Terug

Verborgen gebrek (gekend batterij probleem) Garmin Oregon 600

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: GARMIN BELUX

11/05/2022

Op 3/5/2022 formuleerde ik aan Garmin support het volgende :>> geachte heer, mevrouw, Ik kocht op 9/4/2015 een Garmin Oregon 600 (prijs 319 €) welke ongeveer anderhalve maand normaal gewerkt heeft en dit in de volgende periode : - 1 week in mei 2015 (wandelvakantie) - 1 maand en een half in december 2021 en april 2022. Sedert vorige week is er plots aan mijn toestel dat er nog zo goed als nieuw uitziet (nooit gevallen, nooit beschadigd - ik kan het u opsturen via AS Adventure waar ik het gekocht heb), een baterijprobleem. Eerst ging de batterij nog 2 à 3 uur mee (te weinig voor een lange wandeling) en nu is ze zelfs plat na 1 dag zonder dat het toestel gebruikt wordt. Bij AS ADVENTURE heeft men mijn toestel al geupdate, een reset gedaan, schermhelderheid, uit na 15 seconden, etc. al het mogelijke gedaan om dit op te lossen. Op allerlei fora lees ik dat andere gebruikers hetzelfde probleem hebben met hun Oregon 600 en Oregon 700. Ik heb al alcaline batterijen en lithium batterijen geprobeerd en de instellingen aangepast op het toestel. WAT KAN IK NOG MEER DOEN OM HET PROBLEEM OPGELOST TE ZIEN? zo er geen oplossing is, kan u mij een toestemming geven om een overall te doen (aankoop nieuw toestel aan serieuze korting). Ik heb de laatste weken meer dan 50 € aan batterijen uitgegeven om dit allemaal te testen. Ik kan u het toestel laten toesturen. alvast bedankt voor uw begrip en bereidwillige medewerking vriendelijke groeten Martine EulaertsEr is m.n. Sprake van een gekend verborgen gebrek zoals blijkt op internet fora. Dit gebrek wordt vermoed gekend te zijn door de fabrikant die hiervoor 10 jaar aansprakelijk is, mits binnen korte periode na de ontdekking de koper de beroepsverkoper daarvoor aanspreekt.Garmin vroeg foto’s en het aankoopbewijs op waaruit blijkt dat het toestel in een perfecte staat is, met uitzondering van het batterij probleem.Garmin weigert echter elke tussenkomst en verschuilt zich achter de tweejarige garantieperiode. Ik kan hier niet mee akkoord gaan.Kan Garmin er andermaal worden op gewezen dat de garantieperiode geef afbreuk doet aan hun aansprakelijkheid als beroepsverkoper/fabrikant.Het is geen goedkoop toestel.

Berichten (4)

GARMIN BELUX

Naar: M. V.

12/05/2022

DATA NOT AVAILABLE

M. V.

Naar: GARMIN BELUX

12/05/2022

DATA NOT AVAILABLE

GARMIN BELUX

Naar: M. V.

12/05/2022

Beste,Dank u voor uw e-mail. Wat de Oregon 600 betreft, beschikken wij niet over een Verborgen en kunnen wij dus niet verantwoordelijk zijn voor iets wat wij niet weten.Dit toestel dateert van 2015 aangekocht bij onze dealer, enkel hij kan de beslissing nemen tot vergoeding.Kind RegardsCordialementMet Vriendelijke GroetenLuis KisaluAfter Sales Manager Garmin Belux www.garmin.comPhone: +32 2 672 52 54 Garmin Belux 165, Rue Pierre Dupontstraat 1140 Brussels Belgium CONFIDENTIALITY NOTICE: This email and any attachments are for the sole use of the intended recipient(s) and contain information that may be Garmin confidential and/or Garmin legally privileged. If you have received this email in error, please notify the sender by reply email and delete the message. Any disclosure, copying, distribution or use of this communication (including attachments) by someone other than the intended recipient is prohibited. Thank you.

M. V.

Naar: GARMIN BELUX

12/05/2022

Geachte heer, zoals ik jullie eerder al heb meegedeeld wordt onder Belgisch recht een fabrikant en beroepsverkoper vermoed het verborgen gebrek te kennen. Ik blijf dat ook bij mij verzoek tot actie van u als fabrikant.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform