Beste, Mijn vriendin en ik hebben begin dit jaar een woon- en renovatiekrediet afgesloten bij Belfius in hun kantoor te Nevele voor een af te werken woning in AalterAan de makelaar die ons op dat moment te woord stond, hebben wij duidelijk beschreven wat ons project was en dit gestaafd met allerhande foto's. Tevens hebben wij opzettelijk een renovatiekrediet afgesloten, wat ook weergaf dat er nog gewerkt ging worden in het huis. Nu, enkele maanden later, konden wij eindelijk intrekken in onze woning. Drie dagen later vertrokken wij op reis.Toen we terug kwamen van de reis, was onze keuken helemaal ondergelopen van het water. Wat bleek, de aannemer had enkele fouten gemaakt. Aangezien wij onze verzekering hebben afgesloten bij Belfius samen met onze kredieten, hebben wij met hen contact opgenomen voor de waterschade. Zij hebben toen gezegd dat zij dit niet gaan dekken, noch ons bijstaan, omdat ze niet op de hoogte waren dat er werken zouden uitgevoerd worden en we dit hadden moeten aangeven bij het afsluiten van de polis. Ons standpunt is dat we een renovatiekrediet af hebben gesloten (wat op zich al weergeeft dat er werken gaan plaats vinden), foto's hebben gedeeld van de staat van het huis bij aankoop (die duidelijk weergeven dat er nog werk gedaan moet worden) én zelf met de makelaar over de werken hebben gesproken. Tevens moeten wij elke keer een factuur van de gedane werken opsturen naar Belfius alvorens het factuurbedrag wordt vrijgegeven door hen. We hebben dit reeds gemeld aan de bank, maar zij blijven bij hun standpunt. Het gevolg hiervan is dat wij langs onze kant helemaal niet bijgestaan worden door hen terwijl we wel vinden dat dit zou moeten. Graag zouden wij willen dat ze hun beslissen herzien én wel bijgestaan worden in deze zaak.Alvast hartelijk bedankt voor uw tijd. Met vriendelijke groeten, Gert Verbeken