Terug

verkeerde facturatie en niet uitgevoerde werken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

O. V.

Naar: VANNEC

09/09/2022

Beste,Hierbij wens ik U te laten weten dat wij niet van plan zijn om onderstaande facturen te betalen om volgende redenen : - U stuurt factuur met betaaltermijn van 8 dagen (wettelijke betaaltermijn 30 dagen) terwijl volgende toch wel ESSENTIELE VOORWAARDEN NIET ZIJN VOLDAAN : aansluiting én keuring zijn nog niet gebeurd?! Dus: wat zijn wij met onze zonnepanelen?- Omvormer die gefactureerd werd is niet Fronius maar Goodwe die effectief werd geplaatst maar nog niet aangesloten? Vermits Fronius niet meer kon geleverd worden volgens jullie maar wel wordt aangerekend? + Zelfde prijs terwijl jullie verkoper Fronius als de beste/duurste keuze aanprees? Veel beter dan Chinese brol (die jullie nu hebben geplaatst en aanrekenen aan prijs Fronius???) Maar : factureren als Fronius? Hoe zit het met de garantie? Blij dat we nu zonnepanelen hebben (reeds meer dan 3 weken), minder blij dat deze 0 energie produceren, nog niet zijn aangesloten of gekeurd en toch reeds (verkeerd) worden gefactureerd.Verder nog eens verwijzing historiek : Na verschillende mails naar jullie firma wanneer plaatsing, nooit reactie gekregen. Bellen ? U bent nr. 47 in de wachtrij? Na 15 min. Nog nr. 42? Uiteindelijk kunnen jullie toch begin augustus plaatsen, woensdag plaatsen, donderdag aansluiten door electricien. Wanneer jullie op woensdag langskomen, verkeerde omvormer (de helft van de capaciteit, nogal geluk dat wij dit nakeken), plaatsers zouden electricien laten weten de volgende dag de juiste omvormer mee te brengen en te plaatsen? Deze wist van niets en kon dus niets doen. Hij beloofde contact op te nemen met jullie en dat jullie zouden contact opnemen met oplossing. Na niets van jullie gehoord te hebben dan maar zelf mail gestuurd en maandag nadien antwoord van jullie commercieel directeur dat omvormer niet kon geleverd worden (alternatief Goodwe) Vermits wij geen ander voorstel kregen dan maar ok geantwoord? Terug geen enkele reactie?! Na 2 weken bel ik jullie firma en telefoniste belooft mij terug te bellen? Na 1 week nog steeds geen reactie maar opeens staat jullie firma zonder iets te laten weten voor onze deur met onze omvormer. Joepie! Helaas het is reeds 14u50 en omdat ze elders voor een gesloten deur stonden zijn ze naar ons gezonden én hun werkdag zit erop om 15u30 ! Dus omvormer (niet Fronius maar Goodwe) is geplaatst maar nog niet aangesloten en gekeurd. Wel de dag nadien (totaal)factuur! Nog nooit zo een snelle respons van Uw firma geweten. Mocht U nu ook nog onze zonnepanelen aansluiten en laten keuren zouden wij zo snel mogelijk betalen maar ondertussen? Zorg dat jullie zaken in orde zijn en indien jullie klaar zijn om de panelen aan te sluiten, laat a.u.b. iets weten want wij kunnen toch niet constant thuis blijven mochten jullie opeens willen komen? Gelieve er rekening mee te houden dat wij van 19 september tot en met 29 september in verlof zijn en geenszins van plan zijn om factuur te voldoen die : 1: de verkeerde informatie bevat : fronius en niet Goodwe en 2: nog niet aangesloten nog gekeurd is.Olivier Verpraet

Berichten (2)

O. V.

Naar: VANNEC

15/09/2022

DATA NOT AVAILABLE

O. V.

Naar: VANNEC

19/09/2022

Beste,Vandaag kregen wij een herinnering om facturen 2022/652 en 2022/653 te betalen. De omvormer en smartmeter op factuur vermeld zijn echter niet juist. Keuring is nog niet gebeurd. De omvormer is nog maar van donderdagmiddag geplaatst en de elektriciens konden de thuisbatterijen niet aanschakelen vermits deze niet compatibel zijn. Hoe kan U verwachten dat ik de batterijen betaal als deze waardeloos zijn, niet zijn aangesloten of kunnen worden aangesloten?Na herhaalde keren contact te hebben opgenomen met Uw firma komt er geen oplossing hiervoor.Ik belde deze voormiddag nog en de telefoniste beloofde om terug te bellen vandaag vermits wij morgen naar het buitenland maar ik hoorde terug niets van U.Kan U a.u.b. het nodige doen om vanaf 29 september de juiste batterijen te leveren en aan te sluiten + te laten keuren zodat wij deze facturen ook kunnen voldoen? Graag ook facturen met de juiste omvormer/smartmeter en thuisbatterij.Olivier Verpraet


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform