Terug

verdwenen stenen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. V.

Naar: Gedimat Schelfhout

23/11/2020

Beste,Ik heb mijn oprit, gelegen door een erkende Marlux plaatser in Marlux tegels type Infinito Moderno Vesuvio 60x60x6 cm laten plaatsen (ongeveer 150M²)De stenen zijn gekocht bij de firma Gedimat Schelfhout, Merestraat 175 te 9300 Aalst.Enige tijd later begonnen er verschillende stenen te barsten, dit desondanks de stenen tot 3500kg belast mogen worden en mijn en ik vrouw enkel een gewone auto hebben en ook op plaatsen waar geen auto kan rijden.Ik ben bij de firma Gedimat Schelfhout gegaan en deze hebben een vertegenwoordiger van de firma Marlux laten komen. Deze vertegenwoordiger vertelde dat er een gekende productiefout in de stenen zit en de stenen in garantie zullen vervangen worden.Enige tijd later krijg ik van de firma Gedimat Schelfhout telefoon dat de stenen aangekomen zijn en dat ik ze mag komen afhalen.Ik laat dit aan de erkende plaatser weten met de melding dat hij de gebarsten stenen in opdracht van Marlux mag komen vervangen. (Marlux ging hem eveneens op de hoogte brengen).2 maanden later krijgen wij te kampen met de welbekende lockdown waardoor ik me weinig zorgen maak dat ik niets van de plaatser hoor.In Juli bel ik naar de plaatser om te vragen of deze al een datum in gedacht hebben om deze stenen te vervangen.Op dat ogenblik hoor ik van de plaatser dat hij dacht dat ik de stenen ging afhalen en ook nog geen bericht had gekregen van de firma Marlux dat hij deze stenen in garantie mocht vervangen. We spreken dan af dat ik de stenen ga afhalen.Aangezien de stenen ongeveer 50kg per stuk wegen doe je niet even snel en omdat het bouwverlof was ben ik pas na het bouwverlof (begin augustus) bij Schelfhout gereden om de stenen af te halen.In de winkel wordt ik aangesproken door een magere jonge man met zwart haar en een bril met zwarte montuur.Deze gaat met mij op zoek naar de stenen.Tijdens de zoektocht zegt hij verschillende keren dat hij de stenen waarschijnlijk niet meer zal vinden omdat deze al veel te lang geleden geleverd zijn.Hij vermoed dat deze door iemand anders zullen meegenomen zijn of dat de stenen op het vuil zijn terecht gekomen.Keer op keer zegt hij dat het niet onlogisch is dat de stenen er niet meer liggen als ik zo lang wacht met deze op te halen.Daaruit besluit ik dat hij mij de schuld geeft dat de stenen er niet meer liggen.Plots zegt hij, het is hier veel te warm (terwijl hij een ijsje aan het eten is) en ik vind de stenen niet en hij vertrekt zonder nog verder een woord te zeggen.Ik roep hem na wat moet ik nu doen? en zonder dat hij zich omdraait roept hij neem contact op met de vertegenwoordiger en stapt verder naar binnen.Na contact met de vertegenwoordiger van Marlux ben ik te weten gekomen dat deze stenen niet meer in de productie zitten en dus niet meer gemaakt worden.Mijn besluit:De firma Gedimat Schelfhout verliest stenen en geeft mij de schuld van hun verlies.Ze vinden dat ze geen inspanningen moeten doen om deze fout te herstellen want ik moet contact opnemen met de vertegenwoordiger om de stenen die zij niet meer vinden terug te vragen.Vraag: Zouden jullie ook eens contact op willen nemen met de firma Gedimat Schelfhout en vragen of dit de normale gang van zaken is dat ze stenen verliezen en dit zonder gevolg laten? Met vriendelijke groet,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform