Fouten maken is menselijk, maar zet ze dan ook op een correcte manier recht. Dat jullie stellen dat de beschrijving op de website moet gecontroleerd worden door de klant op de verpakking bij levering lijkt me ook absurd. Het is de taak van de leverancier om correcte info op de website te vermelden.Vriendelijke groet.

Cooking life

Naar: I. B.

28/02/2021

Beste klant,Bedankt dat je ons gemaild hebt. Hier even een mailtje om te bevestigen dat je vraag binnen is gekomen bij ons.We doen er alles aan om binnen 1 werkdag te antwoorden.Om je e-mail zo snel mogelijk te beantwoorden vragen we je om niet binnen 1 werkdag nogmaals contact met ons op te nemen.Fijne dag,Met vriendelijke groet,Team Cookinglife--Dear customer,Thank you for your e-mail. We strive to e-mail back within 1 working day.To respond as quick as possible, please do not contact us again within 1 working day.Kind regards,Team Cookinglife


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform