Terug

Verkeerde en ongemonteerde levering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

D. S.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

14/07/2024

Beste, Ik schrijf u naar aanleiding van mijn bestelling voor een tuintafel en een loungestoel, geplaatst in mei. Helaas ben ik zeer ontevreden over de geleverde service. Ten eerste zou de loungestoel op 8 juli geleverd worden. Echter, bij levering bleek ik het verkeerde artikel te hebben ontvangen, wat ik direct heb teruggestuurd. Tot mijn teleurstelling kreeg ik deze week een e-mail met een nieuwe leverdatum eind augustus. We hebben deze bestelling ruim op tijd geplaatst zodat we er deze zomer van kunnen genieten, niet pas in september. Daarnaast ben ik ook zeer ontevreden over de staat en levering van de tuintafel. De tafel wordt in vier delen geleverd: de voet, de poot, het frame voor het tafelblad en het tafelblad apart. Bij levering werd ik geïnformeerd dat het tafelblad zeer breekbaar is en niet horizontaal gehouden mag worden. Hoe wordt van mij verwacht dat ik dit in het tafelframe plaats zonder het horizontaal te houden? Ik kan begrijpen dat ik zelf de poten moet monteren, maar het leveren van een zeer breekbaar onderdeel in ongemonteerde staat is voor mij onaanvaardbaar. Indien dit breekbare blad schade oploopt bij montage, is dat waarschijnlijk mijn verantwoordelijkheid. Natuurlijk was er een optie voor montage bij levering, wat nog eens 180 euro extra zou kosten. Echter, voor een tafel van 1300 euro vind ik dat dit niet mijn verantwoordelijkheid zou moeten zijn. Ik vind de kwaliteit van de service zeer teleurstellend en vraag op zijn minst om een oplossing voor de montage van mijn tuintafel. Met vriendelijke groet,

Berichten (3)

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: D. S.

15/07/2024

Benno (Exterioo Tuinmeubelen) 15 jul 2024 12:43 CEST Hey DavidBedankt voor je mailtje.Jammer om te horen dat je problemen ervaart met je tafel, en met onze service. Ik heb alvast de collega, die het dossier in handen neemt, gevraagd om je opnieuw te contacteren voor een oplossing van je verkeerd geleverde artikel. Alvast mijn excuses dat dit zo lang aansleept.Wat betreft de montage klopt het dat dit blad breekbaar is. Het kan dan gebeuren, dat als je het blad horizontaal draagt het breekt door het gewicht. Het is aangeraden om het blad dus voorzichtig te draaien op z'n zijde, en op deze manier te kantelen op het frame. Uiteraard kan je nog steeds kiezen voor een montage, maar daar zullen we wel een extra kost voor moeten aanrekenen.Je kan alle info steeds terugvinden op onze website en bij onze FAQ. Als je toch nog vragen zou hebben, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.Met vriendelijke groeten,BennoCustomer CareExterioo Tuinmeubelen Klachten 14 jul 2024 09:30 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Met vriendelijke groeten, Customer careExterioo Tuinmeubelen09/298 10 43 www.exterioo.be Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen. Mogelijk gemaakt door Zendesk [LX02Y7-WYN9J]

D. S.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

09/08/2024

Beste exterioo, ik probeer maar opnieuw via deze weg... Ondertussen meermaals via mail en telefoon contact gehad met jullie klantendienst maar op heden nog steeds geen oplossing. Er is uiteindelijk een ligstoel geleverd maar deze was niet het artikel dat we hebben besteld. Ik zag licht aan het einde van de tunnel toen 2 weken geleden het volgende overeen was gekomen met een collega van de klantendienst via telefoon: de verkeerd geleverde ligstoel wordt opgehaald en ze ging bekijken wanneer de correcte geleverd kan worden. Aangezien de tafel 200 euro goedkoper stond op de website kregen we dit verschil terugbetaald en wordt tegelijk de kost voor montage van de tafel hiervan afgetrokken. Er zal dus iemand langskomen voor montage. Daarnaast ging er ook "een geste" gedaan worden voor al onze problemen. Sinds dit gesprek is het bijna radiostilte. Gene enkele update gekregen. Na zelf contact op te nemen werd me verteld dat mijn ligstoel niet meer in stock is en ik een alternatief mag kiezen. Ik heb hierop geantwoord vorige week. Mijn vragen rond de tafel worden gewoon genegeerd. Deze service is enorm teleurstellend. Ondertussen is de zomer al halverwege en hebben we van gene enkel artikel van onze bestelling gebruik kunnen maken. Onze bestelling van tuinstoelen bij een veel goedkopere winkel zijn velkkeloos verlopen, perfect ingepakt geleverd en ook nog eens tijdig. Nu zit ik hier al meer dan een maand met tuinstoelen zonder tuintafel... Mijn geduld is op, als hier volgende week geen duidelijke concrete oplossing voor vastgelegd wordt onderneem ik verdere stappen

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: D. S.

12/08/2024

Petra (Exterioo Tuinmeubelen) 12 aug 2024 16:56 CEST Dag Meneer Sybers,Bedankt voor je bericht.We vinden het spijtig om te vernemen dat de ligstoel niet beantwoordt aan de bestelde ligstoel. Wanneer je melding maakt van een verkeerd geleverd artikel zorgen we ervoor dat de ophaling van het verkeerd geleverde artikel samen gebeurt met de levering van het correcte artikel. Het is merkwaardig dat je ook geen antwoord hebt mogen ontvangen op je andere vragen, waarvoor onze oprechte excuses. We nemen dit verder intern op met de betrokken collega zodat je alsnog een antwoord ontvangt op al je vragen.Alvast bedankt voor je begrip en geduld voor deze uitzonderlijke situatie.Met vriendelijke groeten,PetraCustomer CareExterioo Tuinmeubelen Klachten 9 aug 2024 09:30 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Met vriendelijke groeten, Customer careExterioo Tuinmeubelen09/298 10 43 www.exterioo.be Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen. Mogelijk gemaakt door Zendesk [9ZXMLZ-VW4GL]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform