Terug

Verborgen gebreken tweedehandswagens

Closed Openbaar

BKM-Motors

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: BKM-Motors

20/03/2021

Beste, Ik kocht op 09/03/2021 een tweedehandswagens met Chassisnummer SAJAA01D3FDU54328/04 bij Autohandel BKM-Motors gelegen in Falisolle. Deze wagen was volgens hun zoekertje volledig ongevalvrij. Bij aankoop van deze wagen heb ik mijn eigen wagen ook aan deze garage overgelaten. Bij de testrit bleek er een lampje te branden ivm bandenspanning maar de verkoper wist me te overtuigen dat dit was omdat ze de banden net hebben opgeblazen (ik ben geen kenner). Bij thuiskomst bleek er al een grote vijs in de band te zitten die ik bij mijn garagist te Beernem heb moeten laten repareren. Ook werd de wagen niet gekeurd voor verkoop. Mits ik dit niet zelf kon doen moest ik ook opdraaien voor de extra kosten van een garagist in de buurt om hem te laten gaan met zijn Z-platen. Hij wees me er ook op dat de wagen een ongeval zou hebben gehad aan de rechter zijnde. Deze bleek volgens hem duidelijk herspoten en dit was zelfs slecht uitgevoerd, dit zag hij aan de loskomende vernis. (nogmaals, ik ben geen kenner en ik kon dit niet gezien hebben op de regenachtige dag dat ik de wagen kocht). Ik bracht BKM motors op 14/03/2021 hiervan op de hoogte alsmede ook dat de achterste ramen niet open gingen en de spiegels niet inklapten bij het sluiten. Ik deed hen het voorstel om de wagen terug te nemen en me de aankoopsom terug te betalen. Zelf was ik bereid om €500 af te staan omdat ik toch al 5 dagen met de wagen had gereden. Hierop reageerden ze met de vraag of ik een mentaal probleem had en dat de garantie enkel op motorproblemen geldig was. Dus geen overeenkomst. Op 19/03 stelde een van mijn kinderen bij het instappen vast dat er de vloermat achteraan rechts kletsnat was. Na onderzoek vandaag blijkt dat de volledige linkerkant binnenin onder de vloermatten nat is en beschimmeld. Er staat letterlijk water in !Nu heb ik vandaag aan de hand van foto's hiervan ook BKM motors op de hoogte gebracht met nogmaals de vraag om de wagen terug te nemen mits deze duidelijk verborgen gebreken heeft maar ze weigeren om hierop in te gaan. Vermoedelijk gaat het om een lek in de airco-installatie. Om dit te laten repareren moet de volledige zetel uit de wagen gehaald worden, de matten worden verwijderd en hier dan ook de nodige herstellingen uitgevoerd worden. Dit zou een bom geld kosten en ik zou na afloop nog steeds met een beschimmelde en ongezonde bekleding in mijn wagen zitten. Nu ik op deze korte termijn al zoveel gebreken heb vastgesteld lijkt het mij logisch dat de garage de wagen terug neemt en mij de aankoopsom terug betaald. Ook had ik graag aanspraak gemaakt op de gemaakte kosten van de keuring en inschrijving.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform