Terug

Verborgen gebreke coating glas zonnebril

Opgelost Openbaar

Pearle opticiens

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: Pearle opticiens

25/02/2023

In heb mei 2020 meerdere brillen aangekocht bij Pearl Knokke voor mij en mijn dochter waaronder voor allebei dezelfde zonnebril van Gucci met aangepaste glazen . Ik had een extra verzekering genomen en plus . De coating van beide glazen stond volledig met bubbels , het bleek de coating te zijn die loskwam . Ik ben in augustus 2022 langsgeweest in de winkel om dit probleem te laten zien . Verantwoordelijke was er niet dus ben ik een maand later terug gegaan . Men zei niets meer te kunnen doen omdat de garantieperiode van 2 jaar voorbij was . Maar dit is wel degelijk een verborgen gebrek als een coating van een dure gucci zonnebril met aangepaste glazen na amper twee jaar volledig loskomt . Dit is geen beschadigd product door mijnentwege weldegelijk een verborgen gebrek . Men heeft een geste gedaan van de helft van de nieuwe glazen 95€ te betalen maar dit weiger ik en ik vind dat zo een grote keten als pearl moet inzien dat dit niet kan. Dit is allesbehalve kwaliteit ! Ik verstuurde ook reeds een mailnaar pearl om 01-02-2023 en kreeg dit antwoord Beste mevrouw Van den Broeck Via deze weg willen we u informeren over uw vraag. Het is inderdaad jammer dat uw bril na bijna 3 jaar beschadigd is geraakt. De wettelijke fabrieksgarantie stelt dat u, bij fabrikagefouten, binnen twee jaar recht heeft op een vervanging van het beschadigd product. Echter is in dit geval deze termijn reeds verstreken. We kunnen zien dat onze collega’s te Knokke u reeds een mooie geste hebben aangeboden van 50% korting, u heeft namelijk 1 glas gratis gekregen. We kunnen u verder geen tegemoetkoming aanbieden. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groetVan den Broeck Sandra

Berichten (1)

Pearle opticiens

Naar: S. V.

03/03/2023

Beste mevrouw Van den Broeck,Ik heb dit opnieuw overlegd met de Retail Support Manager. Wij blijven in deze bij ons eerder geformuleerd antwoord: we kunnen in deze niet verder gaan dan een korting van 50% gezien de leeftijd van de bril. De korting op zich is al een financiele geste, gezien in dit geval de wettelijke garantietermijn (fabrieksgarantie) al is verlopen. We sluiten deze klacht bijgevolg eenzijdig.Met vriendelijke groet,Alvin ReniersTeamleader iCare LiveChat BelgieGrandVision Benelux B.V.Amersfoortsestraat 84A3769 AM SoesterbergNederlandEareniers@grandvisionbenelux.com This e-mail and any attachment is confidential and may be legally privileged or otherwise protected from disclosure. If you are not the intended recipient, please notify the sender immediately by returning this e-mail.GrandVision is not responsible for the improper or incomplete transmission of any e-mail, or for any delay in its receipt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform