Terug

vergoeding geleden schade

Opgelost Openbaar

beaufort bikes

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. P.

Naar: beaufort bikes

23/01/2020

Beste, Van 24 mei 2019 tot 23 augustus 2019 was mijn fiets (elektrische beaufort Monte Donne) defect. Dit was een groot ongemak aangezien mijn fiets ook mijn enige vervoersmiddel naar het werk is. De herstellingswerken liepen helemaal niet zoals zou moeten en duurden verschrikkelijk lang. Dit ondanks dat ik mijn fiets pas heb aangekocht in oktober 2018 (dus nog maar 8 maanden oud) en de fiets steeds goed heb onderhouden (inclusief controle door fietsenmaker). Er werd meermaals gezegd van volgende week zal uw fiets klaar zijn, terwijl het uiteindelijk meer dan 12 weken heeft aangesleept! Er werd mij nooit een vervangfiets aangeboden, ondanks meermaals gevraagd en dat dit wel zo staat gepromoot op jullie website. Doordat ik 3 maanden mijn fiets niet heb kunnen gebruiken heb ik ongeveer 1000 euro extra kosten moeten maken. Die kosten nemen enkel mijn woon-werk verkeer in rekening en zijn dus zonder vrijetijdsverplaatsingen gerekend. (trein:60 dagen x 8.4 euro = 504 + verlies fietsvergoeding: 60 dagen x 0.23 euro x 33km = 455.4 --> totaal = 959.4).Ik heb ondertussen mijn fiets terug maar ben absoluut niet tevreden met de 100% service die jullie beloofden.Ik vertrouw mijn fiets niet meer aangezien die 3 keer opnieuw hersteld moest worden in die 3 maanden (werd steeds defect terug geleverd) en ook de klantenservice laat te wensen over. Ik heb reeds de vraag gesteld een deel van mijn geld terug te krijgen en/of een vergoeding te krijgen voor de helft van de extra gemaakte kosten maar jullie willen enkel tegemoetkomen in een verlengde garantie van 1 jaar op de nieuwe stukken en een fietstas en slot (twv €100). Dit terwijl ik de garantie niet als compensatie zie voor de geleden schade maar als een minimum, omdat jullie op jullie site 5 jaar garantie beloven. Eveneens heb ik reeds een fietstas en slot waardoor ik dit eveneens geen compensatie vind.Ook jullie dealer Deschouwer heeft jullie meermaals gecontacteerd en heeft het volgende gestuurd:Die verlengde garantie is geen geste maar is normaal omdat er op vervangen onderdelen sowieso opnieuw een garantie die begint te lopen. Sta me toe om te zeggen dat ik de klant best kan volgen in haar ontevredenheid ,maanden fiets moeten missen en dat omdat er door jullie technische dienst verkeerde informatie is gegeven en uiteindelijk dan toch op ons aangeven de nodige parts heeft besteld die dan ook nog lang zijn onderweg geweest. De klant heeft als ik het goed heb meer dan drie maanden haar fiets niet kunnen gebruiken en openbaar vervoer moeten nemen om op haar werk te komen en alle andere ongemakken die erbij horen o.a. haar fiets hier verschillende keren moeten komen brengen en ophalen.Deze klacht sleept al ongelooflijk lang aan en ligt me zeer zwaar op het hart.In afwachting van een spoedig antwoord. Met vriendelijke groeten


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform