Geachte mevrouw/heer,
Op 4 november 2024 heb ik in uw online winkel een Lange damesjas met donzen voering van het merk Tommy Hilfiger (kleur marineblauw, maat M) gekocht, waarbij ik het bedrag van 59,95 later ga moeten betalen via overschrijving.
Bij de levering van het product, die plaatsvond op 15 november, heb ik, na kennis genomen te hebben besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb een verkeerd artikel ontvangen. Een blauwe pluche fleecetrui met rits, zonder merk, noch etiketten, noch vergezeld van een aankoopbon. Deze trui lijkt al gedragen te zijn. Ik heb u op 22 november 2024 een mededeling in die zin gestuurd per e-mail.
Op 25 november vroeg u mij om foto's van het verkeerd product als bewijs door te sturen.
Op 26 november 2024 antwoordde u dat mijn verzoek kon worden ingewilligd. Het verkeerd artikel moet worden opgestuurd naar een (nep)adres in de Filipijnen. (Shark Motorparts, Purok 5 Hijo, Compostela Valley 8806, Maco, .., The Philipines) Er word een ander soortelijk artikel die ik absoluut niet wens naar mij opgestuurd.
Ik betwist het bovenstaande omdat het om oplichting gaat. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave, maar dit naar een Filipijns nepadres niet mogelijk is. Ik verzoek u bijgevolg om betaling van de prijs van 59.59€ via overschrijving te annuleren.
Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.
Een klacht bij de politie ga ik indienen.