Geachte mevrouw/heer,
Op 14 oktober 2024 heb ik een pan met glazen deksel van het merk/type BIKO in gebruik genomen, aangekocht bij The Future Company B.V.
Ik stel echter vast dat het glazen deksel tijdens normaal gebruik in mijn keuken volledig is ontploft en in vele scherpe stukken uiteen is gevlogen. Dit was een zeer gevaarlijke situatie die ernstige verwondingen (bv. aan de ogen) had kunnen veroorzaken.
Dit heeft geleid tot aanzienlijke schade:
- Het deksel is vernield.
- De pan zelf is beschadigd en onbruikbaar geworden.
- Ons Dekton keukenblad (waarde 4419,40€) heeft een barst en putjes opgelopen door de rondvliegende scherven.
Het bedrijf heeft mij enkel een vervangend deksel aangeboden, maar dat is voor mij geen aanvaardbare oplossing aangezien het product een duidelijk veiligheidsgebrek vertoont en ik het niet opnieuw wil gebruiken. Bovendien is er gevolgschade waarvoor volgens de Belgische wetgeving (productaansprakelijkheid en consumentenbescherming) de verkoper/producent aansprakelijk is.
In reviews over het artikel staat beschreven dat ook andere mensen het probleem van het ontploffend deksel hebben ondervonden en dit dus geen eenmalig toeval was.
Daarom wil ik u verzoeken:
Mij te helpen om een correcte schadevergoeding te bekomen, inclusief terugbetaling van de pan en vergoeding/herstelling van het beschadigde keukenblad.
Ervoor te zorgen dat de producent een oplossing zorgt m.b.t. de veiligheid van dit product. Dit kan in andere situaties gewonden opleveren, wij hadden namelijk geluk dat we enkel kleine glasscherven op de armen met lichte irritatie tot gevolg ervaarden.
Met vriendelijke groeten,
In de bijlage vind u:
- Kopie factuur
- Foto's van scherven
- Reviews van gelijkaardige situaties